Diskuse k článku

Oddlužení má od 1. června nová pravidla. Jaké nastanou změny

Dne 1. června 2019 vstoupí v platnost novela zákona o oddlužení. Jaké změny přinese, přiblížíme v prvním díle seriálu Jak se zbavit dluhů. A provedeme vás insolvencí krok za krokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74o40m82á13š 34V70o53t40r93o54u29b24e34k 1830410944684

to je výsměch věřitelům Rv

0/0
29.5.2019 19:24

M89a80r69i92e 73C98h13m21e19l61a69ř76o97v47á 8605536817239

Článek je jen jak ze zadlužených lidí vytáhnout další peníze. Jsou firmy které vám oddlužení sepíší bezplatně ale jsou právníci kteří si naúčtují 6OOO,- ale nakonec zaplatíte pro nadslužby 15000,-. Je to mazaně rozdělené. Nejdřív zaplatíte 6000,- a doplatek 9000,-. Když ten doplatek nedáte tak příjdete jak o těch 6000,- ale taky o podání k soudu. Soudy vyžadují sepsání od fundovaných lidí, nejlépe od právníků. A můžete platit znova. Je to doslova vyděračské. Nová pravidla jsou jen takové kosmetické úpravy jak z lidí vytahat další peníze které by jinak mohly jít na zaplacení dluhů.

+1/0
28.5.2019 20:39

L93u52k25á31š 64M16u75s69i63l 1172834768157

Tohle je zase jen lživá propaganda Babišovi vlády a jeho hlásné trouby.

Žádná změna se nekoná, jen se hranice 30% přesunula ze začátku insolvenčního řízení na jeho konec a přidal se prodej majetku.

Že tam přidali berličku, že pokud dlužník udělá naprosté maximum, může to soud schválit i při nesplnění té hranice, to zachrání pár jedinců, jinak si vždycky lehce půjde najít něco, co šlo udělat jinak, lépe.

Takže ti lidé dají 1 200,-Kč měsíčně insolvenčnímu správci, tedy k exekutorovi nakrmí dalšího podnikatele místo věřitele, celkem 72 000,-Kč a po pěti letech se vrátí na začátek, zpět do exekuce.

Přitom se stačí podívat všude okolo nás, na vyspělý západ, který dávno pochopil že pro zisk několika málo jedinců nemá smysl držet desetinu populace v exekuci, mít miliardový výpadek daní, dělat problémy zaměstnavatelům, vyplácet sociální dávky....

+8/−8
28.5.2019 10:44

J77i79r50k82a 12N85o46v79á71k 6912315645779

no ale ti lidé nemusí platit insolvenčního správce a exekutora, můžou klidně platit rovnou věřiteli a ten bude jedině rád.

tyhle podnikatele platí právě až v případě, kdy neplatil věřiteli.

+12/−3
28.5.2019 11:34

M78a40r90t42i19n 61M63a16t42o57u17š45e98k 9556977306838

Jenže my nežijeme ve světě idejí, ale v tom reálném, kde lidé zkrátka chybují. A chybují i takoví, u kterých by to jeden nečekal. Pan Musil má pravdu v obecné rovině. Na druhou stranu, je tady početná skupina profesionálních dlužníků. Jenže tam by měl nastoupit spíše trestní zákon, než insolvenční. Bohžel tím, že dochází k souběhu dlužníků a profesionálních neplatičů, vždy bude situace nespravedlivá pro ty, co chtějí situaci řešit, ale budou závislí na okolnostech, které těžko ovlivní, resp. vrátí je rychle tam, odkud všechny problémy vzešly. Zjednodušeně řečeno, ten zákon, pokud bude neobratně vykládán (což je u nás bohužel téměř zákonité) může být naopak zhoršujícím pro ty, co situaci řešit skutečně chtějí.

+11/0
28.5.2019 12:39

L80u56k13á85š 10M23u90s62i83l 1482134438537

Víte, byly doby, kdy věřitel neměl nejmenší zájem informovat dlužníka o pár korunách, protože skrze systém na tom vydělal desetitisíce...

+4/−1
28.5.2019 13:42

J69i23r44k28a 35N13o76v42á51k 6162965745869

a jak na tom ty desetitisíce vydělal? sám jsem jednou exekučně dluh vymáhal a kromě úroku z prodlení ve výši 6% p.a. jsem nedostal nic navíc proti jistině.

vše ostatní byla úhrada vynaložených nákladů na soud, advokáta, atp...

tak by mě zajímalo, kde jsem udělal chybu.

+2/−2
28.5.2019 14:16

L46u41k30á47š 78M13u31s64i56l 1322184788587

Asi nejste 97% věřitelů, tedy institucionální.

Bagatelní žaloba je otázka vyplnění dotazníku za 5 minut a advokát za to měl osm tisíc, při dluhu koruna.

Dalších 2,5t za podání exekuce, otázka dalších pěti minut pro sekretářku.

Odměna exekutora dalších deset tisíc a to už je co dělit, navíc tihle nemají jako Vy úrok 6%, tam jedou úplně jiné úroky a sankce.

+5/−1
28.5.2019 14:44

M56i19c85h15a75l 63K92r51č93á33l 6968948226542

A kde jsou ty desetitisíce které vydělal věřitel na dluhu pár korun?

+1/0
28.5.2019 15:24

L59u69k46á37š 76M81u32s80i48l 1552854728267

Kde? Jsi slepý nebo hloupý?

Z koruny se udělalo přes 20 000,-Kč a to nepočítám sankce a úroky.

Podívej se jak se na tom napakoval Rittig, Janoušek a další.

Když dali za tenhle nesmysl advokátovi 3000,- tak on je vydělal za deset minut práce a jim pořád 7000,-zbylo.

O tomhle se tu už zcela otevřeně mluví roky, od soudců přes politiky, zákony už byli změněny a všichni je označují za špatné, tak na co si tu hraješ?!?

+2/0
28.5.2019 16:07

M95i21c49h74a64l 25K14r48č30á19l 6438378486272

Jedinej hloupej jsi tady ty. Píšeš nesmysly o registru dlužníků, zanedbatelném množství soukromých věřitelů a stovkách miliard škody při neodpuštění dluhů. Proč to děláš?

0/−1
28.5.2019 16:27

L76u60k36á54š 83M85u60s37i40l 1582364958337

Protože je to pravda a na rozdíl od Tebe nemám zájem budovat lživé PR lichvářů a exekutorů.

Existují registr dlužníků, existuje registr exekucí i registr insolvencí, takže není problém si člověka prověřit.

Institucionální věřitelé a bagetelní pohledávky - oboje tvoří 9 z 10 exekucí.

A pokud někdo nesouhlasí že stát díky exekucím přichází o příjmy a zvyšují se mu náklady, je blázen.

V neřešitelné dluhové spirále je půl milionu lidí, další tvoří jejich rodinu. Pokud by jen pětina makala kvůli tomu načerno a brala dávky, což je hodně optimistické, tak je to 100 000 lidí.

Zdravotní, sociální, daně - stačí 5 000,-Kč měsíčně a už ti to nepobere kalkulačka, vynásob si to měsíci v roce a přidej sociální dávky a další problémy.

+2/0
28.5.2019 17:27

Z97d85e72n57e37k 92V40r22b13a 8479465333787

Právní zastoupení. I když je to doslova a dopísmene práce pro počítač (tzv. formulářová žaloba) tak za vyplnění toho "excelu" máte nárok na odměnu dle advokátního tarifu. (v několika tisících korun) Z toho žije zástup profesionálních vymahačů, kterým se dokonce vyplatí žalovat i promlčené desetihaléřové pohledávky. (Promlčení musíte totiž aktivně u soudu uplatnit a většina dlužníků strčí hlavu do písku) Další zisk máte z exekutora, který Vám za "klienty" ještě rád zaplatí, když jich máte více a je kde brát. (Exekutor zase žije z paušálních náhrad, které uplatňuje vůči svým "klientům") V ČR je to doslova mafie, která parazituje na dlužnících a vytváří z nich doživotní dlužníky, kterým jsou exekuovány i sociální dávky (a důchody). A to je ten moment, kdy se peníze nás všech přesouvají do kapes "podnikatelů". A na začátku je mnohdy dluh v řádu korun - viz např. prodaná pohledávka Pardubické nemocnice na nezaplacených 20 korun regulačních poplatků. Dlužník byl invalida (navíc snad ještě slepý) a můžeme dlouze diskutovat o tom, zda ho Pardubická nemocnice neměla místo léčby raději utratit, protože Hippokrat kdyby znal finanční důsledky prodeje této bagatelní pohledávky tak by asi nic nenamítal.

0/0
5.6.2019 1:01

M25i43c20h94a80l 22K72r43č12á70l 6158288476552

A za co je trestán věřitel? Na toho se tam nějak zapomnělo. Když nebude stále sledovat insolvenční rejstřík, tak se může lehce stát že se nepřihlásí a přijde o všechny svoje peníze. A pokud vše půjde podle teorie v článku, tak dlužník si zase jenom vydělá minimum, dál bude dělat na černo, dál bude jezdit v autě které je psané na někoho jiného, dál se bude věřiteli vysmívat a po pěti letech soud věřiteli jeho peníze ukradne definitivně.

+8/−2
28.5.2019 10:15

P49a45v84e93l 89H78l63a75v17s70a 4829464139508

Výtěžnost insolvencí fyzických osob byla zatím slušná, řada dlužníků se dostala na 100% a průměrně byla nad 50%. Otázkou je, jak moc to půjde dolů po téhle novele.

Tak asi existují "profesionální" dlužníci, kteří se chovají tak jak píšete. Ale z mé zkušenosti drtivá většina se zoufale potácí v nekonečné dluhové spirále, nemají nic, nemůžou mít bankovní účet, auto, penzijní připojištění o nemovitosti nemluvě. Tady je celospolečensky lepší, aby se tihle lidi vrátili do systému a normálně fungovali, platili daně atd.

+5/0
28.5.2019 10:31

P40e13t12r 97Č60e52r73v57e88n93ý 3346571802895

Vámi uvedená výtěžnost sice vypadá zajímavě, ale dost pravděpodobně v těch číslech bude hrát velkou roli to, že se část věřitelů nepřihlásí do insolvenčního řízení, protože se o jeho zahájení včas nedozví.

Na jednu stranu je to "jejich problém", ale na druhou stranu by bylo slušné od samotného dlužníka jim tuto informaci poskytnout, jinak je jeho chování na hranici poškozování věřitele.

+5/−1
28.5.2019 10:46

P86a89v91e45l 63H59l38a50v96s29a 4989774399798

Minimálně v době platnosti původního zákona do 31.5. byla povinnost dlužníka v návrhu na bankrot uvést všechny své dluhy a věřitele a soud je následně obesílal, takže se to dozvěděli. Jak je to teď, se přiznám nevím.

+2/0
28.5.2019 11:14

M58i26c14h12a57l 96K35r40č87á67l 6248958246452

Možná je celospolečensky lepší aby se tihle lidé vrátili do systému. Ale proč to společnost chce zaplatit zrovna od jeho věřitele? Pokud společnost něco chce, tak za to musí zaplatit. A ne že určí jednoho kdo to pro blaho společnosti všechno zaplatí.

+5/0
28.5.2019 10:52

L42u85k43á47š 14M16u86s23i46l 1342654238637

Píšete nehorázné nesmysly,

Věřitel si snad svoje peníze má hlídat, navíc za něho insolvenci pohlídá exekutor a není problém si přihlásit pohledávku.

Insolvence má mnohem větší procento výtěžnosti jak exekuce pro naprostou většinu věřitelů a to raději nemluvím o věřitelích samotných.

+4/−1
28.5.2019 10:46

M49i20c66h44a11l 23K32r59č69á93l 6568288106412

Je to vztah mezi věřitelem a dlužníkem a není žádný důvod aby do tohoto vztahu strkal stát svůj nos. A pokud ho tam z nějakého důvodu strkat chce, tak by měl zajistit spravedlnost pro všechny. A ne že znevýhodní jednu stranu na úkor druhé.

+5/0
28.5.2019 10:56

L70u85k89á87š 66M34u97s62i39l 1142134628927

Stát do toho strká nos i teď, kdy věřiteli zajistí sílu na vymožení pohledávky, kterou mu navíc bohatě uhradí dlužník, to je jedna věc.

Druhá věc je ta, že stát je tu od toho, aby zajišťoval fungující spravedlivou společnost a lichva je pro ni stejně škodlivá jako drogy a proto to musí stát nějak ošetřit a hlídat.

Nebo necháme dealery v klidu, že si to lidé kupují dobrovolně? Necháme lichváře, že si člověk půjčí dobrovolně?

Víte jak by to tu za chvíli vypadalo???

+3/−3
28.5.2019 11:17

M46i72c81h66a96l 50K19r21č92á62l 6118108426732

A proč do této diskuze pletete lichvu, drogy a dealery? Myslel jsem že článek je o nových pravidlech oddlužení. Třeba o tom že vám soused zničí plot a nechce vám ho zaplatit. A vy to přes několikaleté soudy dotáhnete až k exekuci a teď se dozvíte že vám soused nic nedá. Já tam teda žádnou lichvu drogy a dealery nevidím. Vy ano?

+8/−1
28.5.2019 11:36

J34i75r50k42a 33N81o55v26á29k 6882165645819

no třeba je soused dealer :-)

+2/0
28.5.2019 11:41

P91e63t30r 77Č76e75r24v68e30n64ý 3906921342635

Do insolvenčního řízení se musí přihlásit všechny pohledávky, tedy včetně těch, u kterých ještě nenastal datum splatnosti.

Ty vám asi těžko pohlídá exekutor, že?

Jednou z podmínek oddlužení by mělo jednoznačně být, že dlužník, který o něj žádá, musí informovat o podání žádosti všechny věřitele, kterým něco dluží.

Navíc by oddlužení mělo být naprosto mimořádným prostředkem s tím, že jistina dluhu se musí splatit vždy celá.

+4/−2
28.5.2019 11:07

P68a87v29e92l 46H56l22a14v10s37a 4149694889678

jak píše výši, ta povinnost ale v zákoně je - nebo minimálně do konce května byla. Když se podíváte do rejstříku, tak návrhu je tabulka od dlužníka s přehledem dluhů a soud je podle toho oslovuje.

+1/0
28.5.2019 11:16

T70o31m49á42š 24M94a92t91ě14j 9555468283492

Až na to, že soud je neoslovuje.

+2/0
28.5.2019 12:51

P19a13v96e72l 65H19l22a35v61s37a 4959814119238

ok. Tak se dá nastavit automaticky monitoring v IR (je omezen na nějaký počet dlužníků, ale to by pro běžné věřitele mělo stačit). Velcí věřitelé mívají profesionální monitorovací systémy, těm to neuteče a přihlásí se skoro vždy.

+2/0
28.5.2019 14:46

L14u44k37á41š 30M63u20s68i91l 1602304148657

Pokud někomu půjčuji nebo prodávám na fakturu, není nejmenší problém si ho předem prověřit.

Jednoduchý systém mi sdělí, jestli je partner nespolehlivý plátce DPH, jestli je v registru dlužníků, v exekuci, insolvenci.....

Stejně tak, pokud na sebe někdo z odběratelů podá návrh na insolvenci, okamžitě o tom vím.

+1/0
28.5.2019 11:20

M92i46c47h85a77l 51K63r29č10á53l 6908848296782

Jaký jednoduchý systém vám sdělí, že je partner v registru dlužníků a v jakém? A kdo vám sdělí, že na sebe někdo včera podal návrh na insolvenci a jak ví o které lidi vám jde?

+4/−1
28.5.2019 11:44

Z64d72e57n83e33k 12V68r40b64a 8189735443157

Proboha, ověřit člověka v registrech umí každý trochu slušnější soft úplně automaticky, stejně jako okamžitě zjistí, zda jste socka s nulovým majetkem, nebo perspektivní dlužník co vlastní pozemek, dům č byt. Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný zdarma v reálném čase, katastr nemovitostí (pokud chcete vyhledávat podle rodného čísla) za pár korun. Nejdražší je registr exekucí, protože exekutoři chtějí vydělat na všem. (a to dost krvavě) Co jiného chcete? A to nemluvím o tom, že systémy umí importovat už i data z registrů nařízených soudních jednání (také přístupný zdarma), kde sice nenajdete moc konkrétních údajů ale pokud půjčujete peníze můžete si udělat obrázek co za člověka proti Vám stojí.

0/0
5.6.2019 1:15

Z45b74y75n65ě52k 11R97e52i43c11h17l 8906259176759

A co lidé, kteří se stali věřiteli tím, že byli okradeni, nebylo jim placeno výživné na dítě, byla jin dlužníkem způsobena škoda atd.????

+3/0
28.5.2019 12:55

L65u57k59á89š 65M44u19s25i10l 1742104358117

Jednak je těchto lidí naprosté minimum a totální většinu tvoří institucionální věřitelé a HLAVNĚ, TYHLE PŘÍPADY JSOU ZCELA VYLOUČENY Z ODDLUŽENÍ!!!

+2/−1
28.5.2019 13:30

M29i88c63h62a74l 81K32r64č91á78l 6558798836132

A ten nesmysl o naprostém minimu těchto lidí a vyloučení náhrady škody z oddlužení jste vzal kde? A prozradíte nám v jakém jednoduchém systému a jakého registru dlužníků si prověřujete svoje partnery a kdo vám okamžitě hlásí že na sebe podali návrh na insolvenci?

0/−1
28.5.2019 13:48

L87u17k14á81š 34M58u35s39i56l 1262584368387

Firma na to má Hlídacího psa od Cesru, nebo jak se to jmenuje.

Přes web si Vás každý ověří do minuty!

+3/0
28.5.2019 14:39

M79i26c25h74a86l 66K88r36č42á35l 6168658236872

Lžete. Žádný centrální registr dluhů a dlužníků neexistuje. Není tedy kde ověřovat.

0/−2
28.5.2019 14:52

L86u11k94á83š 17M42u79s27i46l 1532944268317

Bavíme se tady o insolvenčním rejstříku!

+2/0
28.5.2019 16:00

M22i22c83h80a38l 25K55r92č17á74l 6298298506142

Ne. Psal jste cituji: "Jednoduchý systém mi sdělí, jestli je partner nespolehlivý plátce DPH, jestli je v registru dlužníků, v exekuci, insolvenci.....". A já se ptám, jaký jednoduchý systém vám sdělí že je partner v registru dlužníků a v jakém registru dlužníků.

0/−1
28.5.2019 16:05

L86u71k41á27š 25M44u32s92i14l 1502604448487

Registr dlužníků je třeba Solus, kam nahlédne každá banka, operátor a další.

+1/0
28.5.2019 16:09

M51i77c31h41a67l 53K86r71č89á87l 6398888446112

To není jednoduchý systém, nenahlédnete do něj a je tam jen malá část dluhů. Proč nechcete prozradit do jakého jednoduchého systému registru všech dluhů nahlížíte?

0/−1
28.5.2019 16:20

L74u12k30á66š 67M61u49s71i51l 1262344548227

Vy jste asi natvrdlý, nebo už nevím.

Jestli je pro Vás Solus a další moc složité, tak nepůjčujte peníze, nedávejte lidem na fakturu atd......

+2/0
28.5.2019 16:28

M43i49c80h66a65l 92K92r62č88á65l 6248848796972

Jaké další? Kde se evidují všechny dluhy a dlužníci?

+1/−1
28.5.2019 16:33

Z35b64y40n73ě72k 38R72e42i15c73h61l 8256439736499

Nemáte pravdu, já byl okraden, zloděj byl odsouzen, mimo jiné, k náhradě škody, požádal o oddlužení a i přes můj soudu zaslaný nesouhlas mu bylo oddlužení povoleno.

+1/0
28.5.2019 14:36

M57a64r72i15e 14C24h29m72e62l84a76ř10o60v93á 8445636727749

Ale i po 5ti letech oddlužení máte nárok vaše peníze dostat pane Reichl. Jen si musíte těch 5 let počkat. Podruhé zloděj oddlužení už nedostane.

0/0
28.5.2019 19:43

Z97d59e16n36e41k 54V56r85b77a 8199165933377

Předně nutno říci, že novela je čistě kosmetická záležitost, která je značně kontroverzní. 30% jasné podmínky na začátku se mění na 30% nejasného možná na konci oddlužení. Podmínka podání návrhu odborníkem defacto oddlužení zase o něco znepřístupnila o finanční stránce nemluvě. Věřitel musel insolvenční rejstřík reálně sledovat již před novelou, naopak po novele má dvojnásobek času. Jediné plus je trochu větší objem nezabavitelných peněz a možnost zrychlenějšího oddlužení + nějaká kosmetika pro invalidní důchodce. Bude sice hodně záležet na soudní praxi, ale nějak se nemohu zbavit dojmu, že to je tak trochu z deště pod hodně děravý okap a kdo ví, jestli je to vůbec posun k lepšímu. Ti lidé potřebují mít jistotu, světlo na konci tunelu, ne jen nejasné fráze a možná. Na věřitele se nezapomnělo - uvědomte si, že z doživotních dlužníků stejně věřitelé nic reálně nezískají, většina z nich jsou jen obchodníci z chudobou, kteří bohatnou na úkor nás všech.

0/0
5.6.2019 0:42

D29a60v57i25d 14D98u50š16e57k 5771107670677

Socialismus v praxi.

EU to podporuje a bude rozšiřovat možnosti.

+5/−1
28.5.2019 10:12

J67o23s53e68f 51Č87i83h25á82k 7781159920906

Nejlépe se zbavíte dluhů tak, že si žádné neuděláte.

+9/−1
28.5.2019 9:33

L96u17k54á18š 91Š40m18a38h89e31l 2517864502364

Některé náklady prostě musíte snížit, nepomůže, když budete vydělávat víc, všechny peníze nad nezabavitelnou částku jdou totiž na splácení dluhů.

Zdroj: https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/serial-jak-se-zbavit-dluhu-oddluzeni-osobni-bankrot-novela-zakona-o-oddluzeni.A190527_072011_viteze_frp#space-a

A v tomhle mi přijde, že je zakopaný pes. Protože proč by se dlužník snažil, když mu stejně vždycky zůstane stejná částka. Sáhnou si i na roční zúčtování daně apod. Naopak, je pro něj nejvýhodnější dostávat část své výplaty načerno na ruku. Takže dokud tohle bude platit, je to podpora šedé ekonomiky.

+8/0
28.5.2019 9:13

P53a24v50e44l 11H37l89a47v97s18a 4779504489358

Může ho motivovat dřívější ukončení insolvence. Bankrotem je ukončena dosavadní šílená eskalace dluhů a jistina je zafixována. Pokud se mu dluh nevyšplhal na extrémně vysokou částku, tak bude pro něj lepší to celé co nejdříve ukončit a normálně začít žít.

+5/0
28.5.2019 10:05

J23i75ř90í 15T36a29b82á67š36e52k 5840190701609

Mluvíte, jako by to byl váš byznys.

Za mě : Dluhy se mají splácet beze zbytku. Pokud to někdo nedokáže, musí přijmout spravedlivý trest. který stanoví nezávislý soudce dle tarifu. Riziko nesplacení půjčky musí být rozděleno pouze mezi dlužníka a věřitele bez povinné finanční spoluúčasti jiných subjektů. Jen tak dokážeme z našich budoucích pokolení vychovat zodpovědné občany. Sociální inženýři dnešního establišmentu dál pracují na znehodnocení genofondu českého stádečka a násilně zvyšují závislost jedince na státu. Pár odstrašujících příkladů by probudilo k ostražitosti většinu těch ostatních skoronesvéprávných.

+2/−2
28.5.2019 12:34

J23i15r60k38a 42N59o93v92á41k 6912635665469

řekl bych, že dluh by měl být oprávněn odpustit leda věřitel a ne nějaký krajský soud.

+13/−2
28.5.2019 9:06

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz