Označení „podnikatel“ má u nás stále hořkou pachuť. „Jde o pozůstatek z devadesátých let v kombinaci s negativními kauzami ze současnosti,“ říká byznys mentorka Margareta Křížová, která lidem radí, jak rozjet podnikání, uspět na trhu a hlavně poznat, že jejich nápad není hloupost, ale zlatý důl. | foto: Anna Kovačič

Je jedno, co prodáváte, pravidla podnikání jsou stejná, říká byznys mentorka

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Označení „podnikatel“ má u nás stále hořkou pachuť. „Jde o pozůstatek z devadesátých let v kombinaci s negativními kauzami ze současnosti,“ říká byznys mentorka Margareta Křížová, která lidem radí, jak rozjet podnikání, uspět na trhu a hlavně poznat, že jejich nápad není hloupost, ale zlatý důl.

Živnostníci a podnikatelé momentálně nezažívají dobré časy. Jak současnou situaci ustát?
V podnikání je důležité být realistou. To platí na začátku i v průběhu. Dalším předpokladem je flexibilita. Tudíž živnostníci i podnikatelé se musejí v současné době reálně podívat na své podnikání, zvážit, do jaké míry se změnilo odvětví a také kupní síla zákazníků v jejich oboru. Mnoho podnikatelů financovalo ztráty ze svých rezerv. Je potřeba se ptát, kdy a zda vůbec se dá předpokládat návrat do ziskovosti, a zvážit, jak dlouho je rozumné ztráty financovat ze svého.

Lidé často vymýšlejí různé mise a vize a tak trochu si na podnikání hrají. Prostě běžte a zkuste prodat, co jste vymysleli. Nic víc, nic míň.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se