Diskuse k článku

Proč se vyplatí změnit pojišťovnu?

Každý z nás přichází do styku s pojišťovnami. Většina z nás má uzavřeno nějaké pojištění, ať už pojištění majetku, odpovědnosti či pojištění osob. Při uzavírání pojištění se vždy přihlíží k budoucnosti, co konkrétní pojištění přinese a jakou ochranu poskytuje. Časem však mohou jednotlivá pojištění zastarat nebo je překoná produkt nový. Jak si zajistit stále aktuální a správné pojištění? Vyplatí se změnit pojišťovnu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

darkbrain

pokus
0/0
7.6.2005 14:20

jikas

Autor o tom, co píše, nic neví....
Jako obvykle, autor o pojištění nic neví.Ono holt nestačí jen si něco prostudovat. Šedivá je teorie, zelený strom života.Chtěl bych vidět tu výhodnou 25 let starou pojistku na barák, kde je pojištěna povodeň ve srovnání se současnými pojistkami. Tyhle rádoby odborné rady poškozují lidi. Divím, se že idnes.cz platí takové diletanty.
0/0
2.6.2005 13:11

Leos Literak

pojistovna CS
Mam neprijemny zazitek s pojistovnou CS. Bohuzel mam u nich zivotni pojistku, takze se ted citim jako rukojmi, ze tu pojistku nemuzu vypovedet a poslat je, kam patri. Docela by me zajimala statistika, kolik procent pojistnych udalosti zamitnou. A hlavne, jak se pojistovny chovaji, kdyz klient skutecne umre. To uz nejde o tisice, ale miliony. Kdyz s nama zametou u malych castek, jak se asi zachovaji k pozustalym, kdyz jde o takove cifry? Muzeme jim verit? Nebo si najdou paragraf C pismene E na ctvrte strance smlouvy malym pismem, ktery je zbavuje odpovednosti? Neni nahodou pojisteni jedna velka lez?
0/0
1.6.2005 22:38

pojistovna CS

Re: pojistovna CS
Nebo si najdou paragraf C pismene E na ctvrte strance smlouvy malym pismem,.......... Pokud si toto najdou, je tvá chyba, žes něco takového podepsal. Nebo jsi to snad nepodepsal ??? Anebo se dnes nediv. Sorry, tak to je. U úmrtí je akorát otázka jak mají řešenou sebevraždu (zda plní-neplní-krátí ???) a jestli způsob úmrtí není ve výluce  (já nevím, třeba při skoku padákem nebo něco takového - rovněž musí obsahovat pojistné podmínky, co není psáno není dáno) U úmrtí bych se toho nebál - složitější to bývá třeba u úrazů.  Proč bys nemohl vypovědět pojistku ??  Jistěže můžeš, jen je otázka kdy nejpozději před výročím pojistného období a jak dlouhé mají definováno pojistné období - nevyčteš-li z pojistných podmínek, pojišťovna je povinna poskytnout informaci. Otázka případné finanční ztráty z vypovězení (pokud tam byla nějaká spořící část) je věc jiná.......   
0/0
2.6.2005 21:38

banka O život

ČS =
Máme co jsme chtěli. Nezapomeňme, že do r. 1989 tu byla jediná pojišťovna s opravdovým cílem  zabezpečit občany. Ty dnešní tu jsou však od toho, aby hrabaly a hrabaly. Zisk, zisk, zisk...
Na http://fincentrum.idnes.cz/diskuse.asp?all=Zobraz+v%9Ae&iddiskuse=A040311_152016_fi_osobni_vra je diskuze k Dynamiku. Ještě že jsem si ji přečet. Taky mne navštívila poradkyně ČP a měla dlouhou výdrž. Když neuspěla poprvé,  zavítala podruhé, potřetí. Vždy jsem na ni vytáhnul něco z diskuze, uzemnil jsem jim. Proč nemáte takovou péči i jindy u jiných smluv? Proč lidem neříkáte, že u Dynamiku není garantováno tak vysoké zhodnocení jako u  dřívějších pojistek? Atd. Odešla snepořízenou.
Problémem je porozumět řeči pojišťováků. Nezapomenu na to, jak se v České spořitelně musel plnit plán prodeje Flexibilního životního pojiště
0/0
1.6.2005 14:29

banka O život

Pokračování: ČS =
Pokračování:
Nezapomenu na to, jak se v České spořitelně musel plnit plán prodeje Flexibilního životního pojištění. Problém byl v tom, že bankéři nejsou pojišťováci a že tomu vůbec nerozumí. Několikrát jsem je nachytal, jak nevědí, o co go. Proto: vyvarujte se uzavírat takovéto obchody někde na přepážce během 15 minut, a na první oslovení! Pojištění je mnohdy obchod na ćelý život a kvůli několika minutám pak trpět  celý život ...
Dále bych všem pojišťovnám doporučil, aby pojištění uzavírali likvidátoři. Aby to nebyly dvě oddělené funkce, kde prodejce nemá ani ánung o plnění. Taky jsem se  s tím už setkal, že bylo slibováno, co nikde nestálo písemně ... Nejlepší by asi bylo celé obchodní jednání nahrávat, to pak uschovat u nezávislého  orgánu a v případě sporného plnění brát za bernou minci to, co bylo klientovi slibováno. Aťsi to pak prodavač zacáluje z vlastní kapsy, říkal-li něco, co nebyla pravda!
0/0
1.6.2005 14:49

Zdenda-69

Re: Pokračování: ČS =
Proč ? Když něco říká a není to nikde psáno, tak počítám s variantou, že při lámání chleba může platit horší varianta, tzn. co není psáno nemohu na 100 % očekávat a podle toho se rozhodui. Likvidace od obchodu bývá oddělena záměrně, aby nebyla větší tendence vytvářet pojistné podvody .....
0/0
1.6.2005 22:06

Jaryš

Naše pojišťovny
Pojištění u nás v Česku stojí díky péči státu za pěkné ***no. Dokud platíte tak je vše OK, ale když chcete plnit tak vám řeknou, že 1000 právnickej kliček v těch jejich podmínkách, který vám ani nedají domů ke studiu. Já bych řekl s porovnáním produktů za 1. republiky, že je u nás pojištění předraženo asi 10-12 krát.  Ale to ještě nepočítám, že dřív to plnění snad platili dnes vyjímečně.
0/0
1.6.2005 11:08

Zdenda-69

Re: Naše pojišťovny
Obchoďák musí na místě v případě sepsání návrhu nechat klientovi podmínky, příp. ho upozornit, zda a jaké další dostane dále poštou.  na prostudování podmínek má v té době potenciální klient právo, když se zajímá o pojištění. Na druhou stranu chápej pojišťovny, že by měli rozdat každému potenciálnímu zájemci předem domů podmínky k prostudování a on se pak nikdo nevrátí smlouvu uzavřít . Pak chybí tiskopisy pro ty, kteří skutečně uzavírají. Lze to řešit i tak, že smlouvu uzavřu a pak mám dva měsíce po uzavření na to, abych jí bez udání důvodu mohl zrušit , když se mi podmínky nebudou líbit. dotazy a rozleží se mi to.... je lépe se ptát rovnou obchoďáka, odpoví mi na dotazy nebo co neví hned tak zjistí a nebo když neví vůbec nic tak to začíná být divné ......
0/0
1.6.2005 22:12

aspin

Míra rizika...
Když mi v pojišťovně Allianz oznámili, že by u 5.let starého auta, které jsem koupil za 180.000 Kč, byla roční havarijní pojistka 45.000 Kč a pojistka pouze proti odcizení a živelní pohromě téměř 25.000 Kč, protože jim to ukázali tabulkové počty, tak jsem šel málem do vrtule. Když jsem chtěl pojištění podle kupní smlouvy, tak se kroutili a pak mi oznámili, že bych sice ušetřil, ale kdyby mi auto po roce ukradli, tak by mi uhradili podle tabulek cca 50.000 Kč. To už jsem do vrtule nešel, ale pomyslel jsem si, že to není nic jiného, než prachsprostá zlodějina. Když roční pojistné investujete do opravdu kvalitního zabezpečení vozu, tak je to investice jednorázová, a přitom pravděpodobnost, že o svoje peníze přijdete je přibližně stejná. U ojetých vozů je to možná rozumnější investice s tím, že si peníze za pojistné budete dávat stranou a v případě krádeže je použijete na nákup dalšího vozu (pochopitelně nesmíte havarovat vlastní vinou, nebo vám nesmějí vůz ukrást týden po tom, c
0/0
1.6.2005 11:06

Kamil

Re: Míra rizika...
Tak jděte jinam, pojišťoval jsem podobně drahé auto u ČP za cca 8 tisíc komplexní krytí. Škodu jsem měl - ukradli mi mlhovky. Proplaceno během 14 dnů.
0/0
1.6.2005 11:21

brsoň

V článku je jako obvykle mystifikace
neboť u životního pojištění nezaniká pojištění písemným vyjádřením nesouhlasu se změnou. Autor článku toto nedoplnil a nepřímo tak napsal, že nezbývá nic jiného, než podepsat změnu nebo pojištění zanikne. To je dost silná dezinformace. Uvedený postup platí u všech pojistek s výjimkou životních a důchodových, kde je zaručeno, že pokud je pojistné placeno, nemůže dojít k ukončení.
0/0
1.6.2005 10:47

VlK

Re: V článku je jako obvykle mystifikace
myslím, že máš pravdu, bohužel nic nebrání pojištovně vypovědět ti smouvu, kdykoliv (i jindy než při změně). Sice mně v pojištovně tvrdili, že to nedělají, ale v pojistných podmínkách to mají a nechtěli přidat dodatek, kterým by se toho vzdali.... Proto do dneška nemám (investiční) živ. poj,, proč uzavírat něco, co má šanci mít nějaký výnos až cca po dvou letech a jen s daňovými úlevy, které při výpovědí (i pojistitelem) musím zpětně dodanit !
0/0
1.6.2005 11:07

Jana

Re: V článku je jako obvykle mystifikace
životní pojištění nemohou  vypovídat, tak teď chodí po domácnostech a přemlouvají na předělání  sdruženého pojištění mládeže, které máme na syna /je mu 17 do 19 let/ na pojištění Dynamik tak pozor.
a ještě, mám pojištěnou domácnost od 10/1999  platím 2300,-Kč ročně a když jsem si to dala předělat na nynější pojistku, při stejné částce platím 1400,- to si ale musíte hlídat sami, že mají jiné sazby, nikdo vás neupozorní !!
0/0
1.6.2005 12:53

nebydlící

nedavat penize
Nejlepsi je zadne pojisteni neplatit a je pokoj
0/0
1.6.2005 10:35

angr

Re: nedavat penize
No jasně, já mít peněz jako sra*ek, tak se taky nepojišťuju.
0/0
1.6.2005 23:55

poslanec_termit

Re: nedavat penize
SOUHLAS
0/0
2.6.2005 0:03

Luděk

Pozor na Českou pojišťovnu II
Chovani Ceske pojistovny muzu dolozit timto prikladem. Nazor necht si udela kazdy sam. V unoru se mi odcizili z uzamcene garaze, ktera je soucasti rodinneho domu, auto a dva pocitace. Pockal jsem na vyjadreni policie, ze po mesici pachatele nedopadla a pripad uzavira a hura s protokolem na pojistovnu. Ta mi po trech tydnech oznamila, ze pachatel nemusel prekonat zadnou prekazku a tudis nemam narok na zadne plneni ani na jedne ze dvou pojistek, ktere u nich na dum i na byt v dome mam. Pritom v protokolu bylo uvedeneno, ze pachatel otevrel dvere pomoci paklice. Zamestnanci CPoj si patrne stejnym zpusobem doma oteviraji kazdy den...
0/0
1.6.2005 9:58

Mraky Mrak

Re: Pozor na Českou pojišťovnu II
Pokud by jste si nechal udělat znalecký posudek, že prokazatelně došlo k vloupání do uzamčeného prostoru  jinak než použitím klíče, pojišťovna je povinná plnit. S těmi počítači si ale nejsem tak jistý, ty by musely být správně pojištěné, což se mi u počítačů v garáži moc nezdá. A pro uklidnění, naprosto shodně by postupovaly všechny pojišťovny.
 
 
0/0
1.6.2005 10:32

nebydlící

Re: Pozor na Českou pojišťovnu II
No ja si myslim, ze je to naprosto v poredku. Defakto bylo ukradnuto neco s vasi pomoci. Mel jste mit majetel zabezpeceny a ne si myslet, ze kdyz mam pojisteni, nemusim zamykat byt.
0/0
1.6.2005 10:36

Luděk

Re: Pozor na Českou pojišťovnu II
Pred reakci na "cokoliv", je treba si to "cokoliv" nejprve dobre precist. Psal jsem, ze ... bylo odcizeno z uzamcene garaze... V policejni zprave bylo potvrzeno, ze zamek byl otevren paklicem. Staci podruhe?
0/0
1.6.2005 12:56

nebydlící

Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu II
Nicmene stejne to nebylo dostatecne zabezpecene.
0/0
1.6.2005 14:32

poslanec_termit

Re: Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu II
nebydlici je vymasteny
0/0
1.6.2005 23:52

XQ

Pojišťovny jsou neschopné a neochotné obecně
Před asi třemi lety jsem se vracel z ciziny, kde jsem byl pojištěn "v balíku" - všechno - od auta přes odpovědnost, byt... po léčení psa. Oslovil jsem na adresy z internetu 5 největších českých pojišťoven se stručnou ale dostatečnou specifikací toho, co chci pojistit, s tím, že pokud to nestačí, že údaje doplním, a že žádám o rámcový odhad ceny ročního pojištění všeho dohromady, "v balíku". Odpověď všech (pokud vůbec přišla), byla velmi neochotná - "obraťte se na nás telefonicky", "vyčtěte si to z našich internetových stránek" (kde byly jen půvabné reklamní texty a nikoli detailně celé smlouvy/ podmínky, a samozřejmě už vůbec ne ceníky, natož ceníky vzájemně vázaných služeb a eventuální slevy). Jen dvě pojišťovny odpověděly detailnějšími e-maily, leč stejně nedostatečnými, ale ani ty se nesnažily přilákat mě balíkovou kombinací a slevou... Někdo mi pak vysvětloval, že agenti pojišťoven nereagují na e-maily, protože to může být nastrčený případ konkurence, která chce zjistit ce
0/0
1.6.2005 9:51

Pavel

Pozor na Českou pojišťovnu
Rád bych upozornil na postup České pojišťovny, která nám oznámila, že nám snižuje pojistné plnění o 10 % (celkem cca 8.000,- Kč) za porušení povinností řidiče předcházet nehodě (která je v pojistných podmínkách obecně uvedena a kam se může schovat vlastně cokoli), ke které došlo, když syn měl mikrospánek (a to ne v noci, ale dopoledne, takže byl odpočatý). Takže také další důvod ke změně pojišťovny!!!!
0/0
1.6.2005 8:13

Kamil

Re: Pozor na Českou pojišťovnu
To je jedině dobře. Lidem, kteří způsobují nehody tímto způsobem si zaslouží nějakou výchovnou lekci. Mikrospánek způsobuje nehody s těmi nejhoršími následky. Ještě štěstí, že váš syn nikoho nezabil
0/0
1.6.2005 9:36

XQ

Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu
Umíte-li ovlivnit výpadky pozornosti (nejčastěji mikrospánek), jste génius. Příčin může být řada endo- i exogenních, řady z nich si nemusíte být vědom. Existují pokusy s elektronickým vyhodnocením pohybu očí, ale ještě to nikdo nezyvedl sériově. Pokud jde o únavu, z dlouholeté zkušenosti vím, že nejlepším indikátorem není zavírání očí - když se to děje, je již pozdě a několik výpadků již pravděpodobně proběhlo, ale nejlepší je sledovat vlastní styl jízdy - jakmile udělám pro mě neběžnou chyb - např. v některé zatáčce jsem přáíliš rychlý nebo pomalý, špatně odhadnu rychlost jiného vozidla atd., je to signál, že něco se děje (a to i odpočatému a během dne), a je nejlépe zastavit a odpočinout si - mě stačí spánek cca 20-30 minut.
0/0
1.6.2005 9:58

Mraky Mrak

Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu
Souhlas. Pokud to je tak, tak ať ten člověk jezdí raději MHD. Sorry, ale je to tak.
0/0
1.6.2005 10:33

Pavel

Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu
To Kamil: no, myslím si, že jste ještě asi nikdy neslyšel o tom, co to je mikrospánek, protože to, že se dostavil se člověk dozví až poté, co úspěšně skončil. Je to činnost organismu, která se nedá vůlí ovládat. Nebo že by si syn řekl: "Jé to je příjemně, teď si pěkně zchrupnu a až se probudím, tak už budu skoro doma!" Pokud si to takto představujete, tak jste trochu magor.
0/0
1.6.2005 12:18

Kamil

Re: Re: Re: Pozor na Českou pojišťovnu
Na rozdíl od vás nebudu říkat, že jste magor... ale řeknu vám jen to, že samozřejmě vím, co to je mikrospánek. A mikrospánek je z 99% způsoben únavou nebo vyčerpáním organismu. Proto se může dostavit i za bílého dne.
Já tvrdím, že lidé, kteří jsou vyčerpaní a mají tedy zvýšené riziko mikrospánku, nemají za volantem co pohledávat. A když už tam vlezou, tak musí nést následky...
0/0
1.6.2005 17:44

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz