

David Aldred z Lancashire, který se podílel na přestavbě legendárního rekordního hydroplánu Bluebird Donalda Campbella, staví novou loď, aby se pokusil dosáhnout nejvyšší rychlosti na vodě. Tentokrát ve vlastní režii a ve věku seniorů.
Autor: Profimedia.cz
Původní historická loď Bluebird, která byla v roce 1967 zničena na Coniston Water v Lake District a na místě zahynul pilot Donald Campbell.
Autor: Profimedia.cz
David Aldred pracuje ve své garáži v Thornton Cleveleys, nedaleko Blackpoolu, v provincii Lancs.
Autor: Profimedia.cz
On a jeho malý tým doufají, že se jim podaří světový rychlostní rekord na vodě vrátit do Británie.
Autor: Profimedia.cz
David tvrdí, že loď Longbow pravděpodobně v příštích 12 měsících podstoupí zkoušky ve skotských jezerech a u jezera Coniston.
Autor: Profimedia.cz
„Když nastanou problémy, musíme je vyřešit, než se do toho pustíme, protože proudové motory vás sice vynesou k rekordní rychlosti, ale pokud loď není stabilní, zabije vás,“ uvedomuje si David Aldred.
Autor: Profimedia.cz
Loď má dva proudové motory Rolls Royce a v budoucím pokusu o překonání rekordu ji bude pilotovat eso RAF, poručík David-John Gibbs.
Autor: Profimedia.cz
Motory už převezl do své dílny k montáži.
Autor: Profimedia.cz
Loď je zatím ve stavu hrubého skeletu.
Autor: Profimedia.cz
Motory budí náležitý respekt.
Autor: Profimedia.cz
Člověku by se nechtělo věřit, že takový výkon je vůbec možné ukočírovat, jen nezbývá věřit že překonání rekordu přes 510 km/h zase někdo neodnese životem.
Autor: Profimedia.cz