Jméno firmy nejvíc poškozují internetové pomluvy, soudí manažeři

aktualizováno 
Téměř polovina manažerů se v dobách krize bojí o pověst svého podniku. Co firmě podle nich nejvíce škodí? Zvyšování cen, omezování služeb, podezření z korupce a neetické chování managementu.
Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. Ilustrační snímek

Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vezme-li dobré jméno za své, může to v době ekonomické krize vést až k bankrotu podniku. Jde s ním totiž ruku v ruce dostupnost bankovních úvěrů. Vyplynulo to z nedávného průzkumu společnosti Weber Shandwick a poradenské firmy RSM Tacoma.

"V krizových letech 2009 a 2010 řešilo případy poškození pověsti bezmála 35 procent firem. Pro letošní rok počítá s možným útokem na dobré jméno necelých 20 procent manažerů," říká Gabriela Kolářová ze společnosti Weber Shandwick.

Nejnebezpečnější je internetová komunikace

Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. "Pomluvy se dále šíří přes sociální média a přes blogy, nicméně s výrazně menším podílem. Obává se jich 40 procent šéfů," tvrdí Gabriela Kolářová.

Co podle manažerů nejvíce ovlivňuje pověst podniku

  1. 1. kvalita produktů a služeb - 83,89 %
  2. 2. kvalita zaměstnanců - 44,4 %
  3. 3. finanční výsledky firmy - 33,9 %
  4. 4. kvalita managementu - 29,8 %

On-line média a přímá komunikace spotřebitelů jsou na třetím a čtvrtém místě. "Tištěná média odsunuli vrcholoví manažeři stovky firem trochu překvapivě až na pátou příčku. Zanedbatelný vliv přisuzují rozhlasu," dodává Gabriela Kovářová a upozorňuje, že při sečtení sociálních sítí a on-line médií je internetová komunikace pro šíření pomluv vůbec nejnebezpečnější.

Strach mají z nespokojenosti zákazníků a z agrese konkurence

V době ekonomické recese se manažeři obzvlášť obávají nespokojených zákazníků, a to v téměř 75 procentech. Třetina ředitelů má strach ze svých obchodních partnerů, kteří budou vyhrožovat odchodem k jiné společnosti.

V nespokojenosti vlastních zaměstnanců vidí výrazný problém pětina manažerů. "Hrozbou nadále zůstává i agrese ze strany konkurence. Respondenti se obávají pomluv a křivých obvinění, zejména pokud ekonomický pokles v daném odvětví vyvolává extrémní konkurenční tlak, až paniku," říká Gabriela Kovářová.

Pošleme ředitele do televize

Čeští manažeři jsou rozhodnuti proti poškozené pověsti bojovat pozitivními zprávami. Sedmdesát procent z nich je přesvědčeno, že by je v médiích měl prezentovat ideálně generální ředitel firmy. A když ten nemůže, tak alespoň tiskový mluvčí. Devět procent manažerů by ještě sáhlo k placené inzerci napříč médii, kde by se pokusili jméno společnosti očistit.

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky let v jedné firmě. Kdy je čas se zvednout

Ilustrační snímek

Stejná vrátnice, stejný stůl. Mění se jen kolegové, vedení, podmínky. Proč zůstávají někteří lidé v jedné práci desítky...

Šest zásadních změn, které má přinést novela zákoníku práce

Ilustrační snímek

Chystá se novela zákoníku práce. Co může letos čekat zaměstnance, přibližuje expertka na pracovní právo.

Daňové přiznání za rok 2018: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Vyplnění daňového přiznání není pouze záležitostí živnostníků a podnikatelů, ale často jej podávají i zaměstnanci....

Pokles cen nemovitostí se zatím nekoná. Podívejte se, kolik stojí byty

ilustrační snímek

Ceny nemovitostí v posledních letech strmě rostly, ale na mnoha místech již narazily na strop a začaly stagnovat. Na...

Vyrábí unikátní dřevěné brýle. A kupodivu nejsou z Číny

„Každou vizuální nebo řemeslnou stránku brýlí jsem tak vždy řešil s opravdovými...

Náhoda v podobě rozbitých dřevěných brýlí změnila třiatřicetiletému Ondřeji Bekovi jeho profesní život vzhůru nohama....

Další z rubriky

Zájem o hypotéky slábne, úrokové sazby raketově rostou

Ilustrační snímek

Zájem o hypotéky klesá. S měsíčním zpožděním se tak začíná projevovat dopad regulace České národní banky. Během...

Jak se říjnové zpřísnění pravidel u hypoték dotkne daní?

Ilustrační snímek

Pořídit si nový byt či dům za hotové je pro naprostou většinu rodin nereálné. Pro řadu lidi je proto hypotéka jasnou...

Sestavili jsme žebříček aktuálně nejlepších krátkodobých mikropůjček

Ilustrační snímek

Mikropůčkám se běžně říká půjčky do výplaty. Na internetu je takových nabídek spousta. Dají se sjednat velmi rychle, a...

Eurozóna je neudržitelná

Eurozóna je neudržitelná

Kurzy.cz „Euro slaví dvacet let od svého vzniku, ale šampaňské nikdo neotvírá. Snad s výjimkou pomýlených eurokratů, jako je pre...

Najdete na iDNES.cz