Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvShánění vyřazených vozů metra zabralo Království železnic celých deset let. Dlouho nebyl k dispozici ani starší typ Ečs ani novější 81-71. „Před časem jsme dokonce uvažovali, že vozy stejného typu nakoupíme z Budapešti, ale nakonec jsme měli štěstí a získali původní pražské, přestože jsme si pro ně museli až do Vítkovic,“ svěřil se Matěj Horn, ředitel Království železnic.
Právě z typu 81-71 se stal věrný simulátor provozu pod Prahou. Malí návštěvníci mohou otevírat a zavírat dveře, regulovat osvětlení v kabině strojvedoucího i v salonu pro cestující vyzkoušet brzdy. Autentický pocit z jízdy sítí pražského metra zprostředkují jedinečné záběry iDNES.cz, které jsme nedávno zveřejnili v seriálu Na co zírá mašinfíra.
Druhý vůz tohoto typu slouží jako šatna pro školní třídy. Každá ze tří kójí je přístupná zvlášť, samozřejmě originálními pneumatickými dveřmi.
Oba vagony metra prošly úpravami, aby se do podzemních prostor Království železnic vůbec vešly. Byly především zkráceny, do expozice se pak dostávaly po menších částech.
Další vánoční novinky
Kromě vozů metra Království železnic odhalili i další lákadla pro malé návštěvníky. Jedním z nich je třeba interaktivní železniční návěstidlo. Nejen, že se děti (ale i dospělí) dozvědí, co který signál znamená, mohou si také svoje vědomosti vyzkoušet.
Úprav doznala také kavárna a občerstvení. Stěny pokryly kresby ikonických vlaků Českých drah, usednout mohou návštěvníci do stylizovaných kupé s reálnými vlakovými sedačkami.
Koncem roku ovšem novinky v Království železnic zdaleka nekončí. Už zanedlouho se na Smíchově začne stavět model Pardubického a Královéhradeckého kraje v železničním měřítku H0.