Jestliže chcete přeměnit apatický dav vašich zaměstnanců v "nakopnutý" tým, bez vize se neobejdete. Ať s lidmi chcete dosáhnout čehokoli, snažte se, aby ve vizi našli následující:
- Příležitost - "To se mi zamlouvá. Chci u toho být."
- Smysluplnost a přitažlivost "Vím, co z toho budu mít."
- Uskutečnitelnost - "Není to nesmysl. Je to reálné."
- Srozumitelnost - "Rozumím tomu, vím, jak na to."
- Zapamatovatelnost - "Když mě vzbudíte o půlnoci, řeknu, o co jde."
Bohužel, kolik firem v Česku může říct, že své vize zformulovaly dostatečně srozumitelně a lákavě? Podle našich zkušeností můžeme firmy rozdělit do tří skupin podle toho, jak pracují s vizí:
-
Jaké profese jsou v Evropě žádané?
Práci v zemích EU nabízejí personální agentury a úřady práce. Kdo informuje o volných místech? Jaké jsou nejžádanější profese? - Členové vedení firmy odjedou na několik dní mimo zaměstnání. Nechají si poradit od odborníka a pod jeho taktovkou vytvoří znění vize. Když se vrátí zpět, vyvěsí závěr své víkendové práce na zeď. A - pracují stejně jako předtím. Těchto firem je okolo 20ti procent.
- Firma nebo oddělení s lídrem, který chce a umí motivovat lidi okolo. Uvědomuje si význam vize a toho, že je třeba s ní pracovat. Vizi popíše, získá pro ni ostatní lidi a pravidelně je informuje o tom, jak se všem ostatním daří na cestě k jejímu naplnění. Takových firem je bohužel jen 10 procent.
Nástup do práce: ostražitost je na místě. Zaměstnavatel nového pracovníka tlačí do nevýhodné pozice.