Do výroby se pustila po hlavě. Z koníčku je dnes úspěšné podnikání

Získaly certifikát originální produkt z Orlických hor. V soutěži Firma roku Královéhradeckého kraje vybojovaly třetí místo. Vyhrály soutěž začínajících podnikatelek. Kosmetická značka Anela Andrey Pajgrt Bartošové a Elišky Stofferové má úspěch.
Eliška Stofferová a Andrea Pajgrt Bartošová (5. listopadu 2024)

Eliška Stofferová a Andrea Pajgrt Bartošová (5. listopadu 2024) | foto: Anela

Letos jste získaly certifikát originální produkt z Orlických hor. Co to pro vás znamená?
Andrea: Získat tento certifikát vůbec není samozřejmostí, před odbornou porotou musíte obhájit, že splňujete jeho přísná kritéria. Ta sestávají jednak z lokálnosti produktu jako takového, ale také ze způsobu výroby, přínosu firmy pro daný region a jejího ekologického přesahu.
Eliška: Zisk tohoto certifikátu vnímáme jako důležitý z hlediska zvýšení důvěryhodnosti pro naše stávající i budoucí zákaznice. Je to jakési stvrzení naší mnohaleté práce a úsilí, že jdeme správnou cestou. Jsme za něj vděčné.

Příběh vaší firmy se začal psát v roce 2015, tehdy zoufalá maminka chtěla dcerce ulevit od ekzému.
Andrea: Ve chvíli, kdy vaše miminko pláče bolestí, je celé zarudlé, opuchlé a bolavé, neřešíte nic jiného. Celý svůj život soustředíte na jednu jedinou věc. Pomoci. Ulevit. Vyřešit. Takže jsem hledala. U odborníků, u jiných maminek, na internetu. Věnovala jsem stovky, možná tisíce hodin, abych našla řešení. Krom razantní změny stravy jsem převedla svou domácnost zcela na non-toxic, od praní přes čisticí prostředky až po kosmetiku. A protože ta měla zásadní vliv na akutní stavy dcery a protože já jdu do všeho po hlavě, rozhodla jsem se, že vyrobit jednoduchý krém zvládnu také.

Jak to dopadlo?
Andrea: Zvládla jsem to. Už můj první pokus odstartoval období vášně výroby vlastní kosmetiky. A pomohl mě i mé dceři, mně od zbláznění a jí od ekzému.

Andrea Pajgrt Bartošová (1976)

Andrea Pajgrt Bartošová (5. listopadu 2024)

Vystudovala gymnázium v Žatci.

Po maturitě se pustila do sběru praktických zkušeností a prošla několik firem od píky až po manažerské pozice.

Od roku 2018 spolu s Eliškou Stofferovou buduje vlastní značku kosmetiky Anela, kde má na starosti zejména výrobu originálních receptur.

Má 16letého syna a 9 letou dceru

Ve volném čase se věnuje rodině, zahradě a křížkovému vyšívání.

Duševní i fyzické zdraví si udržuje jógou, wellnessem a seberozvojovými semináři.

Ráda si užívá procházky po Orlických horách.

Jak se ale z koníčku nebo vlastní potřeby stalo podnikání?
Andrea: V podstatě jednoduše. V době výroby domácí kosmetiky jsem přebytky svých výrobků rozdávala přátelům a známým. Vracely se mi nadšené reakce, konstruktivní připomínky a žádosti o další produkty. Stále častěji se ozývaly hlasy, že je to naprosto profi kosmetika a že bych měla založit firmu.

Založit firmu chce jistě odvahu.
Andrea: Bála jsem se do takového projektu pustit sama. Naštěstí jsem našla podporu u své kamarádky a jedné z prvních nadšených zákaznic Elišky.
Eliška: Já jsem tehdy byla na mateřské se svým synem a řešila podobné potíže jako Andy. K zdravému životnímu stylu, k přírodě a ekologii jsem měla stejně blízko. Anelu jsme upekly v létě 2018 na společné dovolené. Reálně prodávat a fungovat jsme však začaly až v červnu 2019, kdy jsme dokončily e-shop, certifikovaly první výrobky a zkolaudovaly výrobnu.

První kosmetiku jste míchaly kuchyňským mixérem. Jak se od té doby firma proměnila?
Andrea: Velmi. Opravdu velmi. Z malinkaté firmy o dvou ženách, které v prvé řadě hledaly samy sebe a ve firmě zastaly úplně vše, za 5,5 roku vyrostla sebevědomá firma s profesionální výrobnou, poměrně velkým skladem i expedicí. Firma, která si i přes svou profesionalizaci zachovává lidskost, osobitost, staví na laskavosti, důvěře a otevřenosti směrem ke svým zákazníkům, ale i zaměstnankyním.
Eliška: Chceme být příkladem opravdu čestné a kvalitní firmy se vším všudy. Jak co se týká výroby a prodeje vlastních výrobků, tak co se týká firmy jako zaměstnavatele. Nestačíme se samy divit, jak se naše role proměnily. Dnes jsme hlavně manažerky, a také marketingové tváře naší vlastní značky, na kterou jsme opravdu hrdé.

Jste zároveň kamarádky, jaký vliv má podnikání na vaše přátelství? Dokážete mluvit o něčem jiném než o práci?
Eliška: Možná se budete divit, ale naše přátelství se propojením s prací ještě více rozvinulo a prohloubilo. Vzájemně se podporujeme při těžkostech osobních i pracovních. Radujeme se z toho, co se daří nám společně, i z toho, co se daří každé zvlášť. Vzájemně se inspirujeme. Obě jsme se za ty roky nesmírně osobnostně posunuly, tzv. vyrostly. Každá zvlášť, ale také obě dohromady pracujeme na svém seberozvoji.
Andrea: Samozřejmě že míváme rozdílné názory a konflikty, to by nebyl život. Ale protože nám oběma velmi záleží nejen na společné firmě, ale zejména také na našem přátelství, tak je nenecháváme přerůst a řešíme je hned v zárodku. Umíme si naslouchat a hledat společně cestu, jak daný problém vyřešit.

Přírodní kosmetiky je na trhu docela dost. Řešíte konkurenci? Co děláte jinak?
Andrea: Chceme jít svou vlastní cestou, být stále autentické. Co děláme jinak, lze těžko definovat, protože jednu věc můžeme dělat odlišně než některé firmy a druhou zase dost podobně. Ale zásadní asi je, že se vše snažíme dělat s laskavostí a pravdivostí. Nekoukáme vždy jen na ekonomickou výhodnost daného projektu. Mnohé věci děláme prostě proto, že z nich máme radost.

Eliška Stofferová (1984)

Eliška Stofferová (5. listopadu 2024)

Vystudovala obor Ochrana a tvorba životního prostředí na Univerzitě Palackého v Olomouci a Krajinářství na Mendelově zemědělské a lesnické univerzitě v Brně, část studia strávila na SLU ve švédské Uppsale

Po studiích pracovala jako projektová manažerka.

Od roku 2018 s Andreou Pajgrt Bartošovou buduje značku přírodní kosmetiky Anela, ve které se věnuje zejména marketingu a propagaci.

Volný čas nejraději tráví se svými dvěma dětmi a procházkami v přírodě či výlety po horách.

Miluje tanec a jógu, severské země a zajímavá veganská jídla, intenzivně se věnuje osobnímu seberozvoji.

Jak a jak dlouho vzniká nový produkt?
Eliška:
My samy nebo někdo nám blízký přijde s tím, že by potřeboval něco na řešení konkrétních obtíží. Pak to Andy nechává na sebe působit a skládá si v hlavě recepturu. Ve chvíli, kdy jí to celé začne dávat smysl, vyrobí první prototypy. Ty potom testuje celá Anela a dává nám zpětné vazby. Tato fáze trvá tak dlouho, dokud nejsme spokojené.
Andrea: Produkty testujeme v druhé vlně také na našich věrných zákaznicích, abychom měly jistotu, že vychytáme všechny mouchy. Následuje certifikace v odborné laboratoři. Tisk etiket. Výroba a plnění. Fotografování, tvorba popisků na web. A teprve potom můžeme jít s novým produktem ven. Celý proces trvá minimálně rok, některé receptury ovšem zrají i mnohem déle a vracíme se k nim, dokud nejsou perfektní.

V soutěži Firma roku Královéhradeckého kraje jste vybojovaly 3. místo. Považujete to za úspěch? Co od toho očekáváte?
Eliška: Soutěž Firma roku pro nás byla opravdu velká věc. Moc jsme nevěděly, co od ní čekat, s jakými firmami se tam potkáme. Ale moc jsme si přály mít možnost Anelu prezentovat, aby se dostala zase o něco více do povědomí lidí. A to se nám podařilo. Úspěch je to pro nás veliký. Probojovat se „na bednu“ po pěti letech působení na trhu mezi firmami, které zde fungují už desítky let, a/nebo mají miliardové obraty, to je prostě velký úspěch. Z ocenění máme obrovskou radost a cítíme upřímnou vděčnost

Jaké máte plány do budoucna? Co chcete zlepšit a co si naopak chcete udržet, ať už se firma bude jakkoliv rozrůstat?
Andrea: Aktuální a pro nás nejdůležitější plán je zůstat takové, jaké jsme. Lidské, autentické, spokojené a tvořit Anelu srdcem. To v současné chvíli znamená ukočírovat neutuchající vodopád nápadů v našich hlavách, co všechno bychom mohly, co bychom chtěly a co doopravdy potřebujeme a zvládneme.
Eliška: Stále je co zlepšovat. Ostatně, to je vidět právě na našich letošních novinkách, které jsou celé ve znamení inovací. Letos jsme totiž představily na 26 našich „starých dobrých“ produktů ve vylepšeném provedení. Další překvapení chystáme, ale ta si zatím necháme pro sebe.

Vstoupit do diskuse (8 příspěvků)

Nejčtenější

Dědictví je otázkou důvěry a přípravy. Notář zdaleka vše neohlídá

dědictví - notář vše neohlídá

Když dojde na dědictví, pozůstalí se často spoléhají na notáře. Jenže jejich možnosti dohledat majetek zesnulého jsou omezené. Z velké části tak potřebují, aby je sami dědicové nasměrovali správným...

Arogantní narcisti, manipulátoři i lenoši. Jak se musí na kolegy, kteří nám vadí a škodí

Premium
ilustrační snímek

Každý zná nepochybně aspoň jednoho z nich. Nejsou nutně zlí ani agresívní, ale vyvolávají v nás zvláštní druh pocitů: směs podráždění, únavy a tichého přání být kdekoliv jinde. Pokud jsme nuceni být...

Virózy zkouší rodinné rozpočty. Ošetřovné pomůže, ale má svá pravidla

nemocné dítě - ošetřovné

S příchodem chladnějších dnů přibývá nemocných dětí a s nimi i rodičů, kteří musí zůstat doma. Mají sice nárok na ošetřovné. Jenže v praxi to znamená nižší příjem, složitější organizaci práce i...

V roce 2026 si brigádníci přivydělají víc peněz na dohodu. Za jakých podmínek?

brigáda

Brigády na dohodu o provedení práce jsou možností, jak si přivydělat. Tuto příležitost využívají penzisté, studenti, ženy na rodičovské, ale i zaměstnaní lidé, aby si vylepšili rodinný rozpočet. Při...

Život v Česku mi dává jistoty, říká americký profesor. Studenty rád učí i v hospodě

George Hays

Studoval na pěti univerzitách ve třech zemích, nakonec se ale usadil v Praze, kde na jedné ze zahraničních univerzit přednáší mezinárodní vztahy a diplomacii. Využít se přitom snaží toho nejlepšího z...

KOMENTÁŘ: Propast mezi průměrnou a minimální mzdou je v Česku hluboká. Proč?

Jan Urban

Česká ekonomika patří v řadě ohledů mezi úspěšné příběhy postkomunistické transformace: stabilní růst, nízká nezaměstnanost, silný export i slušnou fiskální disciplínu. Přesto má jednu dlouhodobou...

17. listopadu 2025

Ekonomka: Peníze nerostou na stromech. Jak vést děti k bohatství a podnikavosti

Premium
Eva Hlavsová, ekonomka a spoluzakladatelka investiční platformy

V každém věku dítěte je klíčové, aby bylo v kontaktu s hospodařením domácnosti. „I děti v předškolním věku už mohou mít samy od sebe velmi slušné povědomí o tom, že peníze nerostou na stromech,“ říká...

16. listopadu 2025

Život v Česku mi dává jistoty, říká americký profesor. Studenty rád učí i v hospodě

George Hays

Studoval na pěti univerzitách ve třech zemích, nakonec se ale usadil v Praze, kde na jedné ze zahraničních univerzit přednáší mezinárodní vztahy a diplomacii. Využít se přitom snaží toho nejlepšího z...

15. listopadu 2025

Dědictví je otázkou důvěry a přípravy. Notář zdaleka vše neohlídá

dědictví - notář vše neohlídá

Když dojde na dědictví, pozůstalí se často spoléhají na notáře. Jenže jejich možnosti dohledat majetek zesnulého jsou omezené. Z velké části tak potřebují, aby je sami dědicové nasměrovali správným...

14. listopadu 2025

Virózy zkouší rodinné rozpočty. Ošetřovné pomůže, ale má svá pravidla

nemocné dítě - ošetřovné

S příchodem chladnějších dnů přibývá nemocných dětí a s nimi i rodičů, kteří musí zůstat doma. Mají sice nárok na ošetřovné. Jenže v praxi to znamená nižší příjem, složitější organizaci práce i...

13. listopadu 2025

V roce 2026 si brigádníci přivydělají víc peněz na dohodu. Za jakých podmínek?

brigáda

Brigády na dohodu o provedení práce jsou možností, jak si přivydělat. Tuto příležitost využívají penzisté, studenti, ženy na rodičovské, ale i zaměstnaní lidé, aby si vylepšili rodinný rozpočet. Při...

12. listopadu 2025

Využijte šikovný manuál, abyste udrželi pojištění majetku v dobré kondici

Ilustrační snímek

Opakovaně jsme svědky nešťastných lidí, kteří po některé z živelných událostí přišli o svůj majetek a zůstali zcela bez prostředků. Předejít tomu, že nám voda podemele dům nebo vítr odnese střechu,...

11. listopadu 2025

Arogantní narcisti, manipulátoři i lenoši. Jak se musí na kolegy, kteří nám vadí a škodí

Premium
ilustrační snímek

Každý zná nepochybně aspoň jednoho z nich. Nejsou nutně zlí ani agresívní, ale vyvolávají v nás zvláštní druh pocitů: směs podráždění, únavy a tichého přání být kdekoliv jinde. Pokud jsme nuceni být...

10. listopadu 2025

AI mění školy. Učitel musí úkol zadat úplně jiným způsobem, říká odbornice

Ivana Böhmová

Umělá inteligence začíná kosit v řadě oborů. Podle nedávné studie Microsoftu patří mezi nejohroženější profese překladatelé, průvodčí, programátoři CNC strojů nebo i řadoví novináři. Co ale učitelé?...

9. listopadu 2025

Řídit cestovku a zároveň být mámou tří dětí? Jde to, říká Nicole Etemike

Nicole Etemice, provozní ředitelka Blue Style

Dá se zvládnout náročná manažerská pozice a současně péče o tři děti, z nichž nejmladšímu je teprve pár měsíců? „Dá, ale snadné to samozřejmě není. Člověk musí překonat dost překážek, ze začátku...

8. listopadu 2025

Rozdělit hypotékou zatíženou parcelu stojí čas i peníze

Rozdělení parcely zatížené hypotékou

Velký pozemek u rodinného domu nemusí být pro každého splněným snem. Někdo by se raději staral jen o malou zahradu, jiný v něm může vidět peníze, které jsou tam zbytečně vázané. A třeba je lze...

7. listopadu 2025

Dlouhodobé cestovní pojištění má mnohá plus. Produkt ale vybírejte pečlivě

dlouhodobé cestovní pojištění

Pohodlí a jednoduchost, finanční výhodnost při komplexním krytí rizik, pro vás nebo rovnou pro celou rodinu, to vše na dobu neurčitou – tak by se dalo charakterizovat dlouhodobé cestovní pojištění....

7. listopadu 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.