Zákazníci i obchodníci si stěžují na poštu. Nedoručuje balíky

aktualizováno 
Zákazníci internetových obchodů jsou nespokojeni s kvalitou služeb České pošty. Vadí jim především opakované nedoručení balíků. Že jde skutečně o problém, potvrzuje i nadpoloviční většina obchodníků oslovených v posledním průzkumu.
Negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Ilustrační snímek

Negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

"Nedávno se mi stalo, že mi pošťačka nedoručila balík s tenisovou raketou, i když jsem byl doma. Vůbec nezvonila, místo toho rovnou hodila do mé schránky oznámení, že si mám balík vyzvednout na poště. Podobnou zkušenost jsem měl v poslední době celkem dvakrát," říká Petr Červený, nespokojený zákazník z Prahy.

Přestože od ledna pošta zavedla nové služby - Balík do ruky a Balík na poštu - a situace by se měla zlepšit, aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ukázal, že tomu tak není.

"Tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 procent svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit," uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává, že na tyto praktiky si stěžují internetoví obchodníci celoročně. Výjimečnou negativní zkušenost s doručováním zásilek má 24 procent z nich, žádnou stížnost nehlásí jen 16 procent prodejců.

Obchodníci poukazují i na skutečnost, že poštovní pracovníci mnohdy ani nenaloží zásilku do auta. Místo toho rovnou pošlou po listovní doručovatelce oznámenku, že zákazník nebyl zastižen. "Jsem však přesvědčen, že se ve všech uvedených případech nejedná o systémovou chybu nebo úmysl České pošty jako organizace. Spíš jde o chyby jednotlivců, kteří si chtějí zjednodušit práci," myslí si Jan Vetyška.

Mobilní aplikace

  • Sledovat svoji zásilku či vyhledat nejbližší poštu mohou majitelé chytrých telefonů, když si stáhnou aplikaci České pošty.
  • Je zdarma a je určena pro mobily s operačním systémem iOS a Android.
  • Aplikace je v češtině a angličtině.

Obchodníci dělají práci za poštu

Trhliny v kvalitě zásilkové služby České pošty dělají internetovým obchodníkům starosti ještě v jednom ohledu. Jsou totiž denně nuceni kontrolovat na internetových stránkách přepravce funkci "sledování zásilek". Sami pak musí upozorňovat zákazníky e-mailem nebo telefonicky, že jim leží balík na poště.

To souvisí s dalším nešvarem. Pracovníci pošty pokaždé ani to oznámení do schránky nehodí. "Zákazníci si tak ve stanovené lhůtě balík nepřevezmou a pošta jej odešle obchodníkovi zpátky. Vrácenou zásilku tak musí prodejce posílat zákazníkovi znovu, navíc na vlastní náklady a v některých případech dokonce opakovaně," objasňuje Jan Vetyška.

Podle něj je možné při opakované špatné zkušenosti využít služeb konkurenčního dopravce nebo si na postup pošty stěžovat. Pokud zákazníci se stížností u pošty nepochodí, mohou se obrátit na Asociaci pro elektronickou komerci.

Využít k přepravě zásilky jinou společnost než Českou poštu lze i v případě, že si necháte posílat zboží ze zahraničí. Jen tak se můžete vyhnout poplatkům, které si účtuje pošta navíc za to, že vyhotoví celní deklaraci nebo uloží balík do dočasného skladu.

Mluvčí České pošty Ivo Mravinac nahlíží výsledky z jiného úhlu a označil je za vynikající vysvědčení. "Výzkum neuvádí, kolik se účastnilo respondentů, fakta jsou uváděná pouze v procentech, takže nevíme, jak velkou část trhu postihla. Ale jestliže si podle údajů APEK 76 procent zákazníků volí pro dopravu svého zboží Poštu, co více bychom si mohli přát?" zhodnotil.

Jste spokojeni se službami pošty?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 21. března 2012. Anketa je uzavřena.

Ne 3209
Ano 347

 

  • Nejčtenější
Premium

Zmapovali jsme, za kolik pořídíte bydlení napříč Českem

Chystáte se koupit byt? Rozdíly cen nemovitostí mezi lokalitami jsou závratné. Na byt pro rodinu si připravte alespoň...

Expert: Lidé chybují, když utápějí peníze v pojištění drobných úrazů

Podle odborníků na pojištění stále mnoho lidí nemá dobře uzavřené pojistné smlouvy. Pojištění uzavírají na drobná...

Den s bankéřem: Jak se z nuly buduje firma s miliardovým obratem

Radomír Lapčík je úspěšný český podnikatel, který se vypracoval od nuly. Česká veřejnost ho zná jako zakladatele...

Sonda: které spořicí a termínované účty zhodnotí vklady nejvíce

Úrokové sazby na spořicích účtech stagnují, u nejlepších lze dosáhnout na úročení v rozpětí 1,6 až 3 %. Nezvedají se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinné ručení: za stejné auto zaplatí různí řidiči odlišné ceny

Za poslední rok stoupla cena povinného ručení v průměru o tři procenta. Alespoň to tvrdí pojišťovny. Uvedená tři...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Risk je zisk? Kdy se risk vyplatí a kdy přináší ztrátu, radí psycholog

Úsloví, že risk je zisk, neplatí vždy. V řadě situací risk přináší i ztrátu. Platí to především ve finančním světě, kde...

Odbornice: Nenechte kapesné virtuálně běhat a pošlete děti na nákup

Finanční znalosti Čechů jsou průměrné. Index finanční gramotnosti, který každoročně měří Česká bankovní asociace (ČBA),...

Sedm užitečných tipů, jak všechno zvládnout do Vánoc. V práci i doma

S podzimem přichází úbytek denního světla a sychravé počasí. Konec roku také navíc obvykle bývá ve znamení zvyšujícího...

Aby měla na zubaře, šla si půjčit do banky

Kvalita a dostupnost zdravotní péče v Česku je podle odborníků na vysoké úrovni. I přesto ale řeší běžný pojištěnec...

Advantage Consulting, s.r.o.
PLC SPECIALISTA JUNIOR (30–35.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz