Na Smíchově si opět lze užít výlet po českých železnicích. Snad bez davů

  • 8
Království železnic na pražském Smíchově 3. prosince opět otevřelo, takže malí i velcí milovníci vláčků mají po několikaměsíčním vynuceném uzavření opět kam vyrazit. „Roušky a dostatečné rozestupy jsou u nás samozřejmostí, při ploše 3500 m² to není problém,“ ujistil pro iDNES.cz jeho ředitel Matěj Horn.

I kdyby tak podle něj přišlo do Království železnic najednou 350 návštěvníků, bude mít každý pro sebe 10 metrů, což se při troše vstřícnosti a vzájemné ohleduplnosti lidí k sobě navzájem dá jistě rozumně zvládnout. Rezervace nejsou potřeba, jak tu vyhodnotili po zkušenosti z léta, kdy také otevírali po dlouhé pauze způsobené první vlnou covidu.

Království železnic je fascinující podzemní prostor, kde i děti dlouho vydrží pozorovat mašinky křižující pečlivě vymodelovanou českou krajinu i s Karlštejnem či dalšími významnými stavbami. Jak tu využili již druhou vynucenou pauzu, kdy museli kvůli protikoronavirovým opatřením zavřít?

Podle Matěje Horna hlavně udělali železnici i vláčkům pořádnou generálku, aby jim kvůli vynucenému stání nerezla kolečka, takže s o to větší chutí teď všechno frčí, jak má. Pořádně vyčistili i kokpit lokomotivy řady 141, tramvaje T3, autobusu Karosa B732 či motorového vozu řady 810, které tu slouží jako doplňkové atrakce. Podobně jako možnost závodů s RC modely autíček. „Vše je samozřejmě pravidelně čištěno,“ ubezpečuje potencionální návštěvníky ředitel Království železnic.  

Když je otevřeno, lze se podívat na online přenos z Království železnic:

Podívejte se i na naše další nekonečné přenosy

Sledovat na iDNES.tv

Upozornil ovšem na úpravu otevírací doby, ke které tu museli přistoupit, protože nucené uzavření mělo tvrdý dopad na ekonomiku firmy. 

Aktuálně teď mají otevřeno jen čtvrtky a pátky odpoledne (13–17) a celý den o víkendech, o prázdninách bude otevřeno každý den (9–19). Matěj Horn věří, že je fandové vláčků i rodiče s dětmi přijdou svou návštěvou podpořit a pomohou jim tak překonat výpadek způsobený druhou vlnou.