ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Chcete vrátit zboží koupené na e-shopu? U některých produktů to není možné

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Při nákupu v internetovém obchodě lze zboží do 14 dnů od převzetí vrátit, a to bez udání důvodu. Tak to má zažité asi většina z nás. Jenže z každého pravidla existují výjimky a nejinak je tomu v tomto případě. A není jich zrovna málo.

Když přijdete do kamenného obchodu, zboží si máte možnost prohlédnout a vyzkoušet. Přesvědčit se, že vybraný produkt splňuje vaše očekávání. Při nákupu na dálku ovšem nic takového možné není. Proto je zde zákonem daná lhůta 14 dnů, kdy může spotřebitel i bez udání důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku. Typicky se toto uplatňuje při nákupech přes e-shopy. 

Co již však tak známé není, je fakt, že zákon současně vyjmenovává několik typových situací, kdy od smlouvy odstoupit nelze. „V odůvodněných případech tím poskytuje ochranu podnikatelům před lehkovážnými zákazníky, kteří si svůj nákup předem dobře nerozmyslí,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se