Oslovit mají děti nejrůznějšího věku, od těch nejmenších, předškolních, až po studenty, kteří si vybírají nebo již studují vysokou školu. Týdenní vzdělávací programy, které se konají v chatkovém táboře nebo rekreačním zařízení, jim chtějí hravou formou rozšířit obzory v oblasti technických znalostí a zároveň přiblížit oblast energetiky.
Technologická školka je určena pro předškoláky a školáky. Děti jsou zde se svými rodiči, táborovými vedoucími jsou středoškolští studenti. Každý den pak pomocí her a úkolů zkoumají jeden z pěti živlů: země, dřevo, kov, vodu a vzduch.
Společně si třeba vyrobí cihličky, stavějí hrady z písku, vyřezávají loďky z kůry, stavějí dřevěné věže a na potůčku budují přehradu. Učí se tak pracovat s různými materiály a poznávat jejich vlastnosti. Starší děti, vedoucí, se zase učí, jak efektivně předat své vědomosti dál.
Technická výchova v praxi je projekt zaměřený na účastníky mezi patnácti a šestadvaceti lety. Pětičlenné skupinky si pod dozorem kvalifikovaného lektora, odborného mistra, vlastnoručně "osahají" devatero řemesel. Nejen že se tak leccos naučí, ale mohou se lépe zorientovat v různých profesích a rozšířit si obzory ohledně svého budoucího pracovního uplatnění.
Studenti se podílejí na stavbě několika trvalých objektů velikosti a stylu kempingových chatiček stavěných v nejrůznějších stavebních stylech a za pomoci různých systémů. Hotové chatičky pak budou sloužit k ubytování a zázemí studentů v dalších opakováních projektu.
Virtuální univerzita přivítá vždy dvě až tři desítky studentů se zájmem o techniku a energetiku. Protože se energetický průmysl v současné době potýká s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, je třeba mladé lidi s touto problematikou seznámit a motivovat je přímo v praxi, nikoli ze školní lavice.
Účastníci projektů navštěvují různá místa elektrizační soustavy a zajímavé energeticky úsporné objekty, součástí projektu jsou i přednášky a prezentace a do budoucna autor projektu připravuje také pracovní dílny. Virtuální univerzita má velmi kladné ohlasy, sami studenti potvrzují, že za jeden týden pochopili mnohdy více než za několik let ve škole.