Pojišťovny už zaplatí i řemeslníka, nachystaly ale řadu výjimek

Pojišťovny stále častěji nabízejí bezplatné zajištění odborné pomoci v případě havárie v domácnosti. Zdarma však není zdaleka všechno. Za některé činnosti v rámci asistenčních služeb budete muset zaplatit.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Dosud se asistenční služby poskytovaly hlavně jako součást pojištění automobilů, jako je povinné ručení či havarijní pojištění.

Stále častěji se však s bezplatnou nabídkou asistenčních služeb setkáváme i u dalších majetkových pojištění, především pojištění domácností. Základem této služby bývá především pomoc při technické závadě nebo havárii v pojištěné domácnosti. Asistenční služba v takovém případě prostřednictvím smluvních partnerů (instalatérů, elektrikářů atp.) zařídí promptní odstranění problému.

Pokud vinou havárie klient nemůže pojištěnou nemovitosti obývat, asistenční společnost klientovi zajistí, a často i zaplatí, dočasné ubytování.

Rozdíly v paletě poskytovaných služeb, pojistných podmínkách a limitech plnění se zpravidla liší v závislosti na pojišťovně a sjednané variantě pojištění, ke které se asistenční služby váží.

Pojišťovna Generali

Je jednou z prvních pojišťoven, které začaly bezplatně asistenční služby ke svým pojistným produktům nabízet. Svým klientům je zajišťuje prostřednictvím své asistenční společnosti Europ Assistance. 

Rozsah poskytovaných služeb je široký. Od poruchy topení, vodovodního potrubí, které vyžadují zásah instalatéra, či topenáře po poruchy rozvodu elektrické energie se zásahem elektrikáře, přes poškození nebo zničení zámků a závor pojištěného bytu nebo domu, (zásah zámečníka). 

Maximální částka náhrady a případná další omezení
U uvedených profesí a pro řešení nouzových situací (musí se jednat o okamžité opatření pro zmírnění škody na pojištěných věcech) Generali Assistance uhradí příjezd a první hodinu práce řemeslníka, maximálně však do výše 3 tisíce korun.

Další služby
V případě, kdy je domácnost následkem pojistné události neobyvatelná, Generali Assistance zajistí pojištěným náhradní ubytování. Součástí služby je i zajištění ostrahy opuštěné domácnosti v případě, kdy není možné vyloučit volný přístup cizích osob do pojistnou událostí poškozeného bytu. Náklady této služby hradí klient, ale zpětně jejich úhradu může nárokovat na pojišťovně.

Pojišťovna Allianz

Pojišťovna Allianz začala s poskytováním asistenčních služeb k pojištění domácnosti v roce 2007. Rozsah asistenčních služeb Home Assistance se liší podle varianty sjednaného pojištění. Allianz nabízí varianty Normal, Optimal a Exkluziv. Poskytovatelem je společnost Mondial Assistance.

Rozsah poskytovaných služeb pro varianty Normal a Optimal
Allinaz konkrétně nevyjmenovává případy, kdy je možné požádat o pomoc asistenční službu. Ve svých materiálech uvádí, že kontaktovat asistenční službu klient může ve všech havarijních situacích, které vyžadují opatření k jejich odvrácení a bezodkladnou opravu pojištěného majetku.

Situace a rozsah poskytovaných služeb pro variantu Exkluziv
V dražší variantě Exkluziv má klient nárok na služby uvedené pro varianty Normal a Optimal plus asistenční služby související se servisem domácích elektrospotřebičů.

Maximální částka náhrady a případná další omezení 
Limit na jeden asistenční zásah pro pojištění ve variantě Normal a Optimal činí 2 tisíce korun, limit na jeden asistenční zásah pro pojištění sjednané ve variantě Exkluziv činí 4 tisíce korun. Do tohoto limitu jsou nyní zahrnuty nejen náklady spojené s prací a příjezdem na místo pojištění, ale také materiál.

Pojišťovna Triglav

Podobně jako pojišťovna Allianz i Triglav nabízí dvě varianty pojistného krytí, kterému také odpovídá rozsah poskytovaných služeb a jejich limity. Jedná se o varianty Inclusive a Exclusive.

Pojišťovna Triglav se od svých konkurentů odlišuje mimo jiné tím, že nabízí též asistenci v případě hospitalizace klienta (odvoz z nemocnice a zajištění péče o děti, případně seniory).

Pojišťovna AXA

Pojišťovna AXA vstoupila na trh neživotního pojištění, z výše jmenovaných pojišťoven, jako poslední. O to větší úsilí věnuje propagaci svých majetkových pojištění (povinné ručení, pojištění domácností a nemovitostí), a právě asistenční služby používá jako jeden ze svých hlavních marketingových nástrojů. 

Pojišťovna AXA spolupracuje se svou sesterskou společností AXA Assistance.

Každý klient finanční skupiny AXA (pojištění, penzijní připojištění, investice) má zdarma nárok na základní balíček asistenčních služeb v celkové hodnotě 6 tisíc korun. Balíček se vztahuje pouze na havárie v klientově domácnosti a nárok na asistenci platí po dobu jednoho roku od telefonní aktivace.

Asistenční služba HOME ASSISTANCE
Kromě základního balíčku klient od pojišťovny AXA získá k pojištění domácnosti rozšířený balíček služeb HOME ASSISTANCE platných po celou dobu platnosti pojistné smlouvy.

ČSOB Pojišťovna, pojišťovna Victoria Volksbanken

Asistenční služby rovněž poskytuje ČSOB Pojišťovna, využívající služeb asistenční společnosti AXA Assistance.

ČSOB Pojišťovna v rámci svého pojištění Domov Expres umožňuje čerpat asisteční služby až do výše 3 600 korun, a to včetně nákladů na použitý materiál.

Další pojišťovnou nabízející asistenci je pojišťovna Victoria Volksbanken, která v této oblasti spolupracuje s asistenční společností Coris.

Asistenční služby nejsou vždy bezplatné

Kvalita asistenčních služeb je u všech pojišťoven srovnatelná. Všechny pojišťovny spolupracují se specializovanými společnostmi, které dokáží v krizové situaci jednak poradit, ale také zorganizovat pomoc. V tomto směru klient může očekávat opravdu profesionální služby.

Místem, kde může dojít mezi klientem a pojišťovnou k nepříjemným nedorozuměním, je úhrada nákladů za výjezd a pomoc odborníka - řemeslníka. Bohužel doplňkové všeobecné podmínky všech pojišťoven uvádí celou řadu případů, na které se bezplatné poskytnutí asisteční služby nevztahuje a klient, který si pečlivě nepřečetl související pojistné podmínky, může být potom vcelku nepříjemně zklamán.

Úhrada nákladů se například vztahuje pouze na odvedenou práci povolaného odborníka, nikoliv na použitý materiál. Stejně tak vyloučeny mohou být práce, které sice přímo souvisely s havárií, ale byly prováděny na zařízeních společných pro celý dům (nejsou ve výlučném vlastnictví majetele bytu) - např. stoupačky, elektrické rozvody na chodbě apod.

Asistenční služby se vyplatí pojišťovnám i klientům

Z pohledu pojišťoven je poskytování asistenčních služeb výborný obchodní tah. Klienti na nabídku bezplatných nadstandardních služeb velice dobře slyší, a tak pojišťovna může díky asistenčním službám získat řadu nových klientů. Navíc včasný zásah odborníka v případě havárie zmírní škody na majetku, který je předmětem pojištění. A v důsledku toho pojišťovna ušetří nezanedbatelnou sumu peněz na částce vyplaceného pojistného plnění.

Více čtěte na Hypoindex.cz.

Nejčtenější

Vyhodili ji ze dne na den z brigády, zůstala bez příjmu. Je to legální? stěžuje si

Na brigádách si v Česku přivydělávají tisíce lidí nejrůznějších věkových kategorií. Tento typ pracovního vztahu ale není zákonem chráněný tak jako klasický hlavní pracovní poměr. Pokud uzavřete se...

Pronájem bez rizika: Kompletní průvodce pro majitele i jejich nájemníky

Ceny nemovitostí v Česku rostou, nájemní bydlení je tak v posledních letech významně na vzestupu. Pronajímat byt či dům, nebo naopak být v nemovitosti nájemcem však může přinášet řadu rizik pro obě...

Hypotéky dál pozvolna zlevňují. Má však smysl čekat na vysněné sazby?

Trh s hypotékami ve zlevňování dál čeká na silnější impuls. Podle Swiss Life Hypoindexu činila průměrná nabídková sazba v červnu 4,94 procenta. Klesla tedy jen o tři desetiny procentního proti konci...

Klienti bank denně čelí útokům na účty. Obranou je digitální gramotnost

Kybernetické útoky jsou na denním pořádku. Dávno už se ale útočníci nezaměřují jen na velké firmy. Naopak, v jejich hledáčku se stále častěji objevují i jednotlivci, tedy přesněji především jejich...

Poprvé do práce již ve 14 letech. Co musí brigádníci i jejich rodiče vědět

Premium

Letos mohou poprvé brigádničit i čtrnáctiletí školáci. Novela zákoníku práce jim během letních prázdnin umožňuje vykonávat jednoduché práce. Pro mladé jde o velkou novinku – a pro rodiče o důležitý...

Rozvod a vypořádání SJM může být o nervy. Zvláště u podnikatelů

Nejen třeba byt či rodinný dům, ale i nabyté firmy, obchodní podíly, investice, zisky a výnosy, stejně tak i úvěry a ztráty spadají do společného jmění manželů, a tedy i majetkového vypořádání v...

17. června 2025

Prázdniny u moře ve vlastním: Panelákový byt v Česku otvírá dveře k domu na pláži

Premium

Mít svůj dům u moře nemusí být sen, který si mohou splnit pouze multimilionáři. Pokud vlastníte byt v Česku, už na něj dost možná máte. Ať už čistě pro sebe nebo k pronájmu. Takový nákup vyjde mnohdy...

17. června 2025

Víte, kdo je odborník a kdo profesionál? Rozdíl je výrazný

Rozdíl mezi odborníkem a profesionálem nespočívá v rozsahu jejich odborných znalostí a zkušeností. Spočívá v pravidlech, kterými se při své činnosti řídí. O jaké pravidla jde a jaký je podstatný...

16. června 2025

Poprvé do práce již ve 14 letech. Co musí brigádníci i jejich rodiče vědět

Premium

Letos mohou poprvé brigádničit i čtrnáctiletí školáci. Novela zákoníku práce jim během letních prázdnin umožňuje vykonávat jednoduché práce. Pro mladé jde o velkou novinku – a pro rodiče o důležitý...

15. června 2025

Cévní chirurgie pro mě byla láska na první pohled, říká lékař

Medicína pro něj byla jasná volba. Po dokončení lékařské fakulty však nenastoupil do některé z českých nemocnic, ale odešel pracovat do Německa. Nevidí na tom nic špatného. „Získané zkušenosti si...

14. června 2025

Škody na cizím majetku a zdraví stojí v cizině statisíce. Kdy to zaplatíte ze svého?

Rozbít v hotelu okno, umyvadlo či televizi, to vše se nedopatřením může stát. Stejně tak ale můžete zranit jiného turistu třeba při skoku do bazénu či jiném sportu. Všechny takové případy přitom mají...

13. června 2025

Vyhodili ji ze dne na den z brigády, zůstala bez příjmu. Je to legální? stěžuje si

Na brigádách si v Česku přivydělávají tisíce lidí nejrůznějších věkových kategorií. Tento typ pracovního vztahu ale není zákonem chráněný tak jako klasický hlavní pracovní poměr. Pokud uzavřete se...

13. června 2025

Cesta k většímu sebevědomí jde přes péči o sebe. Odborníci radí, jak na to

Cítit se sebevědoměji po celý den může být jednodušší, než se na první pohled zdá. Nejde přitom o štěstí nebo dokonalé okolnosti, ale o každodenní volby a drobné návyky, které mohou výrazně ovlivnit...

12. června 2025

Klienti bank denně čelí útokům na účty. Obranou je digitální gramotnost

Kybernetické útoky jsou na denním pořádku. Dávno už se ale útočníci nezaměřují jen na velké firmy. Naopak, v jejich hledáčku se stále častěji objevují i jednotlivci, tedy přesněji především jejich...

12. června 2025

Udělali jste v přiznání daní chybu? Čekání, že se na to nepřijde, vyjde draho

Řada lidí přiznává daň z příjmu rok co rok a má daňové přiznání pod kontrolou. Chybovat je ale lidské. I když máte daně v malíčku, může se stát, že po odevzdání růžového formuláře zjistíte, že jste...

11. června 2025

Hypotéky dál pozvolna zlevňují. Má však smysl čekat na vysněné sazby?

Trh s hypotékami ve zlevňování dál čeká na silnější impuls. Podle Swiss Life Hypoindexu činila průměrná nabídková sazba v červnu 4,94 procenta. Klesla tedy jen o tři desetiny procentního proti konci...

11. června 2025

Podílové fondy v květnu vydělaly a dařilo se akciím i dluhopisům. Rizika zůstávají

V květnu pokračoval návrat cen akcií k únorovým maximům a březnová, a zvláště dubnová, korekce jsou již takřka zapomenuty. Optimismus se udržel hlavně kvůli pravidelnému odkládání zavedení vysokých...

10. června 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.