Ocenění uděluje řídící orgán české nejvyšší soutěže už osm let. Klíčovým kritériem při vyhodnocení je nejen práce s fanoušky, ale také marketingová činnost, její inovativnost a výsledky, které mají efekt na chod celého klubu.
„Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.
Deset tisíc permanentku má, dalších čtrnáct tisíc fandů by ji na Spartu chtělo |
Nejvíce bodů si vysloužila právě Sparta, která jich v hlavní kategorii obdržela dohromady 60, druhá Slavia dostala 41 a třetí Hradec Králové získal 35 bodů.
„V rámci oslav 130 let od svého založení spustila Sparta úspěšnou kampaň „GEN ACS“. Tato kampaň není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti,“ pochválil člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS.
„Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezony vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu,“ vyzdvihl Šíma, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje.
Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž patří bronzová pozice, zatímco naposledy se neumístil ani v nejlepší devítce. Odsunul tak například Viktorii Plzeň nebo ostravský Baník.
„Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších,“ dodal Daniel Hajný.
Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Boj o fanouška. Ať liga není jen pro boomery, přeje si marketingový ředitel |
Podruhé byla vyhlášena také vedlejší kategorie, v níž byly oceněny kluby, které nejlépe pracovaly s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO (tzv. kontaktní osoby pro fanoušky) jednotlivých celků. V tomto směru obhájila loňské vítězství Slavia s 51 body před Spartou (38) a ostravským Baníkem (26).
V této kategorii byly hodnoceny podmínky na stadionech, především pak v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu.
V rámci druhé nejvyšší soutěže obhájila nejvyšší příčku v hlavní kategorii pražská Dukla, která tak navázala na úspěch na poli sportovním, kdy od této sezony působí už v nejvyšší soutěži. Druhou pozici uzmula Opava, třetí pak Brno.
Pořadí ankety Cena Lukáše Přibylaza sezonu 2023/24: Hlavní anketa CLP klubů: Hlavní anketa CLP klubů druhé nejvyšší soutěže: Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety Cena Lukáše Přibyla za sezonu 2023/24: Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži: Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí): Digital v druhé nejvyšší soutěži: Content v druhé nejvyšší soutěži: CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži: Fan experience v druhé nejvyšší soutěži: Projekt v druhé nejvyšší soutěži: |