Diskuse k článku
Vyznáte se v reklamacích? Otestujte svoje znalosti
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J29a66k47u22b 96R42o68u95s 3193120744592Tohle je jeden z mála skutečně užitečných testů, co se tu objevil. :-) |
![]() |
J18a42n 86V81e60l57e28k 2976838575437V pohodě - 100%. Jen bych dodal, že prodejce - nebo servis u kterého reklamujete je povinný Vám vystavit doklad o přijetí reklamace. Naposled jsem takhle reklamoval úplně novou ledničku u servisu (dveře drhli). Přijel technik, aby se na to koukl, ale protokol mi žádný nedal. Ještě jsem tam volal a že nic takového nedávají. Nakonec to dopadlo tak, že jsem uplatnil vrácení ve 14 denní lhůtě. Obchodník mi ještě vyšel vstříc a rovnou poslal jiný kus a tu původní si odvezl. I přes to, že jsem o tom dal servisu vědět, tak mi za 1,5 měsíce volali, že pro mě mají ty nové dveře. |
![]() |
J93a48k38u51b 30M77r53á84z84e36k 9499917214731No, kdybych volili odpovědi podle nejdelší - tuším bych měl 80% ... chtělo by to trochu invence při vymýšlení "nesprávných" odpovědí :-) |
![]() |
R41o65m33a14n 32P82o85l41á58č34e19k 5986239175Reklamace jsou boj bohužel... A mnohdy i obchodnicí to schválně tlačí do hranic... Moje poslední zkušenost se společností Babiez při reklamaci dětské autosedačky, kde vypadly dva šrouby, které sedačku držely pohromadě... Servis mi šrouby namontoval zpátky i přes to, že jsem chtěl vrátit peníze... To jsem odmítl, že nemám záruku o tom, že sedačka je bezpečná a že po 3 měsících znova nevypadnou... Nakonec to dopadlo řevem a požadavkem na protokol z testu, kterým sedačka údajně prošla, vyhrožováním právníky... A stejně si myslím, že mi peníze vrátili jenom kvůli tomu, že to vedoucí psychicky nevydržela... |
![]() |
J29a35k11u18b 70H32á53j72e67k 8890487276659Otázka je, zda jste požadované řešení reklamace (vrácení peněz) uvedl do reklamačního protokolu. Pokud ne, tak to nemusí obchodník vyřešit vrácením peněz. Samozřejmě slušný obchodník by Vám měl vyjít vstříc se vším. Jen zmiňuji, jak se na to dívá zákon. |
![]() |
R26o89m32a68n 49P74o17l28á91č93e93k 5606749565Uvedl... Bohužel jsem se nechal pracovníkem uchlácholit a na první reklamaci nechal zaškrtnuté i opravu... Bohužel... Už jsem poučen Stejne argumentoval slušností a typem závady... Protože při nehodě by sedačka vůbec neplnila svoji funkci a vyletěla by do prostoru... |
![]() |
M62a89r14t42i31n 64K46o64l59á34ř 1405314879305V testu mě zarazila jedna skutečnost. Když budu reklamovat telefon, jsem podle mého povinen k němu dodat i příslušenství, tedy nabíječku, sluchátka apod ne? Co když zákazník pak bude chtít vrátit peníze? To mu obchodník řekne, ano vrátíme vám peníze, ale nejdříve musíte donést i ten zbytek.... |
![]() |
P68e96t42r 64D14r27a69p50a35l 3655688333165ano, otázka v testu je směřována k situaci, kdy je zjevně vada jen na části výrobku, tedy k odstranění vady není potřeba ten zbytek (nabíječka, sluchátka). poud by byla vada neopravitelná a zákazník využil práva na odstoupení od smlouvy, měl by vrátit i příslušenství |
![]() |
M87a36r40t17i57n 95K74o89l82á63ř 1575274629285To je přece jedno jestli je vada opravitelna nebo ne. Jako zákazník mám právo si zvolit způsob vyřízení reklamace. Pokud tedy zaškrtnu, že chci vrátit peníze, měl bych donést i příslušenství... Bez tohoto příslušenství mi obchodník peníze nevyplatí, nebo mi strhne pár set za nabíječku a sluchátka |
![]() |
J61a40r96o37m28í85r 85Š59e93b61e38l56a 5562862218639A test by měl být doplněn také o otázku na délku záruky u použitého/bazarového a rozbaleného zboží. |
![]() |
P48e72t96r 58D57r37a28p27a82l 3355228393845tak tím byste to asi zamotal. u zboží z druhé roky je to rok, ale u zboží prodávaného se slevou pořád roky dva |
![]() |
J43a83r47o51m97í17r 20Š37e37b50e46l29a 5382422788779To říkejte na Alze a CZC, kde prodávají rozbalené zboží se zárukou 21 měsíců |
![]() |
M11a48r87t78i28n 24K84o30l14á70ř 1335214799535Ano, protože to už je použité zboží |
![]() |
J91a73r56o73m60í76r 90Š14e58b79e11l36a 5202322598389Test neřeší vědomosti: při jakékoli vadě do 6 měsíců od koupi je možné odstoupení od kupní smlouvy nový OZ 2014sb rovněž změnil, že výměna zboží za nové v rámci reklamace neznamená novou plnou záruční dobu, záruka je prodloužena pouze o dobu, kterou zboží strávilo v reklamaci. |
![]() |
M29a94r49t48i81n 86K34o60l66á28ř 1985274469375Při jakékoli vade jistě ne.... Pokud ta vada vznikne špatným užíváním apod tak na to nárok nemáte |
![]() |
I83v97a57n 83H57o72l72a63s 5807117868957Pokud vada vznikne špatným užíváním, pak je snad reklamace neoprávněná, ne? |
![]() |
V88á17c76l91a14v 61K69o74r51e37c71k40ý 4717159481940Ten test je bez problemu, ale doporučoval bych přidat otazku na zprostředkování. Přikladem může byt zakoupení letenky u zprostředkovatele (cestovni agentura vam proda letenku misto letecke společnosti). Malokdo si uvědomuje že takovy nakup nemůžete reklamovat u prodejce ale musíte k tomu s kym jste měli letět :) A podobně to plati u všeho kde vam jen nabizi možnost zprostředkovat smlouvu o přepravě apod.. |
![]() |
M16o41j76m72í67r 31S94k13á77l36a 2730852656100% Ale je pravda, že to bylo hodně lehké... |
![]() |
P24e47t60r 85Š96t26á83l74í24k 2464561706842Základy co by měl každý znát |
Finance.iDNES.cz radí
Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?
Další rady k nezaplaceníDopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!
V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.
Vstupte do obchoduPoraďte se s odborníkem
Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.
Vstoupit do poradny