Diskuse k článku

Platy jako v unii: zatím v nedohlednu

V dubnu mít na pásce ještě českou výplatu, ale po vstupu do EU už „unijní“ - to by se líbilo určitě každému. Ale pouhým vstupem Česka do unie se nic takového bohužel nestane. Kdy bychom se mohli dočkat? Nejvíc záleží na tom, jak se zemi bude ekonomicky dařit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

herulinka

nemám ten pocit,
že v peněženkách to nepoznáme. Ze všeho nejdřív se začne zdražovat (nebo spíš už začlo), takže naše šrajtofle budou ještě tenčí, než doposud.
0/0
23.5.2004 17:42

Krakonos CDN

Holy Prdele z CZ
a nebo chudi pribuzny ,  ja vam to rikal vo Bruselu jak to bude a vo ty vopratce jsem vam to psal taky , x bilionovy dluhy co z vas bude zid po generace drit jsem mamlasovci z CZ nevynechal taky , vo uroky vas zid priskrti tak az se z toho poserete kduz ho nechate , navic  nevynecha u toho ani prepocet s inflaci na kterym vas bude vobrezanec vokradat diky vasi zidovsky a zednarsky vlade jak to tak vypada hodne dlouho , navic budete este zivit cigansky parazity blbci ...byla to na vas ale bouda gojemovci z krateru , muzete se z toho jeste dostat uz jen popelnenim a kostenim tech jarmulkovejch prasat a parazitnich uzenacu .........
0/0
22.5.2004 7:29

Buran

Poslanci
Tak já myslím, že ta chátra poslanecká už svůj evropský standard má a na nás se z vysoka v s e r o u. Jednou tam, jedou sem pomalu vydrancujou tuhle zem. Tak nějak to bude, že.
0/0
14.5.2004 14:28

tomáš marný

ať děláš co děláš
furt budeš chudý soused. Ale z druhé strany: přemýšlel někdo někdy o tom, že v D či v A nebo v GB maj velmi drahou pracovní sílu (na naše poměry) a přitom maj světové ceny? ve srovnání s námi, kdy máme zanížené mzdy (trvající od dob šokialismu) ale ceny blížící se téměř světovým ve všem? Kolik má podnikatel zisku v Německu a u nás ? když porovnáš náklady?  V tomto případě se vůbec divím, že v Německu či GB atd. může podnikatel žít , že vůbec má nějaký zisk. U nás má podnikatel v tomto poměru nehorázné zisky, které jen buď utrácí, či je převede do ciziny (ať domácí podnikatel či cizí firma či občan). O nějakém investování není řeč. A přitom při té "bídě" ziskové v Německu investujou jak šílený.
Je tady na tom našem systému něco shnilého, nebo přinejmenším divného.
0/0
5.5.2004 15:22

kanarek1

Re:
Platy bohuzel nelze primo zvysovat nejakym vladnim narizenim, nevim, jak si to vsichni predstavujete, když volate po zvysovani platu. Otazka je, kdo by je mel zvysit, to myslite, ze stat primo ovlivnuje platy zamestnancu? To snad plati jen u statnich zamestnancu, a tem jiste nikdo z vas zadne zvysovani nepreje, viz. minule diskuze o 13. a 14. platech. Pokud jde o podnikatele, kdyz budou zamestnanci chtit vyssi platy, tak musí pocitat s vyssi nezamestanosti zpusobenou odlivem zahranicnich investoru a kdo vydrzi, tak bude pracovat za 2. Je to zacarovany kruh.
0/0
6.5.2004 9:52

Vaclav Hanus

Re: konecne nekdo, komu prihoriva..
na techto strankach takovych moc clovek nenajde..
0/0
6.5.2004 10:37

Vaclav Hanus

Re: muj vyse uvedeny prispevek byla reakce na Tomas Marny, samozrejme
0/0
6.5.2004 10:38

Xpetr

Re: Vtip
 "Nagy nap volt 2004. május 1. Magyarország számára, mert még történelme során sohasem csatoltak ekkora területet hozzá."
Překlad pro ty, kteří nemají klasické vzdělání: 1.máj 2004 byl pro Maďarsko velkým dnem, protože ještě nikdy v historii k němu nebylo připojeno tak velké území.
0/0
14.5.2004 8:24

Petr

Poznámka
Je hodně kouzelné jak 99% rádoby ekonomů, novinářů, politologů rádi hovoří o platech. za jak dlouho je budeme mít na úrovni EU. Proč nikomu nevadí, že velká část cen je již na úrovni EU. Benzin, bankovní poplatky jsou dokonce vyšší, mnohé potraviny atd. A to nikomu nevadí?
0/0
5.5.2004 11:35

rewell

Re:
plně s tím souhlasím. Ceny jsou téměř ve všem světové, platy jsou socialistické. Měli bychom si vzít příklad ze Slovinců, kteří narovnali svoje vecky a mzdy skokově (myšleno výrobní přip. velkoobchodní ceny a mzdy). Proto teď maj průměr 1100 EUR a ceny jsou jako u nás.
0/0
5.5.2004 15:15

kunesp1

Re:
Hm... Některé ceny sice jsou evropské, ale spousty cen se k nim ještě ani zdaleka neblíží! Třeba nájemné... O stavu životní úrovně země daleko více odpovídá srovnání DPH podle parity kupní síly. ČR je na tom velmi dobře. Alespoň ve srovnání s tím, jak tady všichni naříkaj místo toho, aby pořádně mákli...
0/0
25.5.2004 13:29

Fandy

U.K.
Souhlasim s tim, ze zivotni naklady vyspelejsich zemi jsou vyssi, ovsem neplati to vzdy stejnou merou! Studuju v U.K. (Severni Irsko - Belfast) a co mi tu prijde drahe je bydleni (nejlevnejsi pokojicek se spolecnym socialnim zarizenim za cca. 10.000,-) a pivo :( (150,- za pullitr). A to jsem v jedne z nejlevnejsich casti U.K.! Jidlo se tu da nakoupit i docela levne, kdyz hooodne vybirate a nekupujete jen to, co Vam chutna. Problem je ovsem v tom, ze ne vsechno odpovida cenove urovni tohoto statu. Napriklad auta (a vubec spousta importovaneho zbozi) jsou tu stejne nebo i o 10% levnejsi nez u nas! Takze kdyz zvazite, ze i uklizecka tu ma asi 60.000,- mesicne, tak Vam asi dojde, jak moc velkej rozdil to je oproti nam. A to nemluvim o kvalifikovanejch profesich jako napriklad pocitacova grafika, kterou tady studuju. Je to NESROVNATELNY!
0/0
4.5.2004 11:06

rexy

Re:
Irsko je nafouklá bublina a bude vždy chudé. SW není všechno a věčně je neuživí - zvlášť když silnice a infrastruktura, veřejné služby = doba kamená. A dávat za pivo 150,- , děkuji, ale to bych při spotřebě 12-15 denně přišel i tam na buben. Raději budu s přijmem 1800EUR a pivo po 15,- tady. Irsko bude vždy zaostalé, jen co SW bublina splaskne.
0/0
4.5.2004 14:05

Michal

Re:
JJ. to je ten spravny cesky pristup. hglavne aby nezdrazilo pivo. Hm. diky tomuto pristupu bude i 100 let na vyrovnani urovne malo.
0/0
5.5.2004 7:55

realista

EUforie
Především platy nebudou reagovat na vstup do EU u nás vůbec. Všechno ostatní ano, ale platy a mzdy bohužel. Kdo se chce se mnou přít, zkuste to zde na tomto místě za rok za dva, za pět a uvidíte :)
0/0
4.5.2004 10:39

martixy

Re:
Patříme přece jen k severněji položeným zemím, takže předpokládám i nárůst platové úrovně. Minimálně psychologický efekt vstupu do  EU (investice, vnímání naší země a jiné) není zanedbatelný Faktem je, že Řekové si  tak strašně v EU nepomohli, ale vzestup Irska, které je srovnatelné s námi je excelentní. Po vstupu do EU chudá země, dnes vysoce nadprůměrná. Myslím, že dost záleží i na mentalitě a naše by se irské  měla podobat  (společné keltské kořeny)
0/0
4.5.2004 11:22

Tomáš Fuk

Re:
Jenže v Irsku neměli komunisty, StBáky a jiné vymoženosti socialismu...
0/0
4.5.2004 15:51

Kuka

Re:
Ale, chlape, to jsi řekl špatně. My ne že jsme je tady měli, my je tady máme pořád. Pouze mají na sobě kabáty ODS a ostatních politických takystran. Jsou nasraní od parlamentu až po představitele obcí a vesnic - bývalí policajti, partajníci bez víry-členové z prospěchu, státní úředníci se spoustou vedlejších aktivit-nynější velcí podnikatelé, zaměstnavatelé atd...Pokud tito všichni nebudou viset tak se z toho nevyhrabem.
 
0/0
21.5.2004 10:27

Vendula

Mno,bude to asi takto:
Až budou v EU platy jako v Americe,tak u nás budou platy jako v Portugalsku.To je perspektiva,kterou vám soudruh pošťák Šmidra a jeho socani garantují
0/0
4.5.2004 10:03

kanarek1

Re:
Vendulo, vzpamatujte se, Evropa ma mnohem lespi zivotni podminky pro zivot nez USA. USA neni jen New York a Kalifornie, napr. Lucembursko je jiste bohatsi.
0/0
4.5.2004 13:35

martixy

Hlavně, že máme alespoň ten hokej....
No, v  Německu je  průměrný plat 3000 EURO, u nás 500 - 600 EURO. 2/3 lidí jsou u nás pod průměrným platem. Na životní náklady vcelku kašlu, protože ty jsou třeba na Ukrajině nebo v Moldávii či v rozvojových zemích taky nižší než u nás, a přitom se holedbáme, že se máme lépe než např. Ukrajina. Jenže platy jsou u nás 3x vyšší než na Ukrajině, ale 6x nižší než v  Německu. Holt máme blíž k té ukrajině. Reálně prostě dostaneme 6x míň. Když do  Česka přijede Němec nebo tady chce pobývat,  tak se má prostě 6x líp a to je strašná ostuda (alespoň pro mne, že český národ má tak holé zadky). Navíc spotřební zboží a část potravin už jsou zhruba stejně drahé.  rozdíly jsou např. ve službách, ale v praze už jsou taky málem srovnatelné tržní  nájmy se Západem.
0/0
4.5.2004 9:38

Bolek

Možná to tak zrovna nevypadá
ale jsme strašní chudáci.Jsem pesimista,bude to trvat déle než 40 let než budeme mít platy jako v Norsku,Německu,Holandsku.Jo,jo to je na mašli
0/0
4.5.2004 8:40

agent Doucha

To je zase počteníčko
napsal jsem takový krásný příspěvek ale cenzura mi ho nepustila do tisku,jak za komančů.Tak jen krátce:
Tato vláda nás dovede do hajzlu a až dubou tak nažraní,že prasknou tak spláchnou.Neměli bychom to udělat mi s ní
0/0
4.5.2004 8:37

Tomcaj

průměrný plat v Česku dosahuje 64 procent platu v Německu
To je tedy odvážné tvrzení.... Vymyslet by to mohl leda Spidla se Skromachem, kdyz se snazi uklidnit (nejen statni) zamestnance
0/0
4.5.2004 7:04

huhu007

Re:
je to cca 1500 "oiro" takže jednoduchou matematikou přijdeme na podíl cca 35%...
0/0
4.5.2004 9:21

huhu007

Re:
ale některé profese jako např. doktoři nebo kantoři jsou cca na 18%
0/0
4.5.2004 9:22

rewell

Re:
kantoři možná ano, ale doktoři nikoli - tam jsou platy v průměru 35 tisíc (ofic. statistika). Takže ty maj více než 1000 EUR měsíčně. U těch učitelů je to průser, ale zas u kterejch, kantor na VŠE v Praze si stěžuje, že má 40 klacků coby docent a vedle toho sedí v nějakých dozorčkách - chudák je to, že? Čili je to o tom, kde makáš, v čem makáš, jak makáš a hlavně jaké máš styky a kontakty aby ses měl lépe.
0/0
5.5.2004 15:13

Miroslav

platy vs cinze
Stale se pise :bohuzel,nase platy se vyrovnaji zapadu za  10,15 let....,ale nikdo nepise,ze se take vyrovnaji cinze,na priklad v USA za 2+1 byt platime $ 1.200,- ,coz je 30.000,- KC, v CR  max $ 200,- !!!!,5.000,- KC,tisk by mel prestat brecet nad platy a napsat,jake jsou zivotni naklady v ostatnic statech,nakonec je CR na tom dobre,nejlepe ten,kdo dela v cizine a muze bydlet v CR.
0/0
4.5.2004 4:43

Dan

Re:
Souhlasim. Mely by se zohlednit i vydaje.
0/0
4.5.2004 8:24

Patrik_

Re:
Jo, presne, ja radeji budu zit za 2.000 euro hrubeho v CR jako ted, nez za 3.500 euro hrubeho v SRN, moc dobre vim, o cem mluvim ...
0/0
4.5.2004 8:42

kastl

Re: souhlas
Kdo má v ČR nad 1500 EUR, nemá smysl chodit za lepším. Dokonce i byt  Praze za  50 tis. EUR do OV je při takovém výdělku sranda oproti té zapráskané Evropě a USA. Máme se (resp. MĚLI jsme se) dobře a ani jsme o tom nevěděli.
0/0
4.5.2004 8:58

Kocik

Re:
Vazeny Miroslave,
sice nevim, kde jste prisel na cenu cinze v CR, ale tady v CR jsou bud byty s regulovanym najemnym, kde je cena cinze max 2000,- Kc, anebo neregulovane a to je cena nekde od 8000,- Kc. V Praze napr. 13000,- + poplatky  Takze si myslim, ze platit v USA za byt cca 30.000,- Kc je mnohem priznivejsi, nez platit v CR neregulovane najemne, jelikoz koupeschopnost v USA je podstatne vetsi.
0/0
4.5.2004 9:37

Tomas Marny

Re:
Ono taky jak kde !
Na Floride si lze pronajmout dum i za 500-600 $
0/0
4.5.2004 11:10

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz