Dodavatelé energií lákají zákazníky i na moderní zákaznické služby

aktualizováno 
Doby, kdy byl zákazník ochoten čekat na zákaznické lince na spojení dlouhé minuty, a ještě ve vymezené pracovní době, jsou dávno pryč. V době moderních technologií prostě lidé očekávají i od dodavatelů energií flexibilitu, která jim zajistí komfort. Kvalita zákaznických služeb tak hraje stále větší roli.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Většina lidí chce v dnešní uspěchané době svůj čas využívat co nejvíce efektivně. A to nejen v práci, ale i při zařizování věcí kolem domácnosti. Hodně novinek dodavatelů energií se proto týká digitalizace a zrychlení procesů v obsluze nás zákazníků. Díky tomu si můžeme čím dál více požadavků zařídit z pohodlí domova.

Například společnost ČEZ má za tím účelem zřízenou aplikaci ČEZ ON-LINE, což je taková forma energetického internetového bankovnictví. „Zákazníci mohou v aplikaci zařídit vše, co se týká správy jejich účtů za energie: nastavovat výši záloh a jejich frekvenci, upravovat způsoby placení, nahlásit samoodečet či změnu zasílací adresy, zažádat o vrácení přeplatku nebo změnu produktové řady, aktivovat elektronickou fakturaci a podobně,“ popisuje Roman Gazdík z ČEZ. Doplňuje, že v aplikaci může zákazník najít rovněž veškeré informace k odběrným místům a ke své smlouvě na elektřinu, plyn či Mobil od ČEZ.

Co ještě umí zákaznické portály

Zákazníci všech společností skupiny Bohemia Energy zase mohou využívat webovou kancelář. „Na svém zákaznickém účtu zde lidé najdou detaily svého odběrného místa, historii požadavků, mají přístup ke všem vystaveným fakturám i aktuálním ceníkům,“ uvádí několik příkladů Hana Novotná z Bohemia Energy. Stejně tak zde mohou řešit všechny své zákaznické požadavky on-line (např. provádět veškeré změny týkající se odběrného místa, zadávat samoodečty, měnit kontaktní údaje a výši záloh, zasílat reklamace či upravovat způsob placení).

Podobným způsobem funguje také služba Energie24 od společnosti E.ON či samoobsluha Moje PRE společnosti Pražská energetika. „Z pohodlí domova si zde zákazník může navíc například také až čtyřikrát ročně požádat o mimořádnou fakturu, nebo změnit produkt elektřiny a plynu,“ říká Petr Holubec z Pražské energetiky.

Nový zákaznický portál s názvem innosvět, kde si zákazníci mohou vyřídit vše, co potřebují, spustila v létě rovněž společnost Innogy. Zajímavostí je, že portál innosvět je přístupný také pro návštěvníky, kteří nejsou zákazníky innogy. „Lidé, kteří energie od Innogy neodebírají, si díky tomu mohou snadno prohlédnout, jak se o naše zákazníky staráme a jaké produkty a služby jim nabízíme,“ vysvětluje Pavel Grochál z Innogy.

Postupně se k tomuto trendu přidávají i další dodavatelé, včetně těch alternativních. Například společnost Centropol tak nedávno spustila zákaznický portál Samoobsluha Energy.

V kurzu jsou také mobilní aplikace

Jen webové portály už ovšem nestačí. Za posledních deset let nastal obrovský pokrok v dostupných technologiích. Výrazně se změnilo také chování lidí na internetu, daleko více nyní využívají mobily. „Proto jsme vloni vytvořili mobilní aplikaci innosvět, která si rychle získala velkou oblibu,“ říká Grochál.

Stejně tam mohou přes svůj chytrý mobil obsluhovat svůj účet také zákazníci společností E.ON nebo ČEZ. „Přihlásit se do ní lze i přes otisk prstu nebo Face ID,“ dodává Gazdík.

Přes zákaznický účet můžete i zaplatit

Ani tím však modernizace zákaznických služeb zdaleka nekončí. „Snažíme se reagovat na trendy, které usnadní například možnosti placení za elektřinu či plyn,“ říká Holubec. Letos proto pro své zákazníky připravili možnost nově platit prostřednictvím terminálů společnosti Sazka, nebo QR kódem přes platební bránu ILQpay.

V letošním roce spustila možnost hradit vybrané platby přímo online, tedy jednoduše a bezpečně pomocí platební karty, také skupina Bohemia Energy. A zaplatit online platební kartou můžete i také u ČEZ, a to prostřednictvím služby ČEZ Samoobsluha. Stačí zadat vaše identifikační údaje, variabilní symbol uvedený na faktuře a částku k úhradě. Potvrzení o zaplacení bude doručeno na vaši emailovou adresu.

Další novinky

Odlišit se pak dodavatelé energií snaží dalšími službami. Například přes aplikaci ČEZ ON-LINE si můžete rezervovat i termín servisu plynového kotle.

Novinkou u Innogy je zase zobrazení grafu spotřeby a nákladů nejen v mobilní aplikaci innosvět, ale také na stejnojmenném portálu. „Od starších zákazníků jsme často slyšeli, že se jim to moc líbí, ale na malém displeji telefonu graf špatně vidí,“ říká Grochál. „Vyšli jsme jim proto vstříc a graf jsme přidali do zákaznického portálu.“ Dodal, že aplikaci i portál innosvět budou dále rozvíjet. Zajímavé nové funkce do nich chtějí přidat ještě teď na podzim.

Online lze komunikovat i s distributorem energií

Odběratelům energií se ale nestačí vycházet vstříc jen dodavatelé energií, ale i distributoři elektřiny a plynu, tedy vlastníci elektrického vedení či plynové soustavy.

Například ČEZ, který je největším distributorem elektřiny, provozuje portálu DIP (distribuční portál).

„Zde je možné mimo jiné založit žádost o připojení, izolaci vedení, vyjádření k dokumentaci stavby nebo nastavit službu zasílání informací o plánovaných odstávkách sítě,“ popisuje Gazdík.

Pro všechny zákazníky ČEZ Distribuce (i ty, kteří se neregistrovali v DIP) je pak od začátku roku přístupný rovněž interaktivní portál www.bezstavy.cz, kde v případě výpadku proudu mohou lidé zjistit předpokládaný čas obnovení dodávek elektřiny.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

  • Nejčtenější

Kvíz: Zjistěte, jak jste na tom s emoční inteligencí

Podle různých vědeckých výzkumů jsou nejdůležitější komponentou spokojeného života dobré mezilidské vztahy. Tím, že...

Jak je to s diskutovanou slevou na manželku? Její reálná hodnota klesá

Daňová sleva na manželku nebo manžela patří v Česku mezi významné daňové slevy podporující rodiny formou nižšího...

Sazby hypoték prudce padají. Hypoteční trh však příliš neožívá

Hypotéky zlevnily i v září a zdá se, že tento trend bude pokračovat. Zatímco v lednu průměrná úroková sazba vystoupla...

Vsadil na konopnou látku a jeho tenisky jsou dnes úspěšným hitem

Podnikatelský příběh Tomáše Rohala, který prorazil v Česku i ve světě s konopnými teniskami, není jen o úspěšné cestě...

Třináct psychologických triků, jak získat oblibu

K navázání přátelských vztahů dochází často tak přirozeně, že si možná ani nevšimneme, jak k tomu došlo. Někdy se nám...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

  • Další z rubriky

Supernabídka pouze pro vás a jen dnes? Dejte pozor, abyste nenaletěli

Co je psáno, to je dáno. Toto úsloví má starší generace zažité. Stejně tak věří tomu, že když jim někdo něco slíbí, lze...

Jedenáct otázek a odpovědí: co byste měli znát, než (si) pronajmete byt

Místo kolejí si studenti stále častěji pronajímají byty. Do 3+1 se nastěhují dvě dvojice či trojka sólistů, dohodnou se...

Aktualizovala pojistku u domu na hypotéku. A málem pak přišla o nervy

Rostoucí ceny realit přivádějí mnohé české domácnosti k aktualizaci pojistných smluv na byty či domy, které si před...

KVÍZ: Jste finančně znalí jako vaše děti? Uspějete v otázkách pro školáky?

Šestý ročník finančně-vzdělávacího projektu České bankovní asociace „Bankéři do škol“ zaznamenal rekordní zájem ze...

Najdete na iDNES.cz