VIDEO: V Praze vaří „selfieccino“. Kávu, na které může být vaše fotka

  • 14
Po Londýně či Bratislavě otevřela první kavárna, která nabízí tak zvané selfieccino také v Praze. Majitelé Marek Adam a Michala Karpjaková vaří kávu, v jejíž pěně jsou natištěné fotky. Zájemce fotografují buď přímo v kavárně, nebo si od nich nechávají poslat fotky emailem.

„Tady se mi postavte, já si vás vyfotím,“ říká majitel Marek zákazníkům, kteří o speciální kávu projeví zájem. Následně se fotka objeví u něj v počítači. Natisknout jde na každý nápoj, kde je pěna, například na cappuccino či latté s nejrůznějšími příchutěmi, ale připravují tu i selfie kakao.

Během okamžiku, kdy zákazník pózuje, už Michala chystá kávu. Poté ji vloží do speciální tiskárny, kterou mají z Asie. „Inspiraci k výrobě této kávy jsme našli s přítelkyní na dovolené v Singapuru zhruba před dvěma lety. Pak nám rok trvalo získat tiskárnu, tu jsme si nechali poslat přímo od singapurského výrobce. Loni v září jsme otevřeli stánek na hlavním nádraží v Praze, abychom si ověřili reakci lidí, jestli se ten nápad náhodou nelíbí jenom nám. Reakce byly výborné, tak jsme hledali prostor, kde otevřeme kavárnu,“ popisuje Marek.

Našli ho v pasáži U Nováků ve Vodičkově ulici v Praze 1, Selfie Coffee tu otevřeli v dubnu. Jakmile Michala zmáčkne tlačítko na tiskárně, na šálek se začne tisknout fotka. 

„Je to speciální tiskárna na potisk kávy nebo jakýchkoliv jiných pokrmů. Funguje speciálně jako inkoustová 2D tiskárna. Během několika vteřin se pěna potiskne, jako když tiskne třeba na papír,“ líčí Marek s tím, že v toneru je buď kávový roztok nebo potravinářské barvivo.

Speciální káva za příplatek

Na kávu si však lidé mohou nechat natisknout cokoliv. Nemusí pózovat v kavárně, mohou poskytnout například fotku domácích mazlíčků, aut či dětí.

„Je to určitě originální. Nešel jsem sem za tím účelem, ale když jsem dostal tuto kávu, tak se mi to líbí,“ chválí koncept zákazník Václav. Podle Jana, který už také speciální kávu ochutnal, sem člověk musí přijít více než jednou.

„Napoprvé totiž káva většině lidí, než ji vyfotí a nasdílí na všechna sociální média, vystydne,” varuje. Speciální káva je za příplatek. „Normální se u nás pohybuje od 45 korun. Pokud chce zákazník selfie kávu, zaplatí jen o 10 korun víc,“ dodává majitel Marek Adam.

V Evropě se o selfieccinu začalo hlasitěji mluvit, když se tato káva objevila v Londýně na sklonku loňského roku, kde vzbudila velký rozruch a ohlas. Článek o londýnském selfieccinu čtěte zde.