Češi jsou technologičtí nadšenci a velice rádi zkoušejí všemožné digitální novinky. A pokud jim šetří čas a peníze, tak je opakovaně a často používají v reálném životě.
„Podle průzkumu ovšem víme, že lidé by potřebovali ještě více inovativních řešení, a to zejména ve vzdělávání, v péči o zdraví nebo na úřadech. Naproti tomu v bankovnictví nebo v obchodech a službách si občané inovační aktivitu pochvalují,“ uvádí Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital.
Vzpruhou pro digitalizaci české ekonomiky se stalo spuštění využívání bankovní identity i mimo prostředí bank. Přihlašování k internetovému bankovnictví začalo fungovat i pro vstupy na Portál občana nebo do klientských zón desítek firem, mezi které patří dodavatelé elektřiny a plynu, komerční a zdravotní pojišťovny nebo poskytovatelé zdravotní péče.
„Moderní člověk potřebuje desítky přihlašovacích hesel, aby mohl fungovat online. Ovšem ne všechna jsou chráněna dostatečně. Obecně mají lidé svá hesla a vůbec všechny údaje, svou identitu, v největším bezpečí právě u bank,“ shrnuje přednosti Jan Blažek, předseda představenstva společnosti Bankovní identita.
KVÍZ: Vyznáte se ve finančních a platebních inovacích? |
Vyznáte se v inovacích, které nám nabízejí finanční instituce i stát? Umíte je používat? Vyzkoušejte si své „tech“ znalosti v našem dnešním kvízu.