Že nerozumíte?
„Jedná se o porušení pravidel a mělo následovat vhazování pro domácí družstvo. VAR v tomto případě dle protokolu správně neintervenoval,“ vysvětlila komise.
Jelikož si přestupku nevšiml nikdo ze sudích přímo na hrací ploše, videorozhodčí Tomáš Kocourek zkrátka zasáhnout nemohl, jelikož to nespadá do jeho pravomocí.
Situace byla přitom zdánlivě podobná té z loňského července. Teplický Daniel Trubač se tehdy v utkání s Hradcem (0:1) při rozehrávce rohového kopu kvůli podklouznutí dotkl balonu dvakrát.
VAR celou situaci dlouho zkoumal, a nakonec doporučil neuznání branky. „Videorozhodčí v tomto případě dle protokolu správně intervenoval,“ posvětila tehdy komise.
Tragikomický dvojdotek změnil euforii na zmar. Nešťastník Trubač se podivoval nad VAR![]() |
Karvinou nakonec chyba mrzet nemusela, jelikož utkání otočila a zvítězila 3:1.
Přesto – nezasloužil by zmíněný protokol úpravu?
Žlutá pro Radu i červená pro Júsufa správně
V televizním rozhovoru i na tiskové konferenci se pořádně čertil.
Petra Radu, trenéra Dukly, dopálila žlutá karta, kterou obdržel při bezbrankové remíze se Slavií za protesty směrem k asistentovi rozhodčího.
„Už mě to unavuje! Nechci argumentovat věkem, ale musí tam být přece nějaký respekt. Rozhodčí si kvůli mně snad dali nějaké dostaveníčko,“ říkal, načež ale uznal: „Jo, možná jsem zakřičel a zvedl ruku.“
Skvělý výkon. Ale Radu nastartovala žlutá: Už mě to unavuje! Musí počkat, až zemřu![]() |
A tak se nelze divit, že komise sudí podržela.
„Ve 33. minutě utkání rozhodčí na základě informace od čtvrtého rozhodčího správně udělil žlutou kartu trenérovi domácího družstva za kritiku asistenta rozhodčího. Ten byl předtím dvakrát upozorněn čtvrtým rozhodčím na své nevhodné chování a kritiku směrem k rozhodčím,“ doplnila.
Kdo naopak příliš neprotestoval byl útočník Bohemians Júsuf Hilál, jenž ve vápně nakopl teplického stopera Křičfalušiho a po druhé žluté kartě byl vyloučen. Zápas nakonec skončil remízou 1:1.
„V 84. minutě utkání rozhodčí správně udělil druhou žlutou a následně červenou kartu hráči domácího družstva č. 9 za kopnutí soupeře,“ přitakala komise.
A správně se podle ní zachoval i rozhodčí Hocek, jenž v atraktivním utkání Baníku s Pardubicemi (5:2) nenařídil v prvním poločase pokutový kop po souboji Lurvinka s Boulou.
Pardubický stoper byl u balonu dřív, odkopl ho a následně se s ostravským záložníkem srazili. „Hráč hostujícího družstva se v souboji o míč jednoznačně nedopustil žádného přestupku,“ zdůraznila komise.
Komise se tradičně po každém ligovém kole vyjadřuje ke čtyřem situacím vybraných médii.