Kluby si schválily novinku už v červnu, nyní Ligová fotbalová asociace (LFA) vybrala konkrétní značku.
„Tento projekt jsme řešili dlouho a jsem rád, že jsme jej přetavili v realitu a uzavřeli kontrakt. Select dodá klubům míče pro nadcházející sezony,“ řekl předseda LFA Dušan Svoboda.
Na domácích zápasech Slavie se hraje s míčem od pumy, která je dodavatelem klubového vybavení.
Na Spartě se od nové sezony hraje s adidasem, v Plzni od italské společnosti Macron, v Liberci zase s tím od nike.
To se změní. Fortuna liga přistoupila k tomu, co je běžné v zahraničních soutěžích - k jednotnému typu míče.
S míči od firmy Select se hraje například liga v Portugalsku, v Nizozemsku, v Dánsku, ve Švédsku, v Norsku či v Belgii.
„Zařadíme se tak mezi ostatní vyspělé soutěže, které s jednotným míčem hrají. Považuji to za jednoznačně správný krok,“ podotkl Svoboda.
V Premier League a v italské lize je to nike, ve španělské lize se kope do míče od pumy, v bundeslize to je zase derbystar, který patří právě pod dánskou značku Select.
„Select splnil všechny parametry, které si Ligová fotbalová asociace při výběru vytyčila. Velký důraz jsme kladli na reference z jiných soutěží, kvalitu míče či spolehlivost dodavatele,“ poznamenal Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace. „Šestnáct celků nejvyšší fotbalové soutěže obdrží letní i zimní verzi míčů, který ponese unikátní design.“
Select jako míčový specialista vyrobí každoročně více než 3,5 milionu míčů a prodává je do více než 50 zemí světa.
„Jsme velmi šťastni, že Select bude prvním oficiálním míčem v historii české ligy a těšíme se na spolupráci. Česká liga bude už dvanáctou nejvyšší soutěží v Evropě a dozajista posílí naši pozici jako nejrozšířenějšího dodavatele oficiálních ligových míčů v Evropě,“ řekl Jesper Ullits, který zastává pozici Regional Export Manager ve společnosti Select Sport.