Přímé bankovnictví ČS: problémy

aktualizováno 
Česká spořitelna v posledních měsících několikrát potrápila své klienty odstávkou přímého bankovnictví Servis 24, a protože jsme na toto téma dostali několik dotazů od nespokojených klientů ČS, zeptali jsme se za ně. Co se vlastně se Servisem 24 děje?

Několik čtenářů zaslalo do redakce rozhořčené reakce na nefunkčnost přímého bankovnictví České spořitelny. Je jejich rozhořčení oprávněné? Nefunkčnost Servisu 24 byla totiž předem avizovaná, avšak v kratším termínu, než v jakém trvala. Nejvíce se odstávka dotýká těch, kteří jsou v zahraničí a jinak než po internetu či telefonicky se s bankou nemohou spojit.

Na internetových stránkách ČS se do včerejšího dne neobjevila žádná reakce na stávající tristní situaci, kdy klienti mohou účet obsluhovat pouze na pobočce. A tak jsme Spořitelnu požádali o vyjádření my.

Podle údajů banky obsluhuje své účty pomocí některého z kanálů přímého bankovnictví přes 800 tisíc klientů. Banka jim pravidelně, jako každá jiná, oznamuje odstávky systému a přerušení služeb, když upravuje své systémy či rozšiřuje jejich funkčnost. ČS tak učinila např. v případě víkendu 21. – 22. 5., kdy avizovala nefunkčnost systému v nočních hodinách. Bohužel z těchto nočních hodin je dnes již druhý pracovní den, kdy se klienti nepřihlásí do internetového bankovnictví a pokud zavolají na telefonní linku klientského centra, oznámí jim automat (konverzant), že je z technických důvodů dočasně mimo provoz.

Jako alternativu je klientovi nabízena návštěva pobočky, kde klient může provést požadované transakce, a to bez poplatku. V případě příkazu k úhradě se pak nabízí možnost jej zadat na některém ze svých bankomatů po celé ČR.

Podle vyjádření odboru Firemní komunikace České spořitelny zavedení nové IT aplikace do praxe způsobilo nestabilitu systému a dlouhé odezvy v komunikaci a byl to i důvod nynějšího výpadku. Banka však slibuje, že tyto nepříjemnosti by v dohledné době měly být vyváženy rozšířením služeb a posílením bezpečnosti (např. autorizačními SMS zprávami).

Banka sice slibuje všem uživatelům služby vrátit poplatek za měsíc květen jako kompenzaci, což sice rozhodně potěší většinu klientů, ale nenadchne ty, kteří denně potřebují splácet své závazky či vidět pohyby na účtu. Ti se mohou totiž v těchto případech stát denními návštěvníky poboček, a to jistě není příjemné.

Jste uživateli Servisu 24? Jak jste s touto službou spokojeni? Ovlivnila vás nějak nedostupnost služby během posledních dní? Napište nám své názory.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Daňové přiznání za rok 2018: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Vyplnění daňového přiznání není pouze záležitostí živnostníků a podnikatelů, ale často jej podávají i zaměstnanci....

Na dovolené v Rakousku rozbili drahý servis. Naštěstí byli pojištění

Jako je nutné si včas rezervovat zimní dovolenou, je nutné si včas sjednat...

Se dvěma malými syny vyjeli nedávno lyžovat do Rakouska. Před odjezdem se nechali pojistit a udělali dobře. Devadesát...

Vyrábějí jedinečné výrobky z kůže. A stačí jim k tomu baťovské stroje

Brašnářství Tlustý

Ivan Petrův je vystudovaný právník a 15 let řídil softwarovou firmu. Před sedmi lety ovšem svět IT opustil a vrhl se do...

Bolavý zub mu neošetřili. Zanedbal jste prevenci, vzkázal dentista

Ilustrační snímek

Praktik, zubař a gynekolog. Ke všem těmto lékařům můžeme na preventivní prohlídku. Podle údajů pojišťoven svého práva...

Osm praktických rad, které vám pomohou zhodnotit úspory

Ilustrační snímek

Máte 100 či 500 tisíc a nevíte, jak s nimi naložit? Péče o majetek je dřina a dělat v tom chyby se nevyplácí....

Další z rubriky

Česká spořitelna rozesílá SMS: Do George se přesuňte do tří týdnů

"Každý klient dostane na to, aby si George odzkoušel a přešel do něj, minimálně...

V Česku probíhá největší přesun v historii novodobého internetového bankovnictví, týká se 1,5 milionu lidí. Servis 24...

O stavební spoření dál roste zájem, vylepšují se i akční nabídky

Ilustrační snímek

Stavební spoření patří k vyhledávaným spořicím produktům, počty uzavřených smluv narůstají. Díky státní podpoře je...

Odborník: Banku v mobilu a své peníze si ohrožují sami lidé

Praha, 22.08.18 Přemysl Semerád, bezpečnostní odborník odborníkem na mobilní...

Mobilnímu bankovnictví přichází na chuť stále více lidí, je totiž možné mít své peníze a účet v bance vždy pod...

Technická analýza vybraných titulů PSE / BIG EXPERT - akcie: týden od 18. 2. 201...

Technická analýza vybraných titulů PSE / BIG EXPERT - akcie: týden od 18. 2. 201...

Kurzy.cz Názory expertů na budoucí vývoj vybraných akcií na českém kapitálovém trhu v horizontu jednoho měsíce a půl roku, v týd...

Najdete na iDNES.cz