Diskuse k článku

Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se platí. Přinášíme přehled nejčastějších prohřešků, které vás mohou připravit o peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i33r21o18s62l83a48v 18H38e43r81a22n 6198637811

hmm nejcastejsi chyba je ta, kdy platite drahou debetni/kreditni kartou od banky ktera ma vysokej spread a jeste nevyhodnej kurz. Misto pouziti karty co ma kurzy karetni asociace :-)

0/0
9.8.2017 16:10

K38a43r18e64l 11V76a14c46h23u45t 9833562869373

Nic jsme nezanedbali - přesto se nám dovolená prodražila... při zpáteční cestě nám na rakouské dálnici kousek před Vídní ťuknul malý kamínek do čelního skla. 8-o:-(

Výměna skla (už doma v ČR) provedena za 6400,- Kč.

0/0
9.8.2017 13:22

K81a18r24e18l 82V49a82c17h21u75t 9223362839563

Doma by se nám to asi nestalo - na našich dálnicích je sice kamení plno, jenže se tu jezdí krokem - takže i když vám šutřík práskne do okna, v 90% případů zůstane na skle JEN malá tečka, ne prasklina napříč sklem. :-(

0/−2
9.8.2017 13:25

P66e36t21r 68K91a86u31c79k75ý 6548431972621

Jako že nejlepší je jet sám.

0/0
9.8.2017 13:14

P86a97v71e77l 36K60r79e55u34z66i13g36e23r 7984310310419

Nikdy jsem nepochopil význam kreditní karty. Na co nemám, to nekupuju, což bohužel stejně jako většina Čechů nemůžu říct o bydlení, ale to je pro mě jediná výjimka. Zadlužovat se na něco jiného než na bydlení (případně na podnikatelský kapitál) je značně nerozumné. Protože teď rekonstruujeme, tak jsme se holt nerozšoupli a nejeli jsme do Brazílie, ale do Chorvatska. Tam je taky pěkně.

+5/0
9.8.2017 11:59
Foto

P52a73t92r56i79k 85C34h25r64z 4108159122429

Možnost "nakupovat na dluh" je jen jedna z vlastností kreditní karty. Ano, bankami nejvíce propagovaná, protože úrok 30 % p.a. je pro ně velmi výnosný.

Ale není to vlastnost jediná, jak už zde v diskusi zaznělo, některé autopůjčovny nechtějí půjčit auto "na debetku", kreditní karty mívají různé věrnostní programy, díky kterým lze sbírat buď peníze nebo třeba míle do věrnostního programu letecké společnosti.

Aktuálně jsou u nás kreditky (některé) jedním z mála způsobů jak se dostat k solidním kurzům při platbě kartou.

+1/0
9.8.2017 12:13

V69í74ť83a 86K95r18u48t97i85š 1750134115417

Je rozdíl používat kreditku jako úvěrový nástroj (protože nemám peníze) nebo pouze jako platební metodu (protože proti jiným způsobum je výhodnější, levnější ...)

+3/0
9.8.2017 12:16

J69i17ř42í 78Z87á98h58o43r12a 5683145152179

Kreditní karty jsou nejdál asi v severní americe. Tam je v nadsázce dokonce celoživotním cílem mít co nejlepší kredit skóre. Většina lidí není tak bohatá, aby si auto, dům, novou kuchyň kupovala z fleku za svý. Samozřejmě ideál je vydělat 5 milionů měsíčně, to je hranice, kdy už kredit skóre přestává mít tak trochu význam, ale dostat se na tuto hra nici chce dost dřiny.

U nás je synonymem bonita. Nejsem nijak bohatý, ale moc dobře vidím, jaký ke mně mají banky přístup, v podstatě pro mě není problém dostat 120% hypotéku, i když se všude píše, že je 85% strom. Dostat lepší úrok na půjšku. A to proto, že mám velmi dobrou bonitu, pro banku tedy nejsem rizikový.

Význam kreditky tedy hodně závisi na credit skóre, čím lepší, tím vyší částku dostanu, tím menší úrok mám, tím víc dnů bez úroku dostanu,.....

V česku to funguje obdobně. Kreditka tě primárně nezadluží, je to jen nástroj, jak si něco koupit hned a splatit potom. Zadluží tě vždy jen výdaje, které jsou vyšší, než kolik si vyděláš. Navíc hodně kreditek ti při splnění pravidel ušetří pár peněz při jejím používání.

Ale souhlasím s tím, že člověk si nemá kupovat to, na co nemá. Včetně bydlení. Jsem zastáncem nulových dluhů v každém případě.

+2/0
9.8.2017 12:18

M21a47r62t71i59n 74H53o90n96s37a 8518366123232

Vy jste asi dědil. Jak jinak si vyložit, že máte na to si koupit byt / dům. Málokdo dokáže naspořit XY milionů na bydlení. Pokud navíc musíte platit nájem, spoření je ještě větší scifi. A žít celý žívot v nájmu? Ano, jde to, ale v důchodu vám zřejmě nezbyde po zaplacení nájmu ani na vodu a chléb.

0/0
9.8.2017 12:36
Foto

P81a43t66r96i89k 55C47h26r27z 4818859222169

Z průměrného či lehce nadprůměrného platu si na byt vydělat lze, sám jsem toho příkladem. Je sice fakt, že brzy po revoluci byly byty levnější (i v poměru k průměrné mzdě), já jsem si na byt (v Praze) vydělal za dobu, za kterou jsem měl jít na vojnu, ale dostal jsem "modrou" (nevím, proč se tomu tak říká, byl to černobílý "koresponďák"), tak jsem se mohl zapojit to pracovního procesu.

0/0
9.8.2017 12:47

M52a97r66t16i79n 81H88o95n11s44a 8238266383572

Podle mě jsou ceny tak vyšponované, že pokud neberete opravdu velký plat, na byt si nenaspoříte. Ano, pokud bydlíte u rodičů a neplatíte nájem, spořit se dá hodně, ale když vezmete, že cena bytu pro rodinu v Praze začíná na čtyřech milionech (třípokoják a více)... to byste musel šetřit opravdu hodně... Dokážete uškudlit půl milionu ročně? Nebo spíš ještě více? Většina lidí je ráda, že jim zbyde pár korun :-)

0/0
9.8.2017 13:03

J49i71ř78í 89Z52á84h85o75r10a 5453715242599

Vetšina lidí nebydlí v Praze.

+1/0
9.8.2017 13:16

M68a94r30t79i85n 47H67o10n91s40a 8318716543232

Co berete jako většinu? V Praze a středočeském kraji (což je - pardón - okolí Prahy) bydlí čtvrtina obyvatel České republiky. Když k tomu přičtete předražené Brno a okolí + další předražená města... dovolím si tedy nesouhlasit

0/0
9.8.2017 13:26

J26i80ř97í 52Z80á61h96o97r53a 5473905422379

V Praze a okolí žije mega a půl. V Brně a okolí žije půl mega. Přidám Plzeň dvěstě, Hradec dvestě, zapomněl jsem na něco? Přidám mega. Dohromady 3,4mega. V česku je deset mega lidí. CO je tomhle počítání špatně, že se s tím nedá souhlasit, střílím to od boku, ale podle mě je to správně.

+1/0
9.8.2017 13:36

M29a76r97t30i43n 64H31o30n10s80a 8638376773692

S tím se souhlasit opravdu nedá :-) vaše počty jsou až příliš od boku tak aby se vám hodily do krámu

0/0
9.8.2017 13:45

J56i56ř41í 57Z28á97h70o69r93a 5113925892629

Tak to spočítej ty, je jasný, že se hodí mě, protože je používám pro své argumenty. Dokaž opak, nebo mýlku.

+1/0
9.8.2017 13:49

M61a69r51t82i87n 52H19o48n32s93a 8198866163322

Mezi příspěvky se z nás pravděpodobně stali kamarádi, že mi tykáte. Nicméně stačí trochu zapátrat v googlu a zjistíte, že ceny jsou natažené skoro všude. kde jsou trochu levnější, tam se ale zase podstatně méně vydělává. Třeba tady máte takový rychlý přehled http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2003932-kolik-stoji-byty-a-domy-v-krajich-ceny-sponuje-praha-levna-je-ostrava dokonce i s obrázkem, abyste se nenamáhal zbytečným čtením

0/−1
9.8.2017 14:02

J92i25ř10í 44Z25á12h90o49r50a 5213885722449

kamarádi nejsme, zatím jsem si napsali jen pár příspěvků....

jestli ty mi tykat nechceš, nemusíš, tvoje věc, mě je to jedno, důležitá je forma a obsah toho, co píšeš, to je pro mě důležitý.

Dneska dostane hypo i ten, co má příjmy pod sto tisíc. natažený ceny vidím jinak. natažený ceny znamenají, že 90% obyvatelstva nemá šanci na hypo, nebo nemá šanci sehnat bydlení, které nesežere 75% jejich výdělků. Do tohoto stavu máme v česku daleko, praha je blíže, než ostatní lokace.

Pardon, ale článek s adresy český televize mi nepřijde jako moc relevantní zdroj.

max připouštím, že je můj názor zkreslený tím, že to neumím posoudit z role někoho, kdo třeba bere míň padesát tisíc. ale na druhou stranu jsem z velmi chudých poměrů a vím, že i přes nedostatek peněz je vždycky několik řešení lepších, než naříkat na rostoucí ceny.

+1/0
9.8.2017 14:16

M65a59r82t95i37n 52H12o68n59s57a 8968746833682

Copak naříkám? Fňukání a komentování faktů je rozdíl :-)

+1/0
9.8.2017 14:37

J30i34ř62í 32Z69á22h74o77r53a 5923665772879

Souhlas, nenaříkáš, nefňukáš. Proč sis to vztáhnul na sebe je pro mne záhadou :-).

A fakta?

Vím, že ceny bytů stoupají. OK, tu se taky shodnem. Neshodnem se v tom, že pokud nemá někdo opravdu velký plat na byt nedosáhne. Rozcházíme se v tom, že já říkám, že na většině našeho území většina lidí v česku i bez opravdu velkého platu na byt dosáhne. Krom handrkování jestli v Pze žije dva mega a čtyři psi, nebo jen 1,9 mega a psů šest, jako by nebyly wikiny.

Jelikož troste ekonomika a obyvatelstvo si po miniaturních krůčcích může dovolit čím dál tím více, budou byty ještě stoupat, nevidím strop ani po 100% zvýšení cen v lokacích, které nejsou Praha, nebo krajská města. česká telka si určitě přijde na své ve svých budoucích hlubokých analýzách.

0/0
9.8.2017 14:51

M70a21r29t40i92n 25H17o52n87s48a 8968816433142

Už tu rozjíždíte opravdu slovní průjem,

ano byty jsou dražší a dražší ... na tom se shodneme,

ale na ten váš plat 50 tisíc a víc co píšete už dosáhne tak malé procento obyvatel, že jste vše co jste řekl pohřbil v jediné větě. Žijte blaze ve své bublině,

0/−1
9.8.2017 15:01

J62i43ř66í 12Z68á40h43o70r25a 5873875292609

my jsme na 50 tisíc výdělků v domácnosti 4. dva vydělávají, dva jsou děti. nevybočujeme nijak závažně z průměru.

zbytek no comment.

+1/0
9.8.2017 15:09

J69a87n 16S88v39o58b64o40d57a 3407274149593

V Praze a okolí mega a půl? To platilo možná tak před 20 lety. Dnes je to již více než 2 mega.

0/0
9.8.2017 13:53

J76i25ř41í 84Z64á49h35o17r21a 5443855902979

hmm, to le musíš počítat do prahy i dosah příměstkejch busů. pochybuju, že v kostelci nad červenými lesy, což je metro-area prahy jsou stejný ceny bytů, jako v praze. nekoukej jen na ty čísla, co jsem tam naprskal, ale i na kontext o čem se bavíme.

+1/0
9.8.2017 13:59

M47a54r10t95i40n 51H73o64n47s64a 8818596673322

Střílíte koukám na všech frontách, před zjištěním preferujete střelbu, tak pozor ať se nespálíte. Ceny v okolí Prahy jsou předražené až hanba.

+2/0
9.8.2017 14:03

J78i73ř15í 12Z49á97h19o62r27a 5383395332489

Samozřejmě, že střílím. Pokud mi ukážeš terč, kde není ani jeden zásah a navíc tvůj terč, kde je p5 desítek, Nedělá mi problém moje míření upravit :-) furt mě nějak koriguješ bez argumentů. není si lepší připustit, že nemám stejný názor jako ty a že ten můj není nijak špatný, ale jen jiný? ušetříš si spousty energie.

0/0
9.8.2017 14:20

J92a52n 57V52o29j97t41í21š20e39k 6602981745406

No statisticky je v Česku 7 metropolitních oblastí (nebo aglomerací, prostě velký město/města a k tomu ty obce, co s nim tak nějak srůstaj a prostě k němu patřej).

Pražská má dva miliony, Ostravská milion (na tu jste úplně zapomněl) Brněnská 600 tisíc, Ústí-Chomutov 500, Hradec-Pardubice 300, Plzeň 300, Olomouc 450.

Tam samozřejmě nejsou velká města, která takovou oblast netvoří. Třeba Liberec a Český Buďejovice každý 100

No dohromady asi 5,5 milionu lidí, kteří bydlej v opravdu velkejch městech.

0/0
9.8.2017 15:34

J93i39ř59í 58Z35á96h27o56r43a 5163415452919

Ok dík, ale my jsme ani tak neřešili kolik lidí žije v metropolitních oblastech, jako hlavně kolik lidí žijících v metropolitních oblastech má drahé byty. Můžem odpárat Ostravsko a Ústecko, Liberec a Budějky. Vypadla mi Olomouc.

0/0
9.8.2017 16:36

J88a83n 36V71o65j17t13í79š22e88k 6212621605356

No já myslim, že byste se divil, kolik stojej v Budějovicích byty. Koneckonců by tam chtěl žít každý.

+1/−1
9.8.2017 18:45

J21i67ř43í 53Z13á74h67o24r33a 5673785132359

Samozřejmě na vlastní dům/byt nemám. Platit nájem je jediná možnost, když si nechci koupit vlastní na dluh. Je to uplně ok. Většinu času nepoznám rozdíl mezi vlastním a promajmutým. Nejsem zase takový lempl, abych se v některé z etap mojeho života muset bát o dobré bydlo.

0/0
9.8.2017 12:51

M31a45r19t50i21n 83H15o52n37s83a 8678936913702

Až Vám bude 70, tak to možná přehodnotíte rozdíly mezi nájmem a vlastnictvím.

0/0
9.8.2017 13:05

J59i81ř49í 47Z95á73h70o16r88a 5983615382699

Jaký důvod mě k tomu přiměje?

0/0
9.8.2017 13:11

M34a73r60t67i92n 62H80o81n44s13a 8488106773542

No jestli platíte nájem a jednoho dne se budete muset spoléhat jen na důchod (plus třeba nějaké úspory), tak pocítíte, jestli vám zbyde na chleba, nebo si občas zajdete i na večeři :-)

0/0
9.8.2017 13:24

J82i82ř83í 75Z59á20h13o18r41a 5823295812389

Ok, já rozumím pointě, ale vůbec se s ní neumím ztotožnit. Přeci, když je dům/byt můj, v důchodu splacený, neznamená to, že je bydlení zadarmo. daně, provoz, vč. oprav a údržby.

0/0
9.8.2017 13:41

M64a25r56t19i87n 81H23o80n77s76a 8258746413202

S tím naprosto souhlasím, ale když platíte nájem, bude ta částka více než dvojnásobná. A co vidím chudáky důchodce, každá koruna dobrá :-)

0/0
9.8.2017 13:46

J88i24ř78í 11Z46á27h28o86r32a 5153335122279

Já to tak nevidím a z vlastní zkušenosti nevidím velký rozdíl mezi vlastním a půjčeným bydlením. Co se týká peněz samo. Jinak má každáé své pro a proti.

0/0
9.8.2017 13:53

J66i25ř41í 76S48t20e33j26s66k87a92l 8592289648733

Tak v současné době je to rozdíl nebetyčný.

0/−1
9.8.2017 16:22

J15i16ř67í 10Z27á98h24o92r62a 5813815632199

Jak to myslíš?

0/0
9.8.2017 16:38

J76i91ř50í 84S85t63e56j64s45k10a76l 8632189938313

Tak ja píši. A netykat.

0/−1
9.8.2017 16:47

J36i84ř51í 28F62r54o81l25e46c 7325844272517

Kreditku používám na běžné věci, které bych kupoval i bez ní. 2% zpět z internetových obchodů vůbec není k zahození :-) Plus finanční rezerva, větší šance přijmutí platby v zahraničí než u debetky... Navíc s kreditkou je často spojena nějaká "specialitka" např. jednorázový bonus atd...

0/0
9.8.2017 12:20

R78o93b65e55r23t 49H73o46m17o72l63k18a 2180682162901

Přesně tím se řídím. Na co nemám, to nekupuju. Jen prostě všechno platím kreditkou, protože všechny ostatní způsoby jsou méně výhodné.

+1/0
9.8.2017 12:24

M46a19r15t92i66n76a 40S62o11u64k93a75l14o62v10á 4452149429661

Článek chce asi říct, že stačí jen kontaktovat Partners a všechny problémy máte naráz vyřešeny!!Rv

+3/0
9.8.2017 11:49

A15n21t17o94n53í57n 88S77e77b64e53r45a 7223198550859

Ano. Týdenni dovolena bez zeny 3 tisice. Tydenni dovolena s ni, 20 a vice tisic. Asi tak....

+2/−2
9.8.2017 11:34

M75a22r58t64i11n 63C12e54r57v54e96n42y 2543728276138

To jako s krabicakem pod mostem?

0/0
9.8.2017 11:46

M75a12r11t79i38n 24V60e45s77e98l61ý 1970568287816

Představte si jen víkend - řadě chlapů stačí jít na ryby, na houby nebo v klidu sekat trávu či jinak relaxovat na chalupě, případně vzít batoh a vyrazit někam do Posázaví. Žena se neobejde bez šopování, kadeřníka, snahy o vylepšování domu a tak.

+1/0
9.8.2017 11:51

J66a57n 76S34v33e55t77l64i50k 8187629469989

Nebo na motorce zaskočí do Alp ... Za 4 dny tankování 4x20 EUR, 2x spaní na divoko, 1x kemp za 12 EUR, jídlo z plechovek nebo ze SPARu, celkem taky tak 3x 10 EUR, suma sumárum (i s dalším) za 4 dny do 150 EUR,

0/0
9.8.2017 12:19

R59o55b33e15r47t 50H69o19m18o75l57k60a 2600232852121

Chce to, najít si správnou ženu. S tou mojí sbalíme batohy, hodíme je na záda a hurá ven. Zaplatíme 2x lístek na vlak/bus nebo 1x benzín. Pak nějaké to jídlo a je vyřešeno. ;-D

+3/0
9.8.2017 12:26

E12v14a 96H39a72s40n83í77k47o92v56á 1964471596704

Jak koukám od diskuze, tak kreditka je pro lidi, které baví pořád něco přepočítávat a účtovat. Pro nás běžné lenochy, kteří nechtějí každý den řešit peníze (a nežijí z ruky do huby) stačí debetka. :-)

0/−3
9.8.2017 11:30

M75a76r61t84i31n 75V55e59s16e58l71ý 1580818297726

Mě ovšem stál každý výběr z debetky v zahraničí také minimálně 100 Kč. Pochybuju, že by poplatky byly nižší (jak uvádí článek). Rozdíl je v tom, že u kreditky se platí úrok ze zapůjčených peněz.

+1/0
9.8.2017 11:48

J72i42ř90í 61Z48á14h64o17r36a 5293705552679

Ono to je vždycky o prioritách. Nic není zadarmo, služby už vůbec ne. Buďto platíte stovku měsíčně a máte výběry zdarma, pak je tam vzadu v hlavě jen to malinké, že žádná banka nemá dobrý převodní kurz, případně pokud měníte kurzem karty, tak je to zhruba nastejno. Nebo máte vedení karty "zadara", ale za výběr z bankomatu platíte. Banky nejsou kouzelní dědečkové a potřebují (chtějí - i kvůlli prestiži) mít co největší zisk.

Nebo si uděláte kreditku a pak musíte hlídat, aby vaše výdaje nebyly v rozporu s tím, co vyděláte, je tam plno pastí a pravou výhodu najde jen ukázněný klient s pevnou vůlí.

+2/0
9.8.2017 12:04

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz