- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Označení „podnikatel“ má u nás stále hořkou pachuť. „Jde o pozůstatek z devadesátých let v kombinaci s negativními kauzami ze současnosti,“ říká byznys mentorka Margareta Křížová, která lidem radí, jak rozjet podnikání, uspět na trhu a hlavně poznat, že jejich nápad není hloupost, ale zlatý důl. | foto: Anna Kovačič
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Živnostníci a podnikatelé momentálně nezažívají dobré časy. Jak současnou situaci ustát?
V podnikání je důležité být realistou. To platí na začátku i v průběhu. Dalším předpokladem je flexibilita. Tudíž živnostníci i podnikatelé se musejí v současné době reálně podívat na své podnikání, zvážit, do jaké míry se změnilo odvětví a také kupní síla zákazníků v jejich oboru. Mnoho podnikatelů financovalo ztráty ze svých rezerv. Je potřeba se ptát, kdy a zda vůbec se dá předpokládat návrat do ziskovosti, a zvážit, jak dlouho je rozumné ztráty financovat ze svého.
Lidé často vymýšlejí různé mise a vize a tak trochu si na podnikání hrají. Prostě běžte a zkuste prodat, co jste vymysleli. Nic víc, nic míň.
Připojte se ještě dnes a získejte: