Zloděj zaplatil ukradenou kreditkou. Reklamace trvala měsíce

aktualizováno 
Trable čtenáře Honzy začaly ve chvíli, kdy mu ukradli kreditní kartu. Zloděj vzápětí odcizenou a již zablokovanou kartou zaplatil tisícikorunovou útratu. V tu chvíli měl Honza z Prahy jedinou možnost - transakci reklamovat.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Honzovy problémy s kreditní kartou začaly úplně stejně, jako v příběhu, o kterém jsme psali v předešlém článku.

Jak postupují banky

"UniCredit Bank při zpracování reklamací transakcí postupuje dle platných pravidel partnerů, v tomto případě Asociace VISA. Každý klient je proto ve smluvní dokumentaci vždy upozorněn na lhůty partnera (zde Asociace VISA), které nejsou závislé na naší bance," říká Tomáš Pavlík z UniCredit Bank.

Když náš čtenář z výpisu zjistil, že někdo zaplatil jeho ukradenou kartou, ihned zavolal do své banky.

"V call centru UniCredit Bank byla slečna velmi milá. Identifikoval jsem se PINem a proběhl zápis události. Pracovnice banky mě ubezpečila, že takto nahlášená událost stačí. Nic prý nemusím vyplňovat ani podepisovat," popisuje Honza.

Do devíti dnů mělo našemu čtenáři přijít vyjádření. Honza se mezi tím raději šel zeptat na pobočku, zda opravu nemusí sepisovat žádný formulář. "Paní na přepážce si informace ověřovala na Karetním centru a potvrdila mi, že žádné papíry vyplňovat nemusím," říká.

Po devíti dnech však žádné vyjádření nepřišlo. Zhruba za 14 dní Honza zavolal znovu na call centrum. "Tam mi řekli, že má záležitost je v řešení a poprvé jsem dostal informaci, že banka má na vyjádření 30 dní," stěžuje si Honza.

Po třiceti dnech stále nic. Asi pět dní po vypršení lhůty k vyjádření zavolal Honza na pobočku, kde mu sdělili, že informace mají v emailu a někdo se mu ozve. Za další čtyři dny mu zavolala bankéřka a řekla, aby zašel na pobočku a podepsal reklamační formulář.

Formulář musel podepsat

Teprve od podepsání formuláře začala běžet 45 denní lhůta na vyřízení reklamace. "Několikrát jsem se ptal, jestli mám podepsat nebo vyplňovat nějaké papíry. Vždy mě ujistili, že takhle je vše v pořádku. Nakonec jsem stejně musel do banky a reklamační formulář podepsat," líčí Honza.

Ještě ale nebylo všem dnům konec. V bance se mu omluvili a řekli, že se pokusí reklamaci zaurgovat a ozvou se, jak to vypadá. Další týden zase nic. Honzovi už začala docházet trpělivost a zavolal do banky. Bankéřka mu řekla, aby dorazil na pobočku, nechtěla to prý řešit po telefonu.

"Vrchol všeho bylo, když mi paní bankéřka řekla, že účtenka je zlodějem podepsaná podle podpisového vzoru. Měl jsem pocit, jakoby mi naznačovala, že se pokouším o falešnou reklamaci. Ale je přeci jasné, že zloděj mohl podpis opsat z karty. Nakonec to naštěstí uznala i bankéřka."

Honza bankéřce vysvětlil celý příběh znovu. Ta zavolala na reklamační oddělení, kde jí sdělili, že je reklamace v šetření a klientovi se co nejdřív ozvou. Od tohoto rozhovoru uplynuly další tři týdny a stále se nic nedělo. Po dotazu iDNES.cz, jak k celé peripetii došlo, byla reklamace do druhého dne vyřízena.

Podání reklamace je tedy vždy na místě, ale občas se musíte obrnit trpělivostí a zajistit si dostatek času na návštěvu pobočky banky.

Vyjádření UniCredit Bank

"V uvedeném případě došlo bohužel k pochybení lidského faktoru na straně banky, kdy došlo k chybnému informování o postupu/procesu řešení reklamace a o časovém horizontu, který vyplývá již ze zmíněných lhůt/odvíjí se od zmíněných lhůt stanovených Asociací Visa. Banka se klientovi již prostřednictvím dotčené bankéřky omluvila a je připravena případně kompenzovat klientovi vzniklé nepříjemnosti a komplikace," sdělil iDNES.cz Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Je to triko 21. století a chceme, aby ho měl každý, říká podnikatel

Pavel Hrstka (zleva), Martin Burkoň a René Němeček z chrudimské firmy CityZen

Tři inženýři a tátové od rodin. Společně podnikat začali teprve vloni. Letos vyhráli celorepublikové kolo soutěže...

Kolegyně mají dovolenou a šéf mi nařídil přesčasy. Můžu odmítnout?

ilustrační snímek

Podle statistik počet přesčasových hodin sice klesá, avšak v létě a období dovolených se asi některým z nás nevyhnou....

KOMENTÁŘ: Podílové fondy letí nahoru a „roztřesené ruce“ pláčou

ilustrační snímek

Roztřesené ruce jsou investoři, kteří se při výkyvech trhů vzdají své strategie a vrací peníze zpět do krabice od bot....

Úrokové sazby hypoték dál klesají, a to díky akčním nabídkám bank

Ilustrační snímek

Hypotéky dál zlevňují, a to už pátý měsíc. Průměrná úroková sazba poklesla z únorových 2,99 procent na červnových 2,76...

Proč vypnout o dovolené a jak si umět odpočinout, radí psycholog

Ilustrační snímek

Kdo nedokáže o dovolené vypnout a relaxovat, koleduje si o potíže. Nejen že klesne pracovní produktivita, ale vzroste...

Další z rubriky

Kolik vám banky strhnou z účtu za platbu kartou a výběr peněz v cizině

Ilustrační snímek

Na zahraniční dovolenou vyjíždí většina Čechů s minimální hotovostí a spoléhá na platební kartu. Víte ale, kolik si...

Stavební spoření lze předplatit dopředu s výnosem přes tři procenta

Ilustrační snímek

Stavební spoření dnes využívají lidé, kteří si chtějí půjčit, stejně jako ti, kteří si jeho prostřednictvím spoří....

ANALÝZA: Jaká je strategie 15 bank a čím budou získávat klienty

Ilustrační snímek

Novým bankám dál přibývají klienti, celkově už jich mají přes 3,3 milionů, což je o 386 tisíc více než před rokem. Těží...

Zdravotní sestra zveřejnila rozpis směn. To byste nechtěli dělat

Zdravotní sestra zveřejnila rozpis směn. To byste nechtěli dělat

Kurzy.cz Těžko uvěřitelnou pracovní dobu mají některé zdravotní sestry. Na sociálních sítích jedna z nich zveřejnila svůj rozpis...

Transporte M. Nissl GmbH & Co. KG
Řidič domíchavače v Německu

Transporte M. Nissl GmbH & Co. KG

nabízený plat: 62 000 - 68 000 Kč

Najdete na iDNES.cz