Diskuse k článku

Koupil za sto tisíc, prodá za dva miliony. Kdy se vyplatí investice do aut

Zájem o historická nebo unikátní vozidla v poslední době roste. Jde o alternativní investici, která většinou doplňuje klasické portfolium investora. Lákavé na ní je, že si ji majitel může „užít“. A někdy opravdu i hodně vydělat. Třeba jako teď prodejce staré Lady Nivy z roku 1979.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F78r13a20n51t73i60š66e89k 16N83e70v39a23ř55i63l 7783439787185

Vzpomínám, jak fotbalista Beckham údajně koupil jako první výhodně ostrov v Dubai. Bylo to oznámeno ve všech novinách a serverech.

Je zajímavé, že tyhle ostrovy pustnou a nemají žádné reálné vlastníky.

Takže s tou zprávou o Ladě to může být úplně stejně. PR.

0/0
2.9.2018 19:20

P39a35v23e88l 77S12o23b19o17t42k92a 5790614

jj, nakupoval a sbíral staré krámy, až jich měl plný dům a nakonec skončil v psychiatrické léčebně.

0/0
2.9.2018 9:36

P85e52t64r 22P85o52s18p93í17š46i45l 4438684856766

Tak té Nivě nevěřím. Kdyby to byl továrně upravený jedinečný kousek s lepší závodní historií a v perfektním stavu. Ale tohle je normální Niva, kterou někdo polepil a vydal se na Dakar. A navíc ho ani nedojel. A jako bonus - je v hrozném stavu.

+9/0
31.8.2018 13:45

M58i81c84h17a65l 19P50i78n53d88j30a73k 5713474577827

Vsak co sjem pochopil, jen to nabizi, zatim neprodal.

0/0
31.8.2018 15:58

P72e89t90r 77S37i12m98e65k 6571353989454

prodávám pežot 306, kombik. zvláštní jedinečné znamení. postupně na něm odešlo všechno elektrický plus zadní náprava,zadní kola do praku.

+9/0
31.8.2018 11:38

J28o76s52e43f 42K36o42m58e60n18d72a 3949759124857

C ́est peugeot ;-D

+2/0
31.8.2018 11:48

P68e95t32r 44P31o69s88p62í70š78i94l 4988314796856

Já prodám zase 307, kombík. Na něm zase odešlo všechno mechanický včetně motoru a převodovky. Nápravy tlučou a brzdy za moc nestojí. Ale všechno elektrický funguje, dokonce i klimatizace.

+1/0
31.8.2018 13:49

P50e18t82r 50S42i34m22e76k 6391383209254

hele,..kdybych to věděl dřív, mohli jsme ze 2 pežotů udělat 1. ..bohužel ho ve zběrným dvoru propíchli ještěrkou a hodily na hromadu šrotu.

+4/0
31.8.2018 13:53

Š33i21m81o27n 81M60a98r22t96y60n13e64k 7233585863896

V 11:38 nabízíte Peugeota na diskuzi a v 13:53 už píšete, že je zlikvidovanej ve šrotu?

0/0
31.8.2018 18:59

M72i62r41e42k 37B80á32r31t86a 2915607520431

Lidi jsou blázni. Za nic vyhodit tolik peněz! Inu lehce nabyl.......

+1/−4
31.8.2018 10:41

J82o54s15e91f 58V73a39l58a 9960763263693

nakupovani aut jako investice je vhodne jenom pro toho, komu nevadi, ze na tom prodela. Tedy v zasade presny opak bezneho investora. Pokud budu mit tolik penez, ze si takove nakupy budu moci dovolit, tak asi nebudu mluvit o investicich, ale o Hobby. Navic je umeni prodat auto za takovou cenu, jakou si predstavuji ja a toho kupce taky najit......

0/0
31.8.2018 10:40

P79e72t52r 56Č79e85r28m75á34k 9868665759770

Pokud někomu nevadí že na tom prodělá pak to není o investici ale o hobby. Článek byl o skutečně investičním přístupu, tedy o vozech které jsou vzácné nebo unikátní a už nikdy nikdo další nevyrobí a cena tedy odpovídá trhu a vesměs roste. Likvidita samozřejmě není v rámci investic nejlepší, na druhou stranu plně odpovídá míře zisku.

0/0
31.8.2018 13:05

V81á95c40l58a94v 94K67u48t69n63a77r 7570597308983

Malá korekce, to Ferrari 250 lusso za 9 milionů EUR z roku 2009 už dávno není rekord, například letos v květnu se prodalo Ferrari 250 GTO za 70 milionů dolarů, což je cca 1,75 miliardy Kč

https://www.hemmings.com/blog/2018/06/05/ferrari-250-gto-sells-for-70-million-becomes-worlds-most-expensive-car/

0/0
31.8.2018 10:36

I23r59e23n65a 64P26l67a10c59h78e40t22k73o33v66á 1586674486260

Jsem netušila že prázdná guma dokáže takhle zvednout cenu :)

+2/0
31.8.2018 10:16

J80o91s43e28f 47K80o31m11e40n13d88a 3789329364977

Děravá ji zase sráží ;-)

+1/0
31.8.2018 10:57

M76a21r36t52i19n 23H65o37r39a 4985265640552

Ale kdeže! Prasklá znamená dlouhodobé a pravidelné vysoké náklady..... Nejmíň tak 19-20 roků....

+1/0
31.8.2018 11:09

M73a45r95t28i88n 20S13k27á31l26a 2948281824935

Mototechna Classic? To rozprodávají, co si Denny neodtahal do svýho muzea v Austrálii a maj na to teď firmu jo? :D

+3/0
31.8.2018 9:49

E65r68i55k 89A60r89n47o35l89d 8463407949176

Bolo by som zvedavý, na percento , ktoré so svojích peňazí na účte ľudia vydajú na takéto investície. Nie len autá, ale aj obrazy a pod.

0/0
31.8.2018 9:46

J67i36ř15í 87Z47ý64k66a 9559663661910

relativně chudý člověk klidně 50% pokud to bude jeho koníček. Naopak miliardář třeba jen 0,5% protože raději investuje do skupování konkurence ohrožující jeho business

+2/0
31.8.2018 10:28

J59a42k25u93b 58R88o20u56s 3903400704712

Auto na ilustračním obrázku neprodáte za 2 miliony, ani kdyby to bylo poslední dochované auto se spalovacím motorem na světě.

+14/0
31.8.2018 9:24

P69e52t36r 13D64l36o19u16h81ý 5587259954594

Taky si říkám, že toto za ty peníze koupí jedině kavka či nějaký sprýmař s úctyhodným kontem. Kdyby aspoň ten Dakar ta kára dojela. To, že aukční dům nastřelí cenu ještě nic neznamená. Uvidíme.

+3/0
31.8.2018 9:29

M94i21l16a79n 27V37o20l12e88k 5969113576319

Pro každého nejsou 2 miliony Kč totéž, co pro vás. Viktor Kožený za jednu večeři utratil jen tak 750 tisíc Kč. Na rozdíl od snobské večeře, může mít vystavení takového auta ve vstupní hale nějaký žádoucí propagační smysl. Nehledě na fakt, že nedojde-li k nějaké apokalypse, jeho cena poroste.

+1/−1
1.9.2018 10:10

M41a41r57t30i47n 26P37r64o43k27o94p 6386637890395

Investice do jung timerů i veteránů připomíná investiční bublinu okolo virtuálních měn. Doufáte že to někdo za xx let bude chtít . Jenže proč by měl?

Socha, obraz, šperk, obecně umělecké předměty mají v běhu dějin stále funkci estetickou. Což o autech moc říci nelze.

A pokud EU chce zakázat výhledově všechna vozidla se spalovacím motorem k čemu Vám takové vozidlo bude jen na koukání? Jenže tady se nebavíme o unikátních veteránech za miliony euro. Které byly sportovní, luxusní, exkluzivní vozy již v době kdy byly nové.

Řeč je o rádoby veteránech, které byly často špatnými vozy už když byly nové. Těžko s takovým vozem pojedete za xx let na dovolenou, nebo do MonteCarla na elektro formule.

Zatím pravděpodobnější než jistota návratnosti investovaných peněz je jistota ekologické likvidace, kterou si ještě majitel zaplatí.

+1/−13
31.8.2018 9:17

K57r85y77š82t10o97f 97M93a97l50o20c22h 2425604678637

S tím nesouhlasím. Investice do aut je něco jiného než investice do kryptoměn. Dalo by se to přirovnat spíše k investicím do umění. Vy totiž mícháte 2 věci dohromady. On totiž ne každý veterán bude "investiční auto". Stejně jako u třeba obrazů. Ne každý obraz je vhodný k investici, u aut je to stejné."Běžného" veterána si koupíte, protože máte k němu osobní vztah (líbí se Vám, máte na něj vzpomínky, atd...). O investiční auto musí být zájem všeobecně. Typickým příkladem u nás jsou Škodovky. 120 stojí i přes 100 000. Jenom proto, že o něj mají zájem starší lidé z nostalgie. Žádnou valnou historickou hodnotu mít nebude. Opak je taková 130 RS. Málo vyrobených kusů, skvělá historie. A co se týče zákazu aut od EU. Od eko výpalného jsou veteráni ušetřeni. Zákaz na tom bude podobně...

+3/0
31.8.2018 9:51

M38a11r17t15i76n 74P33r37o76k78o32p 6396777870845

Tady není řeč o ceně přihlášení, ale o zákazu provozu na veřejných komunikacích.

Vzhledem k tomu, že prošel zákaz vjezdu vozidel s dieselovým motorem , případně zákaz vjezdu nějaké emisní normy jeto více než reálná hrozba. Že vozidlo se statusem veterán bude mít do budoucna vyjimku je zbožným přáním.

0/0
31.8.2018 10:11

J88i73ř30í 71Z40ý21k33a 9739303431420

tak holt ty svoje veterány přestavíme na baterky ... půjde to snáze než přestavovat trojkovou Oktávku.

0/0
31.8.2018 10:25

K62r32y96š15t24o32f 81M59a40l98o61c82h 2345794218537

Jde mi o to, že s největší pravděpodobností se ani ten zákaz nebude týkat veteránů. Ono i ty zákazy pro diesely v Německu se (alespoň někde) veteránů netýkali(měli výjimku, stejně jako taxi a izs. Problém pak bude spíš ten praktický - kde natankovat.

0/0
31.8.2018 10:41

V55á33c28l75a63v 30K61u35t32n67a40r 7940337278773

To není pravda. V mých očích je například Alfa Romeo 8C Competizione jednoznačným uměleckým dílem, krásnějším než kdejaký obraz nebo socha. A vím, že nejsem sám. Jejich cena totiž roste od momentu, kdy se přestaly vyrábět - tehdy byly paradoxně nejlevnější.

+4/0
31.8.2018 10:40

M42a83r43t41i70n 15P78r73o17k17o94p 6386537890225

A Vy prezentujete kolik procent kupců ( "moto fetišistů") na trhu osobních automobilů ?

V prvním komentáři jsem psal ...Jenže tady se nebavíme o unikátních veteránech za miliony euro. Které byly sportovní, luxusní, exkluzivní vozy již v době kdy byly nové.... Kam by těch cca 500ks téhle Alfy mělo patřit.

Jenže v momentu kdy dojde na zákaz spalovacích motorů na veřejných komunikacích veteránské papíry to nezachrání.

0/0
31.8.2018 10:56

P47e47t60r 98Č79e28r96m25á66k 9988125459780

Jste na velkém omylu, investice do aut je zcela obdobná jako např.investice do umění - ono to defacto svým způsobem umění je. Samozřejmě bubliny existují (nemusíme chodit daleko - u nás probíhá podobná se starými škodovkami, kdy virtuálně přesahují ceny i 100tis a i reálně se obchodují za desítky tisíc) ale trh jako takový roste přirozeně.

S provozem žádný problém není - jednak EU nic v tom smyslu že by spalovací motory v historických vozidlech byly zakázány nechystá, a především skutečně investiční auta na silnici stejně nejezdí, ta stojí v muzeiích, galeriích, soukromých sbírkách atd. ;-)

Žádný katastrofický scénař se tedy nekoná a konat nebude, stejně jako se nepálí obrazy když se zjistí že jsou z jedovaté barvy a namaloval je (z dnešního pohledu) rasista, tak ani historická auta nebudou nijak likvidována. Samozřejmě tak jako každý investiční trh to může projít turbulenci, poklesem, růstem atd, ale rozhodně se to nezhroutí R^

+2/0
31.8.2018 13:02

B91o63h51u64s17l80a83v 49D50u46š78e82k 5500535534675

Tady bude spíše zajímavé, jstli ty prachy fakt někdo dá. Osobně tipuji, že nikoli. A pokud ano, pak je definitivně jasno, že bych byl špatný investor.

+1/0
31.8.2018 9:04

Š56í34m32a 80K41a55d92e56ř71á27v97e24k 6857279744709

Ty kráso... ta Multipla je hnusná už od 60. let... ;-D

0/0
31.8.2018 8:59

J13o42s94e25f 52P53o72m46a19j38b96í95k 2230302967769

Koupim totalku Subaru nebo Focusu, dam za ni klidne 30 litru. Ale musi bejt po Colinovi.

0/0
31.8.2018 8:50

J52a71n 97P51a76v22e96l 8593172588176

Auto, třeba narozdíl od akcií, není bezúdržbová investice. Potřebuje garažování, údržbu, pojištění, ... . To nejsou malé částky. Tudíž index, bez započítání nákladů, je nesmyslné číslo.

U těchto aut je ideální spojit koníček a investici. Baví-li někoho stará auta, ano, jde o dobrou investici. Ale jinak to je, jako by se automobilový nadšenec se rozhodl ukládat jmění do obrazů ...

+9/−1
31.8.2018 8:47

J44a62n 84A34l63e28x13e21j 47Z21a58t52y13k79o 7593441322272

Já bych chtěl pořídit tu osmikolovou Tatru 815 z roku 1988 a startovním číslem 702. Říkalo se jí Totální Tatra kvůli reklamnímu nápisu TOTAL. Prý ten vůz někde doteď tahá dřevo v lese. https://www.google.cz/search?q=tatra+dakar+8x8x&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiriODK1pbdAhUGElAKHU6DBEcQ_AUICigB&biw=1920&bih=943

0/0
31.8.2018 8:36

J94i60ř58í 96P11o47k42o55r76n29ý 2352294967642

Nevím jestli má tu cenu, je to vrak, ani nemá za sebou žádné vítězství, nejel s ním nikdo známý....v té době myslím jezdil Dakar s Nivou Jacky Ickx ta by tu cenu měla....

+6/0
31.8.2018 8:31

M44i94c65h11a55l 52M72o42u94c26h84a 8395415220554

Souhlas, I když je Dakar slavný závod, tohle je nějaká no-name garážová úprava nadšeného soukromníka, jakých se v tom závodě objevily mraky. Myslím, že ty prachy, za které to pán koupil jsou asi odpovídající...

+4/0
31.8.2018 8:37

M67a84r93t42i76n 74R32a28y63m79a25n 4172118423308

Kdybych si pred lety mohl dovolit koupit MTX Roadster za 150 tis, tak dneska se prodavaji okolo milionu .... Tomu rikam investice...

0/0
31.8.2018 8:19

L80a38d66i44s37l54a41v 18B25e89r67o84u21n31s89k93ý 1277502613676

Nejdražší šrot na světě, ale má příběh . . .

0/0
31.8.2018 8:17

J78i22ř68í 29Š59t24r40o38b32l 8844683792296

Za 2 mega auto, který ani nedojelo DAKAR, to jo, kdo by to nechtěl. Nehledě na to, jak to měl "kvalitně" celou dobu uskladněné. R^

0/0
31.8.2018 7:52

J39o15s20e82f 33P26o59m23a52j84b26í85k 2160462177419

Ani nedojelo Dakar... Bavime se o Dakaru, ne o traparne v Jizni Americe s tymem nekolikrat drazsim nez samotnej zavodak.

0/0
31.8.2018 8:49

M88i31c88h59a80l 62M11o26u96c24h76a 8405115790924

Ano, sice se bavíme o Dakaru v Africe, ale taky se bavíme o 80. letech, kdy tenhle závod mohl jet prakticky každý, kdo zaplatil startovné a měl pojízdné auto. Nadšenců, kteří si to prostě chtěli jen zkusit byly spousty a původní majitel té Nivy je jeden z nich. Jen v tom roce 1981 startovalo na Dakaru s doma upravenou Nivou dalších 11 nadšenců. Na tom autě prostě není nic unikátního historicky ani technicky.

+5/0
31.8.2018 8:59

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz