Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. ledna 2020 Běla

Bankovnictví zažívá přerod. Klienti si již nenechají vše líbit

aktualizováno 
Neuspokojivé služby, vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce jsou pro klienty bank nejčastější důvody, proč se rozhodnou zrušit účet u stávající banky a odejdou k nové.

Banky byly dosud zvyklé na "pohodlného" klienta, ale dnes už musí reagovat na vývoj na trhu podstatně rychleji. | foto: Profimedia.cz

Ukázal to nezávislý průzkum společnosti EY, který proběhl na vzorku více než 32 tisíc klientů bank ve 43 zemích světa. Z průzkumu zároveň vyplynulo, že lidé dokážou lépe definovat požadavky vůči bance, jsou mnohem aktivnější a nenechají se již odbýt. Pokud jejich preference nejsou naplněny, jednoduše banku změní.

„V bankovnictví je to stejné jako v jakémkoliv jiném oboru. Klienti si vybírají služby podle ceny a kvality. Když jsou nespokojení, jdou jinam. Je sice pravda, že tato volba je u bank složitější než třeba vyměnit operátora či změnit oblíbenou restauraci, ale v poslední době se to hodně zlepšilo a zjednodušilo. Nadávat na banku a zároveň ji nezměnit je dnes už jen výsledek určité pohodlnosti klienta,“ říká Patrik Nacher z portálu Bankovnipoplatky.com.

Co odhalil průzkum

  • Nejčastějším důvodem zrušení účtu ve staré bance jsou pro 33 % klientů špatné finanční služby.
  • Na druhém místě skončily příliš vysoké poplatky, které vadí 32 % respondentů.
  • Celkem 28 % lidí uvedlo jako důvod to, že neměli vše na jednom místě.
  • Pro 18 % to byla nevýhodná poloha pobočky nebo její nedostupnost.
  • Až 54 % se nechalo slyšet, že výměnou banky získali lepší přístup a lepší služby.

Zdroj: EY

Nové banky v České republice zaznamenávají zvýšený příliv zákazníků ze starých finančních domů. Podle statistik on-line banky Zuno přichází 60 procent nových klientů z větších bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB. Equa bank hlásí, že z této trojice velkých bank k nim přichází 70 procent nových klientů.

„Převážná většina klientů si zařídí přechod od staré banky do nové sama, kodex mobility zatím využívá pět až deset procent nových klientů,“ říká mluvčí Equa bank Markéta Dvořáčková.

"Jako nejčastější příčinu odchodu uvádějí klienti zvyšující se poplatky, které v průměru mohou dosáhnout 2 500 korun za rok. V nových bankách mají obdobné služby zdarma, nebo jen za velmi nízké poplatky," říká Ján Bača, šéf prodeje online banky Zuno.

Lidé začínají být aktivnější

Banky byly dosud zvyklé na "pohodlného" klienta, ale dnes už musí reagovat na vývoj na trhu podstatně rychleji.

Aktivní klient vyžaduje kvalitní on-line a mobilní bankovnictví, vysokou úroveň call center, snadný přístup k bance a rychlost vyřízení požadavků. Průzkum také odhalil, že při komunikaci s bankou jsou pro klienty návštěvy poboček až na čtvrtém místě.

Nepřehlédněte

"V této hektické době zažíváme výraznou změnu v chování klientů. Jejich čas je vzácný a mnoho věcí si chtějí vyřídit on-line, ale potřebují mít stále jistotu v možnosti obrátit se na někoho konkrétního. Nemusí však kvůli tomu chodit do banky. U nás tuto roli dokonale plní kontaktní centrum," podotýká Ján Bača.

Podobným přerodem prošlo podle průzkumu i získávání informací o produktech. Klienti jako zdroj upřednostňují webové stránky banky a důležitým komunikačním a informačním kanálem se staly i sociální sítě.

Autor:
  • Nejčtenější

Vsadili na tradiční řemeslo. Úspěšně podnikají už třicet let

Začínali v malé dílně o 16 m2. Postupně se rozšiřovali, stěhovali, nabírali zaměstnance. Dnes kromě čalounictví rodinná...

Daňové přiznání za rok 2019: využijte chytré interaktivní formuláře

Za rok 2019 podávají daňové přiznání nejen živnostníci, podnikatelé či umělci a další osoby samostatně výdělečně činné,...

Nový trend na trhu práce: hledá se dělník, který z firmy neodejde

Už několik let se šušká, že jejich práci převezmou stroje a v moderních výrobách už pro ně nezbude místo. Zatím tomu...

Manželovy děti mě málem připravily o bydlení, pomohla mi zpětná hypotéka

Starší lidé, kteří nečekaně potřebují vyšší částku, si často myslí: Jsem moc starý, nikdo mi hypotéku či půjčku nedá......

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zmapovali jsme aktuální nabídku spořicích účtů. Některé banky zvýšily úroky

Spořicí účty sice inflaci neporazí, přesto na nich mají Češi spoustu peněz. Kolik vynášejí a jaký je trend v úrokových...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

  • Další z rubriky

Kolik vám banky strhnou z účtu za platbu kartou a výběr peněz v cizině

Na zahraniční dovolenou vyjíždí většina Čechů s minimální hotovostí a spoléhá na platební kartu. Víte ale, kolik si...

Zmapovali jsme aktuální nabídku spořicích účtů. Některé banky zvýšily úroky

Spořicí účty sice inflaci neporazí, přesto na nich mají Češi spoustu peněz. Kolik vynášejí a jaký je trend v úrokových...

Šest nejčastějších mýtů, které kolují o stavebním spoření mezi Čechy

Češi využívají stavební spoření již více než čtvrt století, a to ve velkém. Každoročně uzavřou několik set tisíc nových...

Zmapováno: které spořicí účty zhodnotí vklady střadatelů nejvíce

Úrokové sazby na spořicích účtech se u některých bank mírně zvedají. U nejlepších lze dosáhnout na úročení v rozpětí...

Najdete na iDNES.cz