Honza Homola radí, jak cvičit na elektrickou kytaru: 6. díl

  • 0
Tentokrát Honza k pentatonice přimíchá jeden tón, takže se z pětitónové stupnice stane šestitónová. Ať už půjde o durovou nebo molovou, v každém případě to změní její charakter.

Pusťte si video, protože Honza na něm názorně ukazuje, jak ten tón navíc - a v jakém boxu na krku kytary - přidat (v případě durové pentatoniky se jedná o kvartu, u molové to je malá sexta). A jen tak také uslyšíte, jak přidaný tón změní charakter té které stupnice. V písničkách to údajně funguje.

Jan Homola neboli Honza Homolka Tobolka (1976)

Vzděláním loutkař a loutkovodič, jehož facebookový profil lze sledovat zde, se od maturity před dvaceti lety živí jako grafik. Je kytaristou kapely Wohnout, ze které se údajně bohužel nedá odejít. Kytaristou je po otci, stejně jako bratr Matěj, lídr Wohnoutů.

Wohnout a skejťák Jan Homola alias Honza Homolka Tobolka
Kapela Wohnout se rozhodla recyklovat své koncerty a pozvat na ně čtenáře...

Základy pentatoniky, včetně teoretického vysvětlení, jak najít k durové pentatonice i paralelní molovou, najdete v naší předchozí kytarové škole zde.  

Pokud máte základní pentatoniku opravdu poctivě natrénovanou, najdete přidaný tón po sluchu. A jakmile budete mít „tu kvartu nasátou v uchu“, můžete ji klidně zařadit do improvizace. Podobně jako Homola.    

I příště Honza u pentatoniky zůstane, ovšem přimíchá do ní  jiné intervaly, které změní její charakter zase úplně jinak. Tak poctivě cvičte, ať držíte s naší kytarovou školou krok. Jak cvičit co nejlépe, to se dočtete v rozhovoru s Honzou Homolou u první lekce jeho školy hry na elektrickou kytaru zde.