Zloděj zaplatil ukradenou kreditkou. Reklamace trvala měsíce

aktualizováno 
Trable čtenáře Honzy začaly ve chvíli, kdy mu ukradli kreditní kartu. Zloděj vzápětí odcizenou a již zablokovanou kartou zaplatil tisícikorunovou útratu. V tu chvíli měl Honza z Prahy jedinou možnost - transakci reklamovat.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Honzovy problémy s kreditní kartou začaly úplně stejně, jako v příběhu, o kterém jsme psali v předešlém článku.

Jak postupují banky

"UniCredit Bank při zpracování reklamací transakcí postupuje dle platných pravidel partnerů, v tomto případě Asociace VISA. Každý klient je proto ve smluvní dokumentaci vždy upozorněn na lhůty partnera (zde Asociace VISA), které nejsou závislé na naší bance," říká Tomáš Pavlík z UniCredit Bank.

Když náš čtenář z výpisu zjistil, že někdo zaplatil jeho ukradenou kartou, ihned zavolal do své banky.

"V call centru UniCredit Bank byla slečna velmi milá. Identifikoval jsem se PINem a proběhl zápis události. Pracovnice banky mě ubezpečila, že takto nahlášená událost stačí. Nic prý nemusím vyplňovat ani podepisovat," popisuje Honza.

Do devíti dnů mělo našemu čtenáři přijít vyjádření. Honza se mezi tím raději šel zeptat na pobočku, zda opravu nemusí sepisovat žádný formulář. "Paní na přepážce si informace ověřovala na Karetním centru a potvrdila mi, že žádné papíry vyplňovat nemusím," říká.

Po devíti dnech však žádné vyjádření nepřišlo. Zhruba za 14 dní Honza zavolal znovu na call centrum. "Tam mi řekli, že má záležitost je v řešení a poprvé jsem dostal informaci, že banka má na vyjádření 30 dní," stěžuje si Honza.

Po třiceti dnech stále nic. Asi pět dní po vypršení lhůty k vyjádření zavolal Honza na pobočku, kde mu sdělili, že informace mají v emailu a někdo se mu ozve. Za další čtyři dny mu zavolala bankéřka a řekla, aby zašel na pobočku a podepsal reklamační formulář.

Formulář musel podepsat

Teprve od podepsání formuláře začala běžet 45 denní lhůta na vyřízení reklamace. "Několikrát jsem se ptal, jestli mám podepsat nebo vyplňovat nějaké papíry. Vždy mě ujistili, že takhle je vše v pořádku. Nakonec jsem stejně musel do banky a reklamační formulář podepsat," líčí Honza.

Ještě ale nebylo všem dnům konec. V bance se mu omluvili a řekli, že se pokusí reklamaci zaurgovat a ozvou se, jak to vypadá. Další týden zase nic. Honzovi už začala docházet trpělivost a zavolal do banky. Bankéřka mu řekla, aby dorazil na pobočku, nechtěla to prý řešit po telefonu.

"Vrchol všeho bylo, když mi paní bankéřka řekla, že účtenka je zlodějem podepsaná podle podpisového vzoru. Měl jsem pocit, jakoby mi naznačovala, že se pokouším o falešnou reklamaci. Ale je přeci jasné, že zloděj mohl podpis opsat z karty. Nakonec to naštěstí uznala i bankéřka."

Honza bankéřce vysvětlil celý příběh znovu. Ta zavolala na reklamační oddělení, kde jí sdělili, že je reklamace v šetření a klientovi se co nejdřív ozvou. Od tohoto rozhovoru uplynuly další tři týdny a stále se nic nedělo. Po dotazu iDNES.cz, jak k celé peripetii došlo, byla reklamace do druhého dne vyřízena.

Podání reklamace je tedy vždy na místě, ale občas se musíte obrnit trpělivostí a zajistit si dostatek času na návštěvu pobočky banky.

Vyjádření UniCredit Bank

"V uvedeném případě došlo bohužel k pochybení lidského faktoru na straně banky, kdy došlo k chybnému informování o postupu/procesu řešení reklamace a o časovém horizontu, který vyplývá již ze zmíněných lhůt/odvíjí se od zmíněných lhůt stanovených Asociací Visa. Banka se klientovi již prostřednictvím dotčené bankéřky omluvila a je připravena případně kompenzovat klientovi vzniklé nepříjemnosti a komplikace," sdělil iDNES.cz Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Daňové přiznání za rok 2018: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Vyplnění daňového přiznání není pouze záležitostí živnostníků a podnikatelů, ale často jej podávají i zaměstnanci....

Na dovolené v Rakousku rozbili drahý servis. Naštěstí byli pojištění

Jako je nutné si včas rezervovat zimní dovolenou, je nutné si včas sjednat...

Se dvěma malými syny vyjeli nedávno lyžovat do Rakouska. Před odjezdem se nechali pojistit a udělali dobře. Devadesát...

Vyrábějí jedinečné výrobky z kůže. A stačí jim k tomu baťovské stroje

Brašnářství Tlustý

Ivan Petrův je vystudovaný právník a 15 let řídil softwarovou firmu. Před sedmi lety ovšem svět IT opustil a vrhl se do...

Osm praktických rad, které vám pomohou zhodnotit úspory

Ilustrační snímek

Máte 100 či 500 tisíc a nevíte, jak s nimi naložit? Péče o majetek je dřina a dělat v tom chyby se nevyplácí....

Makléř inzeroval byt bez vědomí majitele, aby shrábl tučnou provizi

Ilustrační snímek

Koupit byt do osobního vlastnictví není levná záležitost a vyžaduje to mít i určitou obezřetnost. Zvlášť v případě,...

Další z rubriky

Úroky na spořicích účtech rostou, zatím pomalu. Sonda v 15 bankách

Ilustrační snímek

Rostou úroky. Zatím to sice není o procenta ročně, ale jistý vzestup se pozorovat dá. A očekávání jsou mírně...

Úročení vkladů v bankách moc neroste, ekonomická pravidla nefungují

Ilustrační snímek

Základní úrokové sazby v Česku rostou již druhým rokem. Naposledy je centrální banka zvýšila v září. Ekonomická teorie...

Finanční produkty roku 2018: na špici jsou Air bank, Equa, UCB i mBank

Ilustrační snímek

V soutěži o nejlepší finanční produkty roku 2018 zvítězila mezi bankami v kategorii běžných účtů Equa bank. Air Bank má...

BREXIT – Velká Británie na koni ?

BREXIT – Velká Británie na koni ?

Kurzy.cz Podívejme se spolu na Brexit z úhlu, ze kterého je zřejmé, že odchod Velké Británie z EU nemusí pro Spojené království ...

Najdete na iDNES.cz