Diskuse k článku
Realitní trh 2009: poptávka klesá a developerské společnosti propouštějí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
radegast45Cesky realitni trh je uplne nemocny. Jenom blazen muzezaplatit meloun za panelakovy byt, ty penize ale uz nikdy neuvidi zpet. |
![]() |
larraxRe: Cesky realitni trh je uplne nemocny. Jenom blazen muzenebuď naivní, co je dnes milion?? běžný výdělek za dva až tři roky, kolik by podle tebe měl stát byt? měsíční výplatu??? |
![]() |
Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.A ted tu o karkulce...Krome toho, ze minimalne polovina realitek zkrachuje, nesouhlasim takrka s nicim. Dlouhodobe udrzitelny rust cen nemovitosti 2-3% nad inflaci? Pohadka! (To by CR musela mit prirustek obyvatel ve srovnatelne vysi.) Stat ze by se mel podilet na naprave? Zbozne prani vsech zainteresovanych! Snizeni nabidky ma stimulovat poptavku? Naprosta hloupost! Rychla rekonvalescence hypotecniho trhu? Probudte se! Rezidencni nemovitosti z dlouhodobeho pohledu vyhodna investice? Nejvyhodnejsi forma duchodoveho pripojisteni? Tady nekdo asi pocita s obri vlnou pristehovalcu z Asie a arabskeho sveta, jinak nechapu logiku autoru studie! Tohle si zaslouzi rozsahly komentar. Autori studie evidentne nechapu zakladni vztah agregatni poptavky a nabidky. Ale ted na to nemam cas, snad zacatkem dubna... dam pak "proticlanek" na web www.finez.cz. Nesouhlasim se zavery studie, ne s autorem clanku, proti nemu nic nemam.
0/0
27.3.2009 14:24
|
![]() |
Blankakonec!!!!!!Developeři, konečně na vás došlo!!! Sajrati si jemom hrabali! Konec pakovačky!
0/0
26.3.2009 18:49
|
![]() |
tmfJyrkozavedeme domovné a bytovné. Domovné třeba 800 000 a bytovné 600 000, co, to je lék na krizi. Kolik odstanu za dobrý nápad? |
![]() |
koksPředražené bytyByty jsou natolik předražené, že ikdyby se jejich ceny snížily na polovinu, stále by všichni zůčastnění dost vydělali. Je tedy obrovský prostor pro zlevňování a oživení poptávky. Předražení bytů bylo podle mého názoru vyvoláno uměle a podpořeno dostupnými hypotékami. |
![]() |
ma-jklRe: Předražené bytyty jsi další rozumbrada...já nevím, proč lidi, kteří v tomhle oboru vůbec nejsou se vyjadřujou tak, že jsou za blbce... jinak k tématu, velmi se pleteš...když koupí developer pozemek...vezme třeba úvěr a tím profinancovává stávající stavbu...a když to šlo, tak se jelo...jenže, když někdo nekupuje a ty musíš splácet úvěry...tak jsi v řiti...jinak si zjisti, kolik co stojí a jak se to finančně pohybuje...a zjisti si, kolik se pohybuje tak čistý zisk developera...myslíš si, že ty ceny tak vyšroubovali..? ne, jen kupovali drahé pozemky a stále byly dražší stavební práce, takže aby udrželi marže, muselo se jít s cenou nahoru...evidentně si myslíš, že to staví za hubičku.. |
![]() |
kontrola_nemocnychtyvoedyt pred tejdnem tu byl clanek jak frcej 30m2 garsonky za 2,3 mega a tedko tohle? :))))))))))))))))) |
![]() |
hufnágl...Je logické a pochopitelné, že k poklesu poptávky by došlo i bez ekonomické krize. Došlo totiž ke zvýšení DPH a tedy enormnímu nárůstu poptávky v roce 2007. Současná krize logicky opět neprospěla nárůstu poptávky. Je logické, že developeři a realitky mají potíže. Ty potíže jsou logické, protože kleslo množství lidí, kteří mají na to platit marže 60% některým developerům - zejména pražským. Je logické že ty marže takové jsou, protože prodávat 1m2 běžného bytu za 65 tis. Kč je prostě trošku zvláštní, byť počítám s cenou pozemku. Existuje prostě hrozně přížívníků na někom, kdo se rozhodne koupit si byt a ten počet musí klesnout. POměrně hodně nelogické a nepochopitelné ale je, že přes výrazný pokles poptávky a zmiňovaé zdraví hyxpotečního trhu a přes dramatický pokles sazb nár. banky, neklesají úrokové sazby hypotečních bank. A tytéž banky a nenažraní developeři teď požadují, aby stát nějak pomíhal nastartování opětovného příživničení a ujetých cen. |
![]() |
fingusRe: ...Souhlas,.... máme tržní prostředí, pokud klesá poptávka ať jde cena dolů.... Stejně jsou ty byty předražený a mají tak hodotu 60-70% ceny co za ně developeři chtěj... Není nejmenší důvod proč podporovat nenažranost... Jen ať poptávka dál klesá (žádná státní pomoc) a developeři mezi sebou soupeří v konkurenčním boji, kdo svoje byty prodá... |
![]() |
Karel IVRe: ..."přes dramatický pokles sazb nár. banky, neklesají úrokové sazby hypotečních bank." Nové maso čeká na pokles a nepůjčuje si, a staré maso budeme ždímat dál - i přes refinanci. Když už nám jednou dlužíš, proč zlevňovat . Ještě nějaký dotaz ? |
![]() |
logaritmus jedneRe: ...Pokles sazeb CNB ovlivnuje hypotecni sazby neprimo, nikolv primo... Clanek ktery o teto "zvlastnosti" pojednava zde byl jiz rovnez zverejnen (cca pred mesicem) |
![]() |
PallRe: ...Uroková sazba CNB má vliv pouze na krátkobé uvěry což hypotéka se svou délkou cca 20let není. |
![]() |
FotoGrafStadovity efektLide kupovali byty, pac cena furt rosta. A cena furt rostla, protoze lidi furt kupovali byty... |
![]() |
xxxJak je to možné?vždyť ještě v úterý tady "rádoby" majitelka pardubické SP-Reality Šárka Procházková vykřikovala, že má dojem, že se krize její profese vlastně vůbec nedotkla. Tak kde je vlastně pravda |
![]() |
DeDustuz to prasklo?
0/0
26.3.2009 10:14
|
![]() |
Pavel HolecProdej nemovitosti dokud můžeš.Ekonomicky není stále výhodné nemovitost vlastnit (návratnost 25-30 let je nesmysl) . Jít do pronájmu je výhodnější. Dokud se to nezmění bude trh klesat. Nemovitostí je dost, ceny nemovitostí růst vůbec nemusí. Na www.vlastnici.cz se o tom denně přesvědčuji. Prodej nemovitosti je ekonomičtější varianta. |
![]() |
DeDustRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.co je tohle zase za gulas, to jako ze kdyz vlastnim nemovitost, tak ji prodam na stagnujicim trhu a pujdu do podnajmu? To je skutecne koumacke reseni |
![]() |
Mala morska vilaRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.Podnájem, který je čím dál dražší, protože lidi nekupují. |
![]() |
ibidRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.to je velkej omyl, ceny pronájmů klesaj... |
![]() |
ibidRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.právě v Praze (nebavím se teď o regulovaným nájemným) viz sreality.cz |
![]() |
Mala morska vilaRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.To mi je divný, asi jak kde, známí hledali byty a byly určitě vyšší než před rokem. |
![]() |
mukrRe: Prodej nemovitosti dokud můžeš.Fakt, tak si ji prodej. Ja chci ale mit svuj byt, delat si v nem co se mi zlibi a bydlet v nem jak dlouho chci.. prachy budou, my nebudem :-) |
![]() |
jaDTnechapu proc DT delalo studii, kdyz novinar mlady fronty takovoudle analyzu vysvihne za vecer:) |
![]() |
ibidNaprostý souhlas s výrokem,že pokles poptávky je způsoben PŘEDEVŠÍM uspokojením poptávky z let minulých, nikoliv nějakou finanční nebo hypotenční krizí. Tzn., že případné oživení ekonomiky žádné výrazné změny poptávky nepřinese... |
![]() |
Mala morska vilaRe: Naprostý souhlas s výrokem,Spíš půjde o to, aby nemovitosti byly prodávány za přiměřenou cenu, a ne za její dvojnásobek. A to, že to může s sebou vzít i pár developerů, kteří většinu výstavby prohánějí přes dceřinky se základním kapitálem 2 mega, není nic nového. |
![]() |
ibidRe: Naprostý souhlas s výrokem,všechno řídí nabídka poptávka. Sleduju pouze Prahu a je jasně vidět, že je tady několikanásobně větší převis nabídky nad poptávkou než mimo Prahu. To je určující. V Praze už není dostatek dobrých pracovních pozic, takže kdo by se do těch bytů stěhoval, že? Kdo to pochopí jako první, prodělá nejmíň... |
![]() |
Mala morska vilaRe: Naprostý souhlas s výrokem,Já myslím, že lidi by se stěhovali, kdyby se jim to vyplatilo. Takřka všichni mí známí, pokud nebydlí s partnerem v nějakém krcálku, bydlí v bytech s přáteli - což o to, po škole je to fajn, kolem 30 už mi to ale tak fajn nepřijde. Jenže takový člověk většinou nemá ani na garsonku v paneláku. |
![]() |
ibidRe: Naprostý souhlas s výrokem,no, nevím, v jakých se pohybuješ relacích, ale v Praze se dá do 10 000 v pohodě sehnat zařízenej byt 2+1, takže podle mě není problém když si s přítelem něco takový seženeš... |
![]() |
DeDustRe: Naprostý souhlas s výrokem,uspokojenim poptavky po kralikarnach mozna, takze lze ocekavat dalsi vlnu, kdy mladi v novostavbach pochopi, ze to neni uplne to prave a budou se poohlizet po skutecnem bydleni |
![]() |
ibidRe: Naprostý souhlas s výrokem,Zřejmě si byl ušetřen elementárních znalostí ekonomie, jinak bys věděl, že prodej - paneláky x cihla x nový byt x pronájem funguje na bázi substitutů, tzn. že pokles cen paneláků ovlivní cihlu, stejně tak prodejní ceny sníží i snížení tržních nájmů. Nebude to platit o těch pár exkluzivních adresách (Staromák, Kampa), ale o tom se tady nebavíme... |
![]() |
DeDustRe: Naprostý souhlas s výrokem,i kdybych se o ekonomii ani neotrel, bude mi jasne ze nemas pravdu. Prave proto, ze panelak nebo novostavba nikdy nemuze substituovat kvalitni cihlu na kvalitni adrese, coz je presne to o cem jsem psal |
![]() |
mukrRe: Naprostý souhlas s výrokem,no... jestli myslis koupit si barak s 200m2 pozemkem, makat od rana do vecera a pouzivat ho pouze ke spani?.. :-) Kdyz chci do prirody, jedu na chatu nebo pod stan. Nepotrebuju kousek travniku, kdyz mam kousek od baraku 50ha lesa. |
![]() |
Mala morska vilaRe: Naprostý souhlas s výrokem,Barák s pozemkem jen 200m2 je skutečné bydlení? |
![]() |
ufonrealPrvnííí
0/0
26.3.2009 6:43
|
Finance.iDNES.cz radí
Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?
Další rady k nezaplaceníDopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!
V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.
Vstupte do obchoduPoraďte se s odborníkem
Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.
Vstoupit do poradny