Už během víkendu a pondělka zaznamenávala klientská centra pojišťoven zvýšený počet hlášených škod na majetku i na vozidlech. Další nárůst očekávají v průběhu týdne, kdy začne voda opadat.
Kromě zařízení zahrad jsou v tuto chvíli podle Marcely Kotyrové z České asociace pojišťoven nejčastějším typem pojistných událostí podmáčené nebo vytopené sklepy, případně přízemní části domů a přilehlých stavení.
Co dělat při povodni
Užitečné kontaktyPraha Středočeský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Povodí Labe: 495 088 725 |
- Pokud se vaším objektem prohnala povodeň, zkontrolujte statiku, rozvody energií a kanalizaci.
- Zlikvidujte vodou kontaminované potraviny, plodiny a uhynulé zvířectvo a dodržujte základní hygienická pravidla. Zdokumentujte vše pro pozdější komunikaci s pojišťovnou.
- Při obnově studní a zdrojů pitné vody se řiďte pokyny odborníků, nepijte vodu z místních zdrojů.
- Když vám odplavou platební karty, zablokujte je.
- Dříve, než začnete pohromu likvidovat, pořiďte řádnou fotodokumentaci škody.
- Udělejte všechna opatření, abyste zabránili dalším škodám.
- Co nejdříve nahlaste škodní událost své pojišťovně – uveďte číslo pojistné smlouvy (pokud to není možné, postačí jméno a rodné číslo), stručný popis pojistné události, přibližný rozsah škody, datum, kdy k události došlo, a kontakty, na kterých vás pracovníci pojišťovny zastihnou.
- Vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí.
- Je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.).
- Zasažené věci, u kterých je to možné, ponechejte v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny, elektrické spotřebiče zabezpečte pro posouzení odbornou opravnou.
- Je-li to nezbytně nutné, je možné požádat o zálohu na pojistné plnění. Pokud pojišťovna žádosti vyhoví, bude vyplacena ještě před ukončením likvidace. Poskytnutím zálohy na pojistné plnění vycházejí pojišťovny vstříc klientům zejména při likvidaci škod většího rozsahu.
Stanovisko ÚOHSk zadávání veřejných zakázek po povodni |
"Klientům v nejohroženějších oblastech zašleme SMS s kontakty, kam nejlépe škodu nahlásit. Očekáváme, že již zítra budeme moci začít s prohlídkou prvních škod, jakmile opadne voda v některých regionech. Operativně pak budeme přesunovat týmy techniků, kteří budou škody prohlížet," říká mluvčí Kooperativy Milan Káňa.
Lidé, které postihly povodně, mohou získat na překonání nejhorší situace a zvládnutí škod mimořádnou dávku od státu - podrobnosti čtěte zde.
Kontakty na pojišťovnyAllianz - 841 170 000 Axa pojišťovna - 292 292 292 Česká podnikatelská pojišťovna - 841 444 555 Česká pojišťovna - 841 114 114 ČSOB Pojišťovna - 800 100 777 Ergo pojišťovna - 221 585 111 Generali Pojišťovna - 844 188 188 Hasičská vzájemná pojišťovna - 844 114 411 Kooperativa pojišťovna - 841 105 105 Slavia pojišťovna - 255 790 111 Uniqa - 800 120 020 Triglav pojišťovna - 542 425 000 Maxima pojišťovna - 224 305 403 Wüstenrot - 800 225 555 |
Pro ty, kteří chtějí pomoci
Charitativní sdružení už vyhlásila sbírky pro pomoc postiženým povodněmi. Peníze lze posílat buď přímo na vybraný účet nebo využít dárcovskou SMS.
Finanční pomoc
- ADRA konto: 34983498/0300, variabilní symbol 391, dárcovské SMS ve tvaru DMS ADRA na číslo 87777
- Člověk v tísni konto: 72027202/0300, dárcovské SMS ve tvaru DMS SOSPOVODNE na číslo 87777
- Český červený kříž konto: 222885/5500, variabilní symbol 111, dárcovské SMS ve tvaru DMS CCK na číslo 87777
- Diakonie ČCE konto: 359 6666 359/0800, variabilní symbol 2013, dárcovské SMS ve tvaru DMS POMOCPOVODNE na číslo 87777
- Charita ČR konto : 11998822/0800, variabilní symbol: 906, dárcovské SMS ve tvaru DMS CHARITAPOMOC na číslo 87 777