"Například na stadionu ve vídeňském Prátru jsme to z našich míst měli na hrací plochu kolem sta metrů. A když se něco dělo na vzdálenější polovině, tak plus dalších padesát."
Vedení Primy se na středeční tiskové konferenci ohlédlo za svým projektem fotbalových studií a přímých přenosů z evropského šampionátu.
"Dopadli jsme rozhodně líp než naše národní mužstvo, protože - obrazně řečeno - nemusíme měnit trenéra," poznamenal Marek Singer, generální ředitel Primy.
"Navíc jsme z tohoto projektu vyšli velice dobře jak po stránce sledovanosti, tak i pokud jde o ekonomiku. Tržby jsme zaznamenali větší než za podobný projekt utržila jakákoli jiná česká televize. Každopádně prestiž Primy se zvedla."
Zvládnutí ostře sledovaného šampionátu je pro Primu povzbuzením a impulzem, aby se pokusila i v budoucnu vysílat další velké sportovní akce.
"Jednání probíhají a je pravděpodobné, že se na něčem budeme podílet. O konkrétních akcích je předčasné mluvit. Ale půjde o sporty, u nichž je předpoklad komerční úspěšnosti," pokračoval Singer.
Za vysílací práva zaplatila Prima kolem 100 milionů korun, ale za reklamní spoty vydělala na 150 milionů.
. ŠÉF Primy SingerČeští fotbalisté si na mistrovství Evropy postup opravdu nezasloužili |
Připustil také, že Prima mohla vydělat víc, pokud by český tým neukončil cestu mistrovstvím už v základní skupině.
Dá se odhadnout, že kdyby se Česko dostalo do finále, měli bychom řádově o desítky milionů víc. Což je však jen spekulace," uvedl dále Singer. "Ale faktem je, že čeští fotbalisté si ten postup opravdu nezasloužili."
Fanouškům, kteří si stěžovali na spousty reklam, sportovní šéf Nikodým vzkazuje:
"Rakouská televize ORF a německá ZDF měly reklam ještě víc než my. A nesmí se zapomínat, že my jsme komerční televizí, takže s reklamami jsme prostě neodlučitelně spjati."
Za největší úspěch Prima považuje vysokou sledovanost.
Například druhý poločas posledního zápasu českého týmu ve skupině proti Turecku sledovaly téměř dva miliony diváků ve věkové kategorii nad 15 let, přičemž třetinu z nich tvořily ženy.
A nedělní finále Španělsko - Německo si nenechalo ujít milion a čtvrt televizních diváků.
"V prvém případě to byla jedenadvacetiprocentní sledovanost, přičemž poslední týden šampionátu jsme zaznamenali sledovanost dvacetiprocentní," sdělil Gordon Lowit, programový šéf Primy.