Pro srovnání, v Česku zaplatila telekomunikační společnost O2 přibližně 300 milionů korun za rok.
Ligová fotbalová asociace (LFA) je vysoutěžila v historicky prvním tendru, jehož součástí byla také streamingová práva pro sázkové společnosti (129 milionů korun), audiovizuální práva a další balíčky. Titulární partner první ligy společnost Chance za jméno v názvu soutěže platí asi 260 milionů korun.
Čtvrt miliardy za jméno fotbalové ligy. Tendr vyhrála sázková kancelář Chance |
Ačkoli jde o výrazný nárůst proti minulosti, české kluby se nedostanou ani k jedné miliardě korun za rok. Ty německé na 28 miliard ročně.
Jde o třetí období, ve kterém německý profesionální fotbal získal za prodej vysílacích práv přes miliardu eur za jednu sezonu. V letech 2017 až 2021 šlo o 1,16 miliardy, v letech 2021 až 2025 o 1,1 a nyní obdrží 1,12 miliardy.
Fanoušci budou moci sledovat zápasy na placených kanálech Sky a DAZN, několik málo zápasů a sestřihy lze sledovat na volně dostupných kanálech ARD, ZDF, Sport1 a ProSiebenSat1.
„Pro ligu je to velký úspěch a skvělý den pro německý fotbal. Ukazuje se, že liga je velice atraktivní,“ uvedl předseda dozorčí rady DFL Hans-Joachim Watzke.
Pořád však bundesliga, druhá nejhodnotnější fotbalová soutěž, nemá na anglickou Premier League, která prodala televizní práva na čtyři roky v přepočtu přibližně 190 miliard korun.