Diskuse k článku

Odbornice: Jít do hypotéky bez jediné našetřené koruny není rozumné

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vložit nový příspěvek

Přihlášen uživatel: (odhlásit)


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


T51o87m27á98š 54B71e79n78e30š

11. 6. 2019

jak si má člověk našetřit, když platí vysoký nájem?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J53a89r15o52s83l12a51v 22H91o16r48á75k

28. 5. 2019

Nepochopil jsem, proč zavedli ten limit 45 procent čistého příjmu. Proč je to v procentech hypotéky? To je přece úplný nesmysl - rohlíky v odchodě stojí nějakou absolutní částku, nestojí třeba 0,000001 procenta hypotéky kupujícího.

Ve výsledku pak člověk vydělávající 100 tisíc čistého měsíčně má nárok na hypotéku omezený splátkou 45 tisíc, přitom mu pořád zbývá víc, než je celkový příjem cca 80 procent lidí v ČR. Jaký to má smysl? Úplně klidně by přitom mohl platit třeba 70 tisíc a nijak ho to finančně neohrožuje.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J48a48r80o56s12l80a94v 10M59a88t94ě11j29k32a

25. 5. 2019

Rozumně napsané.Syn měl 20 % úspor(než přešel z paneláku do developerského domu) a už,v té době,také nadstandardní příjem.V tu dobu začala pracovat i jeho manželka po mateřské.Plán byl dobře vypracován a dnes mají splaceno.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J18a98n20a 28M67e86r87o22p81e

26. 5. 2019

Jenže kdyby měl teď 20% úspor, bude na hraně na poskytnutí hypotéky. A rozhodně nebude mít možnost ponechat si 6 měsíčních výdajů jako finanční rezervu.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V69o40j81t71ě43c13h 71K88o11z91á32k

23. 5. 2019

Dobře napsaný článek od hypoteční analytičky z Partners. Kolik lidí jde na krev skrze hypotéku je strašné, chápu, že lidé chtějí vlastní bydlení, ale teď na to není bohužel ta spravná doba. V dnešní době pokud někdo nemá svoje peníze stranou, nebo rodinu která je schopná mu pomoc, tak to má bohužel těžké...hlavně ti mladí...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M96i15c29h52a22l 15D98i29v79i93š

23. 5. 2019

A v cem je tedy pro cloveka lepsi platit najem 10-12tis a nebo hypoteku 7-10tis a jeste si u toho najmu sporit, abych tu hypoteku dostal?

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J67a88n97a 12M45e43r17o94p10e

26. 5. 2019

Lidi jdou "na krev" momentálně šíleně moc - dřív jsem snadno klientům mohla říct: "Je fajn, že máte 300.000, pojďme 100.000 nechat na nečekané výdaje, 100.000 jako finanční rezervu a pojďme do 100% hypotéky." Teď v Praze pokud nemá někdo půl milionu, nemá vůbec šanci - a i tak mu rezerva nezbyde.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Š42t87ě57p27á42n 94D44o29l28e81ž10a29l

22. 5. 2019

Paní varuje před poklesem ceny bytů, na jaké to žije planetě?

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M31i23l19a20n 97Z92e21m62a75n

22. 5. 2019

Pri takychto clankov si vzdy poviem - super, ze mame Euro EU - urok na hypo od 0,79%, krizy su vzdy menej citelne.

Chapem vsak iste pozitiva CZK, ale myslim si, ze velka cast obyvatelov CR je proti Euru z cistej nevedomosti ci zaslepenosti.

Skoda. Pre CR i pre SR.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J57a79r20o60s70l21a11v 77M74a23t72ě85j65k58a

25. 5. 2019

U nás je spíše oprávněná obava,že by si obchodníci nenechali tuto příležitost ujít a zdražili by více.Pracoval jsem,jako obchodní zástupce,nejsem tak nevědomý.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P25e12t14r 85J64a63r87o66š

19. 5. 2019

A je rozumne polatit najem ve vysi splatky hypoteky a jeste si k tomu sporit?

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M97i83k11u48l75á94š 51S83l25o33v67á57k

20. 5. 2019

Je to každopádně bezpečnější, protože u toho nájmu, při výpadku příjmu a poklesu cen nemovitostí, nebudete v mínusu, neboť se dá přestat platit téměř ze dne na den (3 měsíce).

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D70a97n 51H55o98l46i34c42k44ý

20. 5. 2019

jasně a půjdete pod most

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P95e60t70r 70J24a56r72o13š

26. 5. 2019

Tak o tom zadna. Mit prd, znamena nemit starosti. Jenze porad to tak nejak znamena mit prd.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P86a65v14e34l 16C74h13a51m38r26á27d

18. 5. 2019

Celý problém je v hodnotě práce v naší zemi. Pak si lidé začnou stavět i bez hypoték, jenže to bankovní parazitická doba nedovolí. Pak je tu druhá strana mince, funguje tak celý západní systém a s příjmem se odvíjí i náročnost toho co chci. Reklamy, masáže firem, business na každém rohu. I ten poslední živáček musí platit a je součásti hamižných sociopatů, kteří nevědí, že do hrobu si bohatství nevezmou. Je to začarovaný kruh a až se doba dostane nad možnosti biologie naší schránky, vymřeme.

3 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V13ě46r88a 68D46r81e18s21s15l91e45r98o41v67á

18. 5. 2019

"V době, kdy jsou ceny nemovitostí velmi vysoko, se při případném poklesu cen může rodina dostat do problémů." Pamatujete snad někdo nějakou takovou situaci? Vlastně já jo, v r.1998 stály garsonky kolem 500tis, za pár měsíců na 3měs. poklesly na 400, a pak zase začaly trvale stoupat na dnešních 1,5-2mil.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O30n61d59ř68e14j 78L43o79š23o10t76h

18. 5. 2019

To by ty ceny musely spadnout hodně, aby banky dostaly strach a chtěly nemovitosti dozajistit. Navíc lidé, kteří si před mnoha lety brali 100% hypotéky, tak za a) už má něco splaceno, za b) nemovitosti šly za tu dobu dost nahoru.

V zásadě dokud člověk splácí jak má, tak se o něj banka nestará.

A i kdyby se stalo, že ceny nemovitostí by šly dolů třeba o 20-30 %, tak budeme řešit úplně jiné problémy - tedy příčiny toho poklesu.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J94a53n 82L41u47k30á91š

20. 5. 2019

Problem je v tom, ze se muzete dostat do potizi se splacenim. V tom okamziku se nemovitost po dohode s bankou (nebo ji banka zabavi a) proda a pokud doslo k poklesu cen a pujcil jste si prilis, vas dluh u banky stale trva a hrozi vam exekuce.

Pochopitelne, pokud by doslo k razantnimu poklesu, nepomuze vam v tomto ani 80%LTV, ale je to malo pravdepodobne.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R70o30s89t15i78s42l67a33v 35C86a36h31a

18. 5. 2019

Po roce doslo k poklesu o 15% a nasledne stagnaci cen

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V78l54a97d42i69m74í71r 83V18o64d67a

17. 5. 2019

Hlavně zrušte daň z nabytí nemovitosti, zloději

11 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J43o42s20e35f 65K68a17r44f20í48k

21. 5. 2019

Máš na barák, máš na daň;-)

0 5
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M22i88l74a88n 67T32o14m86e48š

17. 5. 2019

Nechápu smysl omezení hypoték, ale je třeba si všimnout několika momentů. Krátce po sobe došlo k zajímavým krokům státu a ČNB. Daňová povinnost, byla od konce 2017 převedena na kupujícího. Následně byla stanovena povinnost mít 10% z ceny ze svého, která byla záhy zvednuta na 20%. Pak bylo zavedeno pravidlo posuzující úvěrové zatížení. To znamená, že banka neposkytne úvěr, pokud zatížení žadatele přesáhne určitou mez. Z toho plyne pouze jedno. Na své bydlení, na byt ve vlastnictví, dosáhne nadále pouze úzká skupina lidí. Stát nemá reformovaný důchodový systém, a tímhle způsobem bere lidem poslední možnost se na důchod investicí do bydlení zabezpečit nebo zabezpečit svoje děti, které se pak postarají o rodiče. Takže je evidentní, že stoupne zájem o nájemní bydlení. Vydělají developeři a ti, co dosud nakoupili investiční byty. Obyčejní lidé nemají šanci. Výsledek bude ten, že stoupne poptávka po podporách a dotacích na sociální bydlení od státu, který to celé ale sám vyvolal. Stát jako firma. Gratuluji.

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J87a32n95a 58M15e96r24o74p33e

19. 5. 2019

Ale ČNB si stále myslí, že chrání lidi a pomáhá dostupnosti bydlení.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J90i25ř61í 69O61t70a20k86a93r

17. 5. 2019

Ta fotka ty lasice je jak z nejakyho dilu mass effektu. Grafika dobra, ale mimika bida.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P54a52v25e57l 78K54a58m15a93s

16. 5. 2019

Hypotéka je fajn, pokud její příjemce má “rozum”. Riskovat za každou cenu je nesmysl a nezabrání tomu žádné regulace.

https://www.bohatytata.cz/index.php/2019/04/01/hypoteka-je-dobra-investice/

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R79o72b10e84r35t 87A97d58á37m96e69k

16. 5. 2019

U nás ve městě je obecní nájem v 2+kk 3400,- Kč. Kam furt všichni chodíte na čísla jako 15 nebo 18 tisíc? Mě připadá, že si tu všichni myslí, že každá mladá rodina musí mít možnost začít bydlet minimálně hned ve svojí vile někde v Praze - Tróji, jinak to není v pořádku. Blbost. Ani v USA si nemůže každý dovolit bydlet na Manhattanu.

3 13
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P43e76t61r92a 24B86r80o67d26o48v46á

16. 5. 2019

Jenomže ne všichni a ne všude jsou obecní byty k mání. Ale jinak souhlas, všichni se do té Prahy nebo Brna fakt nevejdou.

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R68o55b14e37r26t 81A37d64á44m77e58k

16. 5. 2019

U soukromého nájemce se ceny u nás pohybují mezi 6-8 tisíci.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P38e32t88r75a 80B58r90o43d35o98v65á

16. 5. 2019

Tak to u nás taky, co jsem tak koukala, + energie většinou.. Ale do desítky se člověk vleze když hledá, aspon v cca rok zpátky to tak bylo...

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J80a83n26a 54C55e24r12n92a

17. 5. 2019

a kde to je, Vase mesto.

Ja pronajimam garsonku za 6 a sluzby, 2+kk budu pronajimat za 10 + sluzby. a to jsem levna, ale vybiram si najemce.treba I pul roku.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J64a89r16o98s15l83a45v 88M28a51t54ě10j80k87a

25. 5. 2019

Vy jste hodně mizerně četla.Pán mluvil o nájmu v městském bytě,na menším městě a já jsem mu to potvrdil,že u nás je to stejné.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R15o21s26t24i64s58l57a78v 49C67a86h76a

16. 5. 2019

1) bud je to dotovany najem pro nektere socialni skupiny, nebo se obec chova neekonomicky a muze to byt dokonce trestne, zvlaste kdyz nize uvadite trzni najem dvojnasobny

2) Tak nizke najemne nema sanci pokryt naklady na opravy, rizika neplaticu a navratnost investice.

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R22o78s37t60i10s53l48a89v 32C44a35h39a

16. 5. 2019

Jeste je tu jedna moznost - ze kvalita bytu je nevalna.

A ted cisla - najemne je 40 tisic za rok. Tedy 800 tisic za 20 let. Velmi podobne penize po 20 letech potrebujete na generalni rekonstrukci bytu, to nemluve o spolecnych prostorech, namatkove treba strecha, stoupacky, otopna soustava, atd. A to se z najemneho ani neodecita nic za pojisteni nemovitosti, coz je naprosta nutnost, pojisteni odovednost (kdyz praskne stoupacka, je to odpovednost majitele, tedy obce), atd.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P72e66t18r90a 75B50r35o57d51o35v43á

16. 5. 2019

Taky záleží jak je 2+kk velký.. My pronajímáme byty v bytovce za 80kc/m2, byty jsou v podstatě původní, s nějakými drobnými opravami. Takze za 40m2 byt by ta cena byla podobná...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R76o11s51t39i75s71l30a87v 61C72a36h90a

16. 5. 2019

Srovnava to se soukromym probajimatelem, ocekaval bych srovnatelnou kvalitu.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P29e32t27r55a 64B93r38o89d63o87v27á

16. 5. 2019

Souhlas, to je trochu divné... Já brala že 6-8 je včetně energií, což by tak nějak odpovídalo, obecnibyt/soukromý byt stejná cena...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V23í69t 24J31e26ž65e36k

16. 5. 2019

"U nás...".... jasně.. Vy jste reprezentativní vzorek pro každý kout v ČR...

to je až smutné pozorovat komentáře lidí, kteří nevidí dál než ́za svou ulici ́.

Chtělo by to opustit svou bublinu a kouknout se, respektive pochopit, že nejste jediný člověk v republice a že to, co máte doma vy, nemají automaticky všichni ostatní...

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z44d62e81ň59k26a 17V60e24s22e18l93á

17. 5. 2019

Nájem se odvíjí mj. od lokality. V centru velkého města může být nájem bytu třeba i 3x vyšší, než nájem stejně velkého bytu v malém městě či v nějaké problémové (vyloučené) lokalitě. Navíc v obecních či městských bytech bývá nájemné nižší, než je obvyklé tržní.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J10a62n53a 52M77e55r27o49p58e

19. 5. 2019

Vila v Praze - Tróji, to znamená přes 10 milionů a nájem v řádu desítek tisíc. Problém Prahy je ten, že cena při koupi tu je kolem 100.000 za m2 - takže i za garsonku je to kolem 3 milionů, za byt pro rodinu už pak 7 mega a pokud je potřeba mít naspořeno cca 2 miliony, tak to je prostě problém - hlavně lidi jdou pak na doraz, nenechají si rezervu a to může být opravdu průšvih.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J15a34r33o79s78l82a71v 61M75a86t53ě16j27k47a

25. 5. 2019

Pane Adámku,podpořím vás a nedám vám mínus.V našem městě jsou obecní nájmy také v podobné výši: 3 500 - 3 800 Kč(je vystavěn celý blok).Hodně firem a fluktuace,takže každou chvíli čtu městské oznámení:volný byt(po náplavě,někdo odešel pracovat jinam).Starousedlíci jsou často v DB(nižší náklady a tržní cena podílu k bytu).Jak napsal kolega:ne každý bydlí v Praze nebo Brně.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L50u19k35á92š 86V63e72s14e76l30ý

16. 5. 2019

Tech 80 procent ceny nemovitosti dejme tomu, ale 45 procent mesicniho prijmu na splatky ? Kdyz kupuju barak za 10M nemusim nutne jezdit 3x rocne na Kubu. Co s tema prachama co vydelam mam do fixu delat ?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R39o48s75t19i29s69l60a77v 73C87a79h27a

16. 5. 2019

Dnes uz nemusite cekat do fixu

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K22u33b54a 90L82á79n44s39k45ý

17. 5. 2019

Odkládat na stranu a pak to celý doplatit.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L42u34k75á10š 45D59r18š75t40i33č21k47a

16. 5. 2019

Naprosto nevýhodné pro mě jako mladého Rv.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P68e17t74r16a 51B31r36o20d44o86v57á

16. 5. 2019

Proč? U nemovitosti do dvou milionů bych to jako mladá asi riskla..

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

H86a72n45a 47A22n69t50o48n59o84v46á

17. 5. 2019

V Praze je do 2 milionu mozna hrobove misto. Nebo gardonka do 30 metru na periferii.

8 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít