Trendem se stává schůzování v pohybu. Praktikuje ho i Roman Kučera z agentury Lesensky.cz.

Trendem se stává schůzování v pohybu. Praktikuje ho i Roman Kučera z agentury Lesensky.cz. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Při pracovních schůzkách chodí a vydělá na tom. Proč to funguje

  • 36
Kreativní myšlení vyžaduje pohyb. Takže místo toho, abyste si s obchodním partnerem sedli ve strohé zasedačce nebo někde v kavárně blízko kanceláře, vyrazte s ním do parku na procházku. Při chůzi se myšlenky rozvíjejí výrazně rychleji, než když sedíte. Tvrdí to vědecká studie i lidé, kteří to praktikují.

Slavný německý filosof Friedrich Nietzsche napsal, že všechny opravdu velké myšlenky jsou zrozené z chůze. Cituje ho loňská studie vědců z americké Stanfordovy univerzity, která upozorňuje na pozitivní účinek chození na kreativní myšlení. Ze čtyř experimentů tehdy vyplynulo, že u chodících lidí je kreativní myšlení o 60 procent lepší než u těch, kteří sedí. 

Pracovní schůzky za chůze praktikoval například zakladatel společnosti Apple Steve Jobs, preferuje je také zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg i zakladatel Twitteru Jack Dorsey. 

Skupina milovníků jednáních v terénu se rychle rozrůstá. Marketingový ředitel agentury Lesensky.cz Roman Kučera na ně nedá dopustit. “Zdravý životní styl jsem spojil s povinnostmi. Přestože bych se sám nad výrazem „byznys procházka“ pousmál, opravdu to funguje,“ říká mladý muž a ve fotogalerii přibližuje, kde jinde než na procházce v parku, v čem je výhoda setkáních pod širým nebem.