Diskuse k článku

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i38c96h22a71e56l 22P90r97i22n35c 7615175780845

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0/0
25.1.2017 10:14
Foto

M76i14l49o68s81l55a74v 73D88i66v41i41š 1915236365431

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

+1/0
22.1.2017 4:47

P50e50t47r 27B58i52e37l30i57k 9397914452901

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0/−3
22.1.2017 13:14

M43i51c46h83a56e26l 51P61r81i27n46c 7115635180545

Lama je technik, co neumí opravit nabíječku bez přístupu do systému. Měli by ho okamžitě propustit, pokud nedokáže komunikovat s klientem a způsobuje škodu.

+2/0
25.1.2017 10:16

P39e25t30r 76M71a77x84a 8206682607369

Kdo chce, má data zálohovaná. Kdo nechce, potom se diví a hledá důvody, proč to nemohl udělat.

0/0
22.1.2017 16:05

O34n75d28r21e52j 63H38o82l54o25u94s 6566444960835

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0/0
19.1.2017 0:20

B80o67h33u10m26i93l 44M82i90c42h19a24l 3735224585401

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0/0
19.1.2017 7:22

E77r32i29k 91L75e43v70i74n82s71k80ý 8621394433675

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

+6/−2
18.1.2017 14:05

R85o79m86a96n 26D86o67r44s42k88ý 1926374780428

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

+1/−3
18.1.2017 16:41

J49a64r70o95m83í27r 33K24r15á17l 4460969584279

No, budiž. Ale k tomu nepotřebuje spouštět ten zákazníkův OS.

+1/0
18.1.2017 18:34

M54i23r81o52s56l73a32v 43H85e24r41a53n 6198877861

Je to nesmysl :-) sam mam vyzkouzeno ze je to casto nabijeckou! Pokud konektorem v zarizeni, neni problem do servisu dodatecne zaslat i pristroj. Nabijecka lze vyzkouset napr na jinem pristroji!

0/0
31.1.2017 8:51

M12a82r16t91i41n 43V16y19s65k55o26c43i70l 3742798595290

Spis se vam v dome na klic rozbije skrin a dodavatel bude trvat na predani domu jako celku, protokolarne, pekne na mesic, kdy ho ma ve sve moci a vy tam nesmite...

+2/0
18.1.2017 18:53

L37u49b89o29m17i49r 79O14n20d15e78r55k64a 4396175458372

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0/−1
18.1.2017 10:03

J12a34r40o15m26í83r 47K13r25á96l 4390409614689

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

+4/0
18.1.2017 12:35

L15u63k22á26š 69O97m67á94č42k35a 5861314371366

Když zformátuje celý disk, tak je ti nějaké rozdělování na nic.

+2/0
18.1.2017 17:16

L62u11k25á19š 97O42m71á54č29k23a 5201654511256

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

+2/0
18.1.2017 8:13

J90a51r49o73m57í45r 72K90r51á23l 4460479694179

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

+5/−5
18.1.2017 9:01

R91o14m27a94n 55D20o49r24s80k30ý 1426284960608

Ano, je to normalni. Ono nemůžete vedet, zda není problém v onom zarizeni. A na prodejne nejsem fakt blazen abych strkal rozbitou nabíječku do jinych zarizeni. Proste si koupil notas+adapter a ten nejde. Fajn, prineste oboje.

+1/−1
18.1.2017 16:49

J44a97r15o13m55í51r 13K89r85á23l 4720919634709

Rozhodně to v dobrém servisu normální není.

+1/0
18.1.2017 18:36

Z58d12e71n60ě72k 64P62e25r95u25t19k40a 4746755700296

Normální to rohodně není! Pokud někdo reklamuje nabíječku, není nejemenší důvod mu zabavovat přístroj (o zjevně úmyslném a zcela neopodstatněném požkození už snad ani nemá cenuu se bavit). Servis rozhodně může ověřit funkčnost nabíječky i jinak (například proměřením). Pokud se pak ukáže že je problém někde jinde může reklmaci zamítnout.

+1/0
19.1.2017 18:04

R41a39d48e22k 56M53á18č43a90l28a 2139110288136

...strkal rozbitou nabíječku...

Servis může ověřit funkčnost vadné nabíječky (například proměřením) ale zkoušet funkčnost ROZBITÉ nabíječky je nesmyslné.;-)

+1/0
20.1.2017 12:07

L32u63k56á78š 65O78m57á81č54k41a 5961294111886

Pokud sis nevšiml, tak reaguji na toho zákazníka, který svěřil servisu svá citlivá data, absolutně bez zálohy. Bez ohledu, co s tím servis dělá či nedělá.

0/0
18.1.2017 17:12

P92e24t75r 37H29á65j81e43k 2528506241159

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

+4/0
17.1.2017 21:43

K93a38r68e54l 60S61l95a91v92í55k 4823954195905

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

+2/−2
17.1.2017 19:55

P71e59t83r 16F25i36r51e28k 3495754519757

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

+3/−3
17.1.2017 19:15

J81a62n 31S88o20u16k63u60p 1844284226105

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

+3/0
17.1.2017 19:46

E80d45a 32D19r95á47b40e78k 7279372923327

no tak jistě, musí přece ověřit, že nabíječka s notebookem funguje, což se ověří pohledem na takovou tu ikonku baterie po přihlášení, že...:-)

0/0
18.1.2017 0:10

J58a45r34o86s62l74a88v 92K12a84d78l43e70c 5131449762421

Také se musí zkontrolovat zdali zákazník si to nepohnojil sám nějakým nejapným softwarem.

0/−1
18.1.2017 13:08

M58a16r52t46i83n 35V79y14s42k32o11c44i72l 3572538685980

A nedostačovalo by pro začátek použít takové to, co vyměňovači dílů neznají, tedy voltmetr?

+1/0
18.1.2017 18:52

R39a73d80i76m 96D19r39b29o96h94l65a88v 5471916123637

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

+5/0
17.1.2017 17:59

B46o68h30u49m84i74l 20M54i82c30h52a86l 3575394375351

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0/0
19.1.2017 7:33

V74o70j73t69ě94c64h 60S95t23r27n85a39d 4234251932395

Zákazníci v našem servisu sice podepisují, že za jejich data neručíme, ale snad každý technik taky ví, že opravdu málokdo poctivě zálohuje všechno. Proto než něco smažu, vždycky volám zákazníkovi, abych se ujistil.

+2/0
17.1.2017 16:54

J97a79n 36S88o32u28k24u64p 1634354926765

Podle toho, co je v NOZ, bych akorát doporučil tam explicitně a tučným písmem napsat, že je možné, že mu přemažete disk. V tomhle případě totiž ten člověk klidně může jít k soudu a tvrdit, že obchodní podmínky ho nezajímají, protože oprávněně při reklamaci banality nemohl očekávat, že mu vyleští celý disk a NOZ na takovou situaci - bohužel pro prodejce - tak trochu myslí.

0/0
17.1.2017 17:27

J66a51n 70V67a67c40h23u76d28a 7422676807178

To je prkotina... jak prasklé boty.Nereklamuji vyhazuji...a kupuji nové časová ztráta ..kvůli pár stovkám jít něco reklamovat..

+2/0
17.1.2017 16:44

M34a36r66t87i79n 41V67y36s22k87o76c13i47l 3122558565180

Na to spousta prodejcu suntu (nejen za par kacek) spoleha. Nam se stalo v praci x-krat, ze nove PC neslo spustit, notebook měl něco s displayem (extrem byl pruh pres pravou polovinu), ani takove "korunove" polozky nechodite reklamovat? Vas musi obzvlast ti vyrobci, co se uplne vykaslali na vystupni kontrolu a misto toho "zamestnali" zakazniky, milovat.

0/0
18.1.2017 19:06

J16a68r70o83s39l71a56v 28D71u82n11d27a 1213652216540

Ano, pán si měl data zálohovat. To ale není žádná omluva pro servis, který naprosto bezdůvodně zlikvidoval data.

+1/−1
17.1.2017 16:25
Foto

P80e97t91r 56P75r82o93c35h50á53z62k92a 3632296372674

Nechápu někoho, kdo reklamuje nabíječku a do servisu dá i notebook. Když si navíc nezazálohuje data, nebo nevytáhne disk pak už tomu vůbec nerozumím. Na druhou stranu tahle zkušenost člověka poučí a příště se chová rozumněji. Je to sice drahé ponaučení, ale o to víc si ho každý zapamatuje.

+4/0
17.1.2017 16:16

J29a19r36o98s19l33a94v 63D20u68n18d58a 1663192116320

Nechápu servis, který při reklmaci nabíječky smaže data na disku.

Ano, souhlasím, měl mít data zazálohovaná. Ale to nic nemění na neprofesionalitě servisu. Škoda že není v článku uvedená značka notebooku.

+6/−1
17.1.2017 16:27
Foto

P65e57t66r 14P62r98o41c32h74á45z43k84a 3182626632514

Myslím že článek pokud je skutečný je dost tendenční. Chtělo by znát i názor druhé strany a pak se to dá posoudit. Kdo ví, co bylo požadováno, moc se mi nechce věřit, že šlo "jen" o nabíječku. Tam je ověření činnosti primitivní a vzhledem k ceně nemá v podstatě šanci to opravovat. Mohla však být v pořádku a problém mohl být softvérový pak je opravdu potřeba mít možnost notebook zapnout a dostat se do nastavení. Jestliže klient heslo odmítá, také bych ho nedal, pak to bohužel technik vyřešil tím nejjednodušším a zároveň nejhloupějším způsobem.

+3/0
17.1.2017 17:23

J54a42r96o11m39í22r 45K57r13á37l 4460179734459

I když je problém v NB, není třeba spouštět zákazníkův OS. Na to jsou testy na live médiu.

0/0
18.1.2017 9:04
Foto

P68e40t52r 40P37r16o62c33h15á30z76k13a 3332736892194

No pokud si zákazník nainstaluje nějakou aplikaci, která by měla řídit dobíjení a ve skutečnosti tak nečiní pak sice zjistíte, že problém je v nastavení, ale nemůžete ho odstranit a riskujete spor se zákazníkem. I tak se dá celkem snadno obejít většina zabezpečení, systém nastavit a přitom nesmazat žádná data. To však nezvládne každý a v tomhle případě se klidně mohlo stát, že technik šel nejjednodušším způsobem I tak mohl smazat jen OS a věci, které si do něj lidé uloží. Vše ostatní mohlo zůstat. Dle mého postupoval hloupě. Zda schválně nebo s neznalosti těžko říct.

0/0
18.1.2017 13:33

J55a56r15o66m13í33r 22K98r92á52l 4220199104349

Pokud si nainstaluje nějakou pochybnou aplikaci, pak je reklamace neoprávněná a technik do toho neměl bez vědomí zákazníka rýpat.

0/0
18.1.2017 18:39

B62o34h58u38m75i12l 41M77i35c57h87a30l 3375764345361

Notebook chráněný pomocí TPM neprolomíte, tj. bez hesla ani nespustíte, ani s jiným diskem. Když to heslo majitel zapomene, tak je řešením jen výměna základní desky a přepsání disku (ten je šifrovaný klíčem, který je zašifrovaný klíčem uloženým v tom TPM čipu a k odemknutí je potřeba právě to zapomenuté heslo).

0/0
19.1.2017 7:41
Foto

P87e71t66r 92P81r88o12c17h41á45z28k52a 3462846932534

Kolik takových notebooků je mezi lidmi? Ti, co ho mají pak nechodí reklamovat nabíječku do kšeftu spolu s notebookem. A už vůbec v něm nenechávají v servisu pro ně důležitá data.....:-)

0/0
19.1.2017 8:22

V33l79a66s51t54i94m96i87l 77P77e31v56n77ý 6828953445745

Možná by to chtělo naučit servisaka jak nebýt hovado spíš než majitele učit jak chodit ve světě plném hovad, nemyslite?

+1/−1
17.1.2017 16:28

R66a63d49e51k 17H52o73l32e50c96e40k 3826880408501

Ne, nemyslíme. Myslíme si, že je lepší naučit majitele se o svá data starat, protože pravděpodobnost, že narazí na hloupého servisáka je daleko menší, než že mu notebook ukradnou či se rozbije a nebo jen chytí nějakou breberku, která mu zašifruje data.

Servisák jsou jen takové běžné vnější vlivy, s kterými člověk prostě musí počítat.

+2/0
17.1.2017 16:50
Foto

P62e43t96r 56P19r81o81c92h73á78z25k14a 3672546382584

Otázkou je, co vše bylo skutečně předmětem opravy a kontroly. Léta jsem se tím živil byť ne jako hlavním povoláním a nikde mě nenapadlo někomu mazat data. Dokonce i při reinstalaci systému se dala snadno zazálohovat. Nic méně vždy je zákazník upozorněný na možnou ztrátu dat a k té opravdu někdy dojde. Moc se mi nechce věřit, že se jednalo o úmysl i když mezi námi žijí různí lidé.

0/0
17.1.2017 17:20

V48l82a77s79t30i53m12i25l 37P92e29v13n96ý 6668143875465

Líbí se mi ti protřelí mazáci co jsou zvyklí se svetaznalým ušklebkem všude ochotně nastavit zadnici a ještě si klepou na čelo že to majitel nečekal a nenachystal si lubrikant

0/0
17.1.2017 15:55

P80e93t44r 84Ž48á35k 1927833708753

No, tak abych zůstal u vašeho příměru...dát z ruky počítač s cennými daty, nemít zálohu a pak se divit, že jsem o ně přišel je jako přijít do gayklubu, stáhnout kalhoty, nastavit zadnici a pak...se taky divit.

+2/0
17.1.2017 15:58

V71l91a48s15t77i22m47i90l 98P21e59v30n19ý 6418803295265

Vzhledem k tomu že šel do servisu tak bych si gayclub dovolil změnit na proktologa :)

0/0
17.1.2017 16:00

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz