- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten úředník samozřejmě moc dobře věděl co je dron, ale spoléhal se na to, že klient je ovce
Haha motorové letadlo :D dron je bezpilotní letadlo. No jelikož v ČR je jen jedna pojišťovna, která je pojišťuje, není to pro ně moc dobrá reklama.
Ještě jste zapomněli napsat, že pojišťovna zaplatila nejen za ten dron ale i za právní zastoupení. Tipuju to tak na dva právní úkony + režijní náklady, to je cca 4 000 + DPH.
Z toho elaboratu citim, ze pojistovnu jsou tu opravdu "PRO NAS", a mysly to dobre...ach jo
“Není sice vyloučeno, že pracovník pojišťovny, který měl šetření pojistné události na starosti, nevěděl, co je to dron”
Neznalost zakona neomlouva. Takze teorie o nevedomosti nemuze byt polehcujici.
Není to smyšlený článek, já ty lidi, kterým se to stalo znám.
Samozřejmě, že jde o účelové jednání, podobných případů znám spoustu. Když se někdo ozve přes právníka s předžalobní výzvou, tak pojišťovny většinou bez ceknutí plnění uznají a proplatí. Problém je, že mnozí poškození se svých práv ani nedomáhají, někdo si třeba řekne, že částka není tak závratná, aby kvůli ní mrhal prostředky a čas na podstoupení případného soudního sporu. Takže zkoušet to takto na klienty se při obrovském počtu pojistných událostí pojišťovně bohatě vyplatí.
V popsaném případě byl pán, přestože šlo "jen" o 14 tisíc, důsledný a za to .
Proč není uvedeno, že jde o komerční článek?
Pravdou je, že dron je podle našich zákonů ve stejné kategorii jako motorová letadla a platí pro jeho provoz také příslušná pravidla a omezení. Smíte s ním létat jen někde, někde s ním vzlétnout vůbec nesmíte. Ale to se týká provozu. Jenže dron zbalený v zavazadle je pořád zavazadlo, nechápu, že si v pojišťovně dokážou ohýbat pravidla jak se jim zachce.
Když někdo poveze v kufru zlatý řetízek a ten se zavazadlem ukradnou, také nebude vyloučen z plnění kvůli tomu, že neměl sjednané pojištění na zlatý důl.
A to já to zase chápu. Aby ušetřili.
I přesto, že se jedná o reklamu, zamítání zcela zjevných nároků pojištěnce je běžná praxe i v zahraničí. V USA např. bývalí pojišťováci nejednou prozradili, že zejména u zdravotních pojišťoven měli nařízeno zamítnout určité procento plnění i kdyby se jednalo o obyčejný aspirin, protože zhruba třetina lidí se nikdy neodvolá. A ti co napíšou i strohé "nesouhlasím" dostali obratem platbu (zažila známá s běžným antibiotikem pro syna).