Virtuální platební karta funguje stejně jako běžná platební karta, nemá však svou plastovou variantu. Existuje pouze v internetovém bankovnictví nebo v mobilní aplikaci. K jejímu zřízení stačí jen účet, ke kterému je vydána. Ihned po vytvoření karty je možné platit s ní online nebo ji vložit do mobilní peněženky, jako je Apple Pay, Google Pay či Garmin Pay, a platit s ní na bezkontaktních terminálech.
A proč se těší virtuální karty tak vysoké oblibě jak mezi firmami, tak i mezi uživateli?
„Tento moderní a ekologický způsob placení pomáhá ušetřit tuny plastu a firmám i organizacím zásadně usnadňuje administrativu, když se nemusí trápit s distribucí plastových karet,“ říká Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.
KVÍZ: Vyznáte se v placení virtuálními kartami? |
Lidé oceňují vysoký komfort placení, při kterém si vystačí se zabezpečením svého chytrého telefonu či hodinek. Úhrady virtuálními kartami jsou naprosto bezpečné jak při platbách „v terénu“, tak i při placení na internetu. A navíc u nich nehrozí riziko ztráty karty.
Benefitů a potenciálu virtuálních karet jsou si finanční instituce či poskytovatelé služeb dobře vědomi a jejich nabídka každoročně stoupá. Například České spořitelna má podle nedávných údajů přes 11 procent vydaných virtuálních karet z celkového počtu asi 3,4 miliony aktivních karet.
Kromě České spořitelny virtuální karty poskytují i mnohé další banky jako třeba Banka Creditas, mBank, ČSOB, Air Bank, Partners banka či Moneta Money Bank, ale také další společnosti jako Revolut, Twisto, Up Česká republika nebo Monese.