1. K čemu konto potřebuji?
Rozmyslete si, jak budete bankovní účet využívat. Chystáte se chodit k přepážce, nebo raději vše vyřešíte přes telefon? Kolik asi provedete za měsíc bankovních operací a jakého budou typu? Odkud dostanete příjmy a kam budou vaše peníze odcházet?
2. Co nabídnou banky?
Banky chystají pro klienty nabídku mnoha balíčků nebo skládaček. Jejich cena je obvykle výhodnější, než když si jednotlivé služby sami kupujete. Nechte si podle svých potřeb udělat nabídku a z ní pak udělejte užší výběr bank, které připadají v úvahu.
3. Jak hustá je síť poboček?
Služby v pobočkách jsou obvykle dražší než služby přímého bankovnictví. Ale čas od času je přímé jednání s bankéřem třeba. Zjistěte, zda banka má ve vašem okolí pobočku, jaká je její provozní doba a jaké jsou v ní podmínky k jednání.
4. Kolik mají bankomatů?
Výběr peněz v bankomatech vlastní společnosti bývá podstatně levnější než u přístrojů konkurence. Důležitý je nejen počet bankomatů celkem, ale i jejich rozmístění ve vašem okolí.
5. Je přímé bankovnictví pohodlné?
Ovládání účtu po internetu nabízejí dnes všechny ústavy. Vyberte si podle demoverzí to, jehož ovládání vám bude pohodlné. To samé se týká i bankovnictví telefonního a GSM bankingu.
6. Půjčí mi peníze?
Jaké jsou podmínky poskytování půjček? Nabídnou k účtu automaticky kontokorent? A v jaké výši? Je k mání kreditní karta? Jak dlouhé bezúročné období na ní lze využívat?