Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reklamní kampaň na povinné ručení spolykala kolem sedmi set milionů

- Podstatná část peněz, které pojišťovny vybraly za povinné ručení, zamíří do kapes reklamních společností. Boj o zákazníka na přelomu roku spolkl podle odhadů mediální agentury IP Praha 600 až 750 milionů korun.
Největší částku přitom investovala do reklamy Česká pojišťovna - podle odhadů založených na údajích agentury A-Connect jen za poslední tři loňské měsíce bezmála 137 milionů korun. Přesvědčila ovšem bezkonkurenčně nejvíce klientů - dva miliony a dvě stě tisíc.

Každý, kdo si u ní pořídil povinné ručení, přispěl na reklamu přibližně 62 korunami. V případě pojišťovny Generali dosáhla tato suma 378 korun, u Allianz 219 korun.
Další část investovaných peněz představuje výroba reklam a organizování různých soutěží. Vysoké náklady odůvodňují reklamní experti mimořádností situace na konci loňského roku. "Tyto výdaje si vyžádal pád monopolu České pojišťovny. Její konkurenti se po získání licence rychle snažili získat část jejích zákazníků," míní ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. Podle zástupců jednotlivých pojišťoven lze v příštích letech očekávat již menší kampaně.

POVINNÉ RUČENÍ OŽIVILO REKLAMNÍ TRH
Jedním z nejvýznamnějších impulsů, který loni rozhýbal tuzemský reklamní trh a vynesl celkové výdaje na propagaci na rekordní úroveň zhruba třinácti miliard korun, byla kampaň pojišťoven na povinné ručení.

Tato reklama se sice na celkovém objemu podílí asi jen 750 miliony, odborníci však označují povinné ručení za jeden z nejvýznamnějších nabízených produktů. "Společně s lepšími zprávami o vývoji ekonomiky a reklamními akcemi okolo udělení třetí licence mobilního operátora vytvořily prostředí pro růst trhu, k němuž se postupně přidali zadavatelé z jiných oborů," říká Štěpán Wolde z mediální agentury IP Praha.
Důvodem celkové výše výdajů pojišťoven na přilákání klientů, která po započtení výrobních nákladů a cen z rozličných soutěží zřejmě přesáhne jednu miliardu, je jedinečnost situace - pád monopolu České pojišťovny. "Když chcete změnit něco, na co byli lidé léta zvyklí, stojí to značné úsilí a z tohoto pohledu jsou marketingové náklady opodstatněné," tvrdí ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš.

Snaha prosadit jiné značky do povědomí motoristů byla také jedním z hlavních rysů kampaně na povinné ručení. "Bylo to hodně o image jednotlivých pojišťoven a touze ukázat, že jsou i další alternativy k donedávna existujícímu monopolu," soudí Wolde. Snaze představit na trhu odlišné značky a vybudovat tržní pozici přičítá Mikeš i relativně menší podíl prostředků vynaložených na spotřebitelské soutěže.

"Losování espézetek a zlatí kapři sice vyvolávají okamžitou reakci, ale při souboji s Českou pojišťovnou se více sázelo na jiné způsoby. Výdaje na reklamu podle mě ukously z marketingových rozpočtů až osmdesát procent," míní Mikeš.

Již dříve odborníci oceňovali, že se v rámci reklamních akcí pojišťovny nenapadaly a kampaně vedly eticky.

V současné době pojišťovny vyhodnocují návratnost investic do propagace a úspěšnost při získávání klientů. Zda se opravdu vyplatily milionové náklady, zatím nikdo komentovat nechce.

Všichni se však shodují, že je letošní situace výjimečná. "Během několika málo měsíců se koncem minulého roku dělil trh. Do budoucna už reklama tak intenzivní nebude. Máme nyní 2,2 milionu klientů a těm se budeme snažit nabízet takový věrnostní program, aby u nás setrvali," uvedl mluvčí České pojišťovny Michal Urban.

"Teď se stane ručení spíše denní záležitostí. A pokud bude řidič spokojen, asi jen tak pojišťovnu nezmění," dodává Květa Voglová, mluvčí pojišťovny Allianz.

  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...