Diskuse k článku

Koupil nový telefon a zjistil, že je používaný. Reklamaci e-shop zamítl

Nákup na internetu má své výhody, ale ne vždy. Například když nám prodejce zamítne reklamaci a jeho zdůvodnění je naprosto absurdní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i52l34a17n 57S87v16i34t30á39k 9837720678

A o jaký se vlastně jedná e-shop? Na který si mám dát pozor. Nakupuji pouze u renomovaných.

0/0
8.2.2019 8:29

J73a28k38u30b 10R37o77u78s 3843690634822

Ty dva nejrenomovanější patří zrovna k těm nejhorším

0/0
5.4.2019 20:42

M29a14r71e37k 49J45a98n89e20č18k40a 1787956313251

Naopak, vždy dávám eshopům před kamennou prodejnou přednost, protože reklamace jsou mnohem snadnější. U eshopů je potřeba hledět hlavně na recenze. Nicméně vždy se může najít nějaký tupec, který na prodejce zbytečně naplive, i když sám má máslo na hlavě, proto je potřeba brát v potaz vícero názorů na eshop. Nikdy jsem neměl u žádného eshopu problém s vrácením zboží a to v nich nakupuji celkem často. Alzu, Mall, apod. míjím ale obloukem, protože zboží za jejich "super ceny" si mohu koupit i v kamenných prodejnách. Také mě jednou přišlo použité zboží, tak jsem pouze využil možnost odstoupení od smlouvy. Na dotaz prodejce proč, jsem mu sdělil, že si v přístroji zapomněl staré vybité baterie (každá byla jiná) a že o použité zboží nemám zájem ani se slevou. Zboží okamžitě vyměnil za nové. Stejně tak, pokud přišlo poškozené přepravou, což nebylo z krabice poznat, protože ta poškozená nebyla. Problém byl ale téměř vždy cokoliv reklamovat u kamenné prodejny. Takže za mě naprosto opačné zkušenosti :-)

0/0
8.2.2019 0:20

J91a93n 68K42o36m40r89s62k14a 8882532568502

A ještě by to chtělo slyšet i druhou stranu, prodejce a techniky, jaké fígle na ně zákazníci zkoušejí a v jakém technickém stavu zařízení se snaží zákazníci domáhat vrácení a nebo výměny.

Máme zákony, které umožňují dělat z eshopu bezplatné půjčovny.

+3/−1
7.2.2019 21:10

P53e89t77r 66K64n52ě73b67o11r62t 8922898489730

Proto tyhle věci nakupuju u toho uřvanýho zelenáče. Tam jsem s reklamací nikdy neměl problém.

0/0
7.2.2019 18:22

J76a63r19o96s51l13a15v 61M86r89á10z 7306562872246

Všichni se ohání svými právy, ale povinnosti žádné.. Hlavně vyčuraní čecháčci, to je kapitola sama pro sebe..

+1/−2
7.2.2019 15:53
Foto

J19i33ř60í 91K51r49á66t28k61ý 3210412784

Mě nedávno jeden eshop zamítl reklamaci zboží, které bylo poškozeno při přepravě s odůvodněním, že jsem to neměl přebírat a ať si to vyřídím s dopravcem. Nedal jsem se a zboží vyměnili, přišlo opět úplně stejně rozbité, reklamaci opět zamítli, tentokrát s odůvodněním, že od nich to odešlo určitě v pořádku a že to mají i nafocené před zabalením, tak to není jejich problém. Opět jsem se nedal a vrátili mi peníze, ačkoliv jsem chtěl to zboží. A přitom celý problém byl jen v tom, že to neuměli zabalit, prodejní obal není prostě přepravní a i přes to, že po první reklamaci jsem jim napsal přesně, proč je to rozbité a jak by to měli zabalit, tak se při výměně neobtěžovali použít ten obal, ve kterém jsem to poslal já, ale opět to poslali jen tak, takže výsledek stejný.

+7/0
7.2.2019 12:27

J51a33n 92M16a49l46ý 1915269844498

Něco podobného se mi taky stalo, u komody. Byla naložená na paletu tak nešikovně, že se v půlce dlouhá prkna zlomila (všechna). No naštěstí to obchod bez problémů uznal a za cca 2 týdny mi přijela nová. Ale taky jsem kupoval mobila,, který měl být nový, ale posléze se ukázalo, že to je bazarový kousek. Měl jsem ještě štěstí, že mi po ostřejší recenzi na heurece vrátili peníze, protože když si komentáře přečtu teď, tak peníze už nevracejí, reklamovaný zboží taky ne a lidi se na ně domlouvali na hromadnou žalobu. Eshop je prostě risk, na druhou stranu kamenný obchod taky.

0/0
7.2.2019 13:09

T78o55m14á46š 47V37e89s75e63l31ý 5275798850529

mně přišla promáčknutá trouba. Reklamoval jsem u eshopu a že prý je to problém dopravce. Reklamoval jsem u dopravce a že prý to je problém eshopu. Tak jsem jim ty maily poslal vzájemně a najednou se mohli přetrhnout, kdo mi to zaplatí ;-D

+1/0
7.2.2019 20:49

J68a38r56o31s37l95a90v 44H39e71j36n20a 4637961929

Ano, šmejdů prodávajících zmetky je mnoho, asi se jim to vyplatí.

Obrana je velmi obtížná.

+4/−1
7.2.2019 11:45

M80a19r95t96i33n 82V80a45v47r12u28š89a 6711446770562

Zase neoznačená reklama na APEK? Za členství se samozřejmě těžce platí ;-€ Před nákupem na e-shopu si stačí přečíst učíst uživatelské recenze. To má větší vypovídající hodnotu, než e-shopem zakoupený certifikát APEK...

+4/−1
7.2.2019 11:04

O53n16d63ř79e17j 44F93r57a52n87c 4209741748

To samé dTest. Přispíváme jim na činnost z daní, ale obsah je placený...

+3/0
7.2.2019 12:48

M26i36c78h69a50l 17K82r88č28á85l 6568208836352

A teď ještě napište pár případů vyčuraných zákazníků, jak chtěli obchodníka odrbat. Ať je to vyvážené.

+8/−1
7.2.2019 10:55

H77a10n72a 94D93o79s85t20á89l39o11v12á 1609124750394

A jak k tomu ten zákazník se špatným výrobkem přijde? Firmy mají právo na odplatu?

+7/0
7.2.2019 11:10

M92i35c71h36a17l 73K44r65č17á15l 6268698276442

Tady nejde o odplatu ale vyvážené informace.

A jak k tomu přijde ta firma u které si zákazník koupí nový mobilní telefon, doma vymění vnitřek a potom ho reklamuje? A věřte, že takových a podobných případů je spousta.

+2/−4
7.2.2019 11:37

J92a59r33o20s32l74a86v 46H79e80j41n39a 4267881409

Nevěřím.

+2/0
7.2.2019 11:46

M49a15r31t85i52n 56V62a84v21r97u70š36a 6371386850732

Já ano. Takových koumáků se najde dost. Podrobná evidence sériových a výrobních čísel je dnes bohužel podmínkou prodeje.

0/0
7.2.2019 11:58

O69n49d72ř93e17j 51F36r91a53n63c 4169871918

Je to tak. Kolik koumáků si koupí foťák a zkouší ho po dovolené vrátit apod... lidi jsou pořád stejní. Bez ohledu na to, jestli jsou v pozici prodejce nebo zákazníka.

+3/0
7.2.2019 12:50

R55u75d43o28l75f 76P65r20o48c41h91á46z96k48a 3979339147604

vlastním eshop, a trápí mě spíš nepřebíračí zásilek. ti lidi nechápou že to někdo musí platit (eshop). a nejsou to malé částky.

0/0
7.2.2019 14:56

P18a50v93l66a 69H75r25a45d41i62l93o92v97a 3917561951284

Tak na dobirku nedorucujte. At klient rovnou zaplati za zbozi na strankach kartou, ne ?

0/0
7.2.2019 15:04

H52y93n92e19k 62N19o17v58á11k 3413112706545

Taky mám takovou zkušenost. Nedávno jsem vracel zboží jednomu eshopu specializovanému na SA58. Nehodnotím jejich ceny, holt když něco na trhu chybí, tak je poptávka žene cenu nahoru. Ale jejich drzost, s kterou mi chtěli odečíst poštovné z ceny s argumentem, že jsem nevyužil nejlevnější možnost vyzvednutí na prodejně mě vytočila. Ve smluvních podmínkách byla nejlevnější varianta pošta a osobní odběru tam nebyla ani zmínka. Nakonec vrátili celou cenu.

+1/0
7.2.2019 10:27

R87u93d29o59l55f 79P51r60o18c72h52á60z40k34a 3569539477934

vrací se i poštovné. sám to tak dělám.

0/0
7.2.2019 14:57

J49a52r78o79s19l66a98v 87K84a59d20l74e83c 5431699182161

Zatím jsem žádný problém neměl. Spíše často narazím na nedostupnost zboží v požadovaném provedení. Asi jsem moc vybíravý. Na druhou stranu vím o hodně problémech s divnými zákazníky...:-P

+3/0
7.2.2019 10:24

R98a78d42i11m 26D76r91b85o29h65l11a77v 5821126573927

Pokud neuvedete názvy e-shopů, tak je takový článek zcela k ničemu. Mohlo to být taky tak, že telefon pánovi spadl do kaluže nebo záchodu a chtěl ho vyměnit za nový nebo spravit.

+15/−2
7.2.2019 10:05

J17a27r14o44s24l48a49v 87K79a63d74l58e62c 5771759962631

Tak se koukněte na černou listinu...

0/0
7.2.2019 10:17

J48a46k48u24b 20S48t36a12š87e33k 4477429853174

Aneb recenze na el. prodejnu je nutné číst PŘED nákupem, nikoliv až po něm, a dávat pozor na příliš nízké ceny. Také jsem se to byl nucen naučit až po nepříjemné zkušenosti.

+5/0
7.2.2019 8:39

S76t18a26n89i36s52l13a71v 83P39i91š22t45ě22k 1276378659875

Recenze si obchody pisou kolikrat sami. Na Heurece je i zalozka diskuze. Tam byvaji objektivnejsi informace. A clovek nesmi hledet na kazdou usetrenou korunu. Nejlevnejsi obchody nakupuji zbozi z pochybnych zdroju. Napriklad pouzite telefony jsou prebalene aby vypadali jako nove.

Osobne se mi povedlo koupit telefon co byl urceny pro americky trh, ale prodejce ho vydaval za telefon urceny pro EU:-( Nastesti jsem si toho vcas vsiml a prodejce mi vratil penize.

+2/0
7.2.2019 9:09

J34a80r28o62s20l54a91v 16H65e18j21n60a 4267501469

To je ale češtin, pane Pištěku.

+2/0
7.2.2019 11:49

S77t67a81n54i60s85l70a20v 44P74i63š84t28ě35k 1896898709945

To vite, nemel jsem stesti na tak dobre ucitele jako jste treba vy:-)

+1/0
7.2.2019 13:02

R80u54d60o36l57f 54P16r44o43c46h47á62z72k77a 3749719977444

Já Heuréku nepoužívám, protože po nás chce informace o zákazníku, a nic mě to nepřineslo.

+1/0
7.2.2019 14:59

K58a55m20i37l 48S20w18i28a45t90e16k 2873395273317

Jeden z mého okolí má podobnou zkušenost. Koupil takhle iPhone u prodejce, když jej chtěl reklamovat, tak na konci zjistil, že iPhone je poskládán z části z neoriginálních dílů a ono se stačí podívat na bazary, každou chvíli inzerát, že vykoupí někdo poškozený iPhone (a následně z několika kusů složí funkční kus).

0/0
7.2.2019 8:20

J89i30r68k91a 26N40o33v10á53k 6502365735969

no ale pak jsou to originální díly ne? když jsou z ifounů

+6/0
7.2.2019 8:56

J21a89n 17C52o63n90s54t21a49n69t26i21n 1262491353690

;-D

0/0
7.2.2019 9:48

M53i36r57o17s45l50a87v 54Š13i16p27u27l31a 7205822971829

Kde su mena tych podvodnych e-shopov ??!!

+14/−1
7.2.2019 8:19

J43a31n 33Ř10e98z44n75í35č76e78k 3801971753140

Nikde. Mohlo by je to přeci poškodit....

+4/0
7.2.2019 9:07

S24t83a73n83i96s10l25a88v 75P49i29š97t59ě84k 1376928289595

Heureka a ty nejlevnejsi obchody:-)

0/0
7.2.2019 9:10

P42a23v42e15l 14P45i52l36á23t 8411199735194

"Černou listinu rizikových e-shopů najdete i na stránkách České obchodní inspekce"

https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/

+4/0
7.2.2019 9:26

P39e22t13r 47Š45ť98a10s82t27n41ý 6572605793461

Vzhledem k tomu že tady není ani jedno jméno prodejce, považuji tento článek za smyšlený a bez větší vypovídací hodnoty. Navíc příběh se sedačkou jsem tady četl už někdy před půl rokem.

+27/−3
7.2.2019 8:03

M25i49l49a84n 62Š48e42l90i81g77a 7681474543723

Tak u nej primo pisou, ze se o ten pripad zajimali.

+4/0
7.2.2019 8:23

J12a56n 66H75e20r34o55u54d24e89k 9798232433221

Kasa. Cz je toho zdárným příkladem. Začnou fungovat až po vyhruzkach advokátem a žalobou.

+3/−6
7.2.2019 7:54

J87a71n 87Ř91e56z75n26í68č33e33k 3201651963310

Tak zrovna s kasa.cz mam jen ty nejlepší zkušenosti. Jak reklamace, tak vrácení úplně příkladné.

+1/0
7.2.2019 9:08

S31t68a76n60i55s19l25a84v 90P83i69š22t69ě94k 1346948819345

Kasa je normalni obchod. Tam nepredpokladam ze vam prodaji pouzite zbozi co budou vydavat za nove.

+5/0
7.2.2019 9:11

T98o77m31á89š 95R59ů62ž26i36č40k96a 5518853238884

Ono na hodně eshopů platí výhrůžka soudem. Před lety jsem mladé paní koupil mobil za cca 3000Kč u jedné nejmenované IT firmy se zeleným mužíčkem ve znaku - po necelém měsíci začal blbnout, takže jsem ho poslal na reklamaci. Z obchodu přišla odpověď že je telefon poškozený pádem na zem (telefon celou dobu v ochranném pouzdru, určitě nikde nespadl, ani známka poškození) a že reklamaci neuznávají, ale za X tisíc jej mohou opravit. Tak jsem se s nimi nejprve chvíli dohadoval že telefon nikdy nespadl, atd. Nakonec jsem jim napsal ať mi tedy telefon pošlou zpět, že jsem si jej před odesláním na reklamaci důkladně nafotil, nechám si zpracovat znalecký posudek a budu se soudit. Za dva dny přišel email že mi telefon v rámci záruky vymění za nový...8-o

Takže asi tak.

+12/−1
7.2.2019 7:26

O57n92d67ř21e46j 81F66r50a71n86c 4969171858

Tak zrovna s Alzou mám v případě reklamací naprosto odlišnou zkušenost. Dokonce mi věc, kterou náhodou měli na pobočce skladem, bez řečí vyměnili na počkání. Nejsou nejlevnější, ty jejich "akční ceny" jsou taky dost často podvod a jejich reklamy nemůžu ani vidět, ale co se reklamací týče, tak vždy bez problémů.

+4/0
7.2.2019 12:46

J62i56ř73í 98Z38ý38k40a 9979523981780

Alza z počátku moc vstřícně reklamace neřešila. Já tam reklamoval notebook s tím, že nenabíjí. Technik jej vzal do rukou, připojil nabíječku a zapáčil. Tím utrhl konektor od desky a reklamaci zamítl s tím, že je fyzicky poškozený. Když odhlédnu od toho, že to fyzicky poškodil on, tak na notebook byla sjednána i záruka proti náhodnému poškození, tj. řešit to měli tak jako tak. Poslal mě s tím do háje.

Nakonec to vyřešil smluvní servis výrobce a to zadarmo, výměnou celého notebooku.

Pár let na to jsem řešil reklamaci, která i mě jako zákazníkovi přišla sporná, přesto byla vyřízena obratem ruky - vyměněno bez diskuzí kus za kus.

+1/0
7.2.2019 14:42

Z79d11e92n91ě87k 53K92o42v83á98ř 9798469419365

Tohle se mi stalo u mall.cz.

K mému údivu okamžitě nevrátili peníze a šlo to na reklamaci. Tu nestihli ve 30 denní lhůtě a prachy nakonec vrátili.Rv

+2/0
7.2.2019 7:21

M69i87r26e21k 79T27u19r61e54č40e73k 4833332520572

Ale kdyz to nakupovani pres eShop je tak ukrutne "vyhodne"... :-)

0/0
7.2.2019 7:20

P83a57v58e49l 68D42v66o79ř72á57k 3839427132749

Myslite, ze v kamene prodejne se vam to stat nemuze?

+16/0
7.2.2019 7:39

J12i63ř75í 36M66a11c67e52k 3805405284601

Paní Freiwaldová, pokud nemáte dost odvahy uvést konkrétní jména těch zmiňovaných e-šopů, tak se nedivte, že se ty e-šopy chovají takto.

+38/0
7.2.2019 7:19

V69l48a47d61i24m69í69r 88M35ü24l31l87e90r 6673375313460

Přesně tak, lumpy nesmí odhalovat, to by bylo porušení GDPR. Tak například jméno toho policajta co strčil auto před ujíždějícího lotra, co měl zákaz, ve městě si to kalil 130 a ujížděl před bengama bylo na každým rohu. Jméno toho lumpa co jsem se do dnes nedočetl (možná málo čtu Lupu :-P)

+5/−3
7.2.2019 7:35

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz