První dojem je důležitý

  11:00aktualizováno  11:00
Při výběrovém řízení zaměstnanců, na obchodní schůzce, při jednání s novým zákazníkem, zkrátka vždy, když se setkají partneři, kteří spolu komunikují poprvé, je důležitý první dojem. Jakým způsobem si jej vlastně vytváříme?

 Tuto situaci ukazuje graf, na kterém je zobrazen vliv prvního dojmu (sloupce nahoře). Zde je velice dobře vidět, že na první dojem působí především prvky verbální, respektive neverbální komunikace, styl a způsob, jakým se lidé vyjadřují.

Samozřejmě, že při pohovoru nebo jednání nejde pouze o první dojem, ale pokud někdo chce dosáhnout svého cíle, musí zaujmout druhou stranu hned od počátku. Říká se, že 80 procent úspěchu je v přípravě. Je však vhodné dodat, že to musí být příprava kvalitní. Vraťme se zpět k našemu grafu. Sloupce dole ukazují, jakým způsobem se většina lidí připravuje na jednání, pohovor nebo podobnou komunikaci.

Statistika ukazuje, že lidé věnují více než 60 procent své přípravy faktoru, který ovlivňuje pozitivní výsledek jednání nebo pohovoru nejméně. Jednoduše řečeno ­ mnoho práce, a pro nic. Lidé se soustředí na produkt, vlastní znalosti, na výsledky a přitom jim uniká způsob, jakým se vyjadřují, i to, jak vypadají. Velice málo se zabývají stylem podání své "nabídky". Součástí dobré přípravy je rozhodně také analýza charakteru člověka, se kterým se chystá dotyčná osoba vyjednávat. Je třeba zjistit, co je mu milé, jakým způsobem komunikuje, a podobně. Pravda, ne vždy se takové informace dají získat předem, ale ruku na srdce: snaží se každý z nás v takovém případě zjistit něco o své protistraně na jednání, aby pak přizpůsobil svůj styl chování? Nebo se raději soustředí pouze na kvalitu svého "produktu" a skutečný zájem o partnera v jednání jde stranou?

příště: Image, který je vidět

Vliv prvního dojmu

Obsah prezentace 7 %
Styl komunikace 38 %
Osobní vzhled 55 %

Chybná příprava na jednání

Obsah prezentace 60 %
Styl komunikace 30 %
Osobní vzhled 10 %

Zdroj: MPSV

 

Autor:

Nejčtenější

Desítky let v jedné firmě. Kdy je čas se zvednout

Ilustrační snímek

Stejná vrátnice, stejný stůl. Mění se jen kolegové, vedení, podmínky. Proč zůstávají někteří lidé v jedné práci desítky...

Šest zásadních změn, které má přinést novela zákoníku práce

Ilustrační snímek

Chystá se novela zákoníku práce. Co může letos čekat zaměstnance, přibližuje expertka na pracovní právo.

Daňové přiznání za rok 2018: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Vyplnění daňového přiznání není pouze záležitostí živnostníků a podnikatelů, ale často jej podávají i zaměstnanci....

Pokles cen nemovitostí se zatím nekoná. Podívejte se, kolik stojí byty

ilustrační snímek

Ceny nemovitostí v posledních letech strmě rostly, ale na mnoha místech již narazily na strop a začaly stagnovat. Na...

Vyrábí unikátní dřevěné brýle. A kupodivu nejsou z Číny

„Každou vizuální nebo řemeslnou stránku brýlí jsem tak vždy řešil s opravdovými...

Náhoda v podobě rozbitých dřevěných brýlí změnila třiatřicetiletému Ondřeji Bekovi jeho profesní život vzhůru nohama....

Další z rubriky

Chcete se v práci méně stresovat? Tyto tipy vám s tím pomohou

Ilustrační snímek

Jedním z nejčastějších zdrojů stresu je zaměstnání. Firmy si to ve valné většině uvědomují a snaží se o psychickou...

Jako podnikatel můžu všechno a dělám, co mě baví

Ilustrační snímek

Ztráta pravidelného výdělku je největší obavou lidí, kteří chtějí zkusit štěstí s vlastním byznysem. S čím je třeba na...

Poradna: Vyhrožoval jsem šéfovi, může mě za to vyhodit z práce?

Ilustrační snímek

Komunikace je důležitou součástí pracovních vztahů. Někdy se ovšem může stát, že svému nadřízenému řekneme něco, čeho...

Eurozóna je neudržitelná

Eurozóna je neudržitelná

Kurzy.cz „Euro slaví dvacet let od svého vzniku, ale šampaňské nikdo neotvírá. Snad s výjimkou pomýlených eurokratů, jako je pre...

Advantage Consulting, s.r.o.
PERSONALISTA - ÚČETNÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz