Krize prověřila u bank schopnost rychlé reakce

Možná patříte mezi ty, kteří volali někdy na zákaznickou linku bank, případně jste žádali o odpověď elektronicky. I kvalita této komunikace může leccos prozradit o tom, jak si banky váží svých klientů. Agentura STEM/MARK na toto téma zpracovala rozsáhlý průzkum a nyní prezentovala jeho výsledky.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Agentura STEM/MARK, specialista na marketingový výzkum, "využila" stávající nepřehledné situace související s krizí na světových finančních trzích a otestovala komunikační schopnosti a především rychlost, s jakou jsou banky schopny klientům poskytnout relevantní informace o současné situaci.

Nejrychleji reagovala Česká spořitelna
Autoři průzkumu prostřednictvím e-mailu kontaktovali deset bank s třemi dotazy. Nejdříve se zajímali o vliv finanční krize ve Spojených státech na české banky (otázka č. 1), dále se dotazovali na pojištění vkladů a možnosti výběru hotovosti (otázka č. 2). A poslední 3. otázka směřovala na to, zda banky nějakým způsobem díky finanční krizi v USA změnily poplatkovou politiku.

V následující tabulce je zachycena rychlost reakce bank do 24 hodin od zaslání dotazu.

 Banka  Otázka 1  Otázka 2  Otázka 3
 Česká spořitelna  0:25  1:54  1:11
 mBank  2:37   2:52   2:34
 Komerční banka  4:22  2:21  3:24
 Volksbank  3:23  0:59   5:26 
 GE Money Bank  1:12  0:32  
 UniCredit Bank    4:35  0:38
 ČSOB  6:46  3:35  
 Raiffeisenbank  3:24    
 Poštovní spořitelna      
 Citibank    23:26  
 Zdroj: STEM/MARK

Nejrychleji, maximálně do dvou hodin, na všechny dotazy reagovala Česká spořitelna. V průběhu téhož dne odpověděla mBank, Komerční banka a Volksbank.

Celkově tedy na e-mailové dotazy klientů bank souvisejících s krizí na finančních trzích v USA reagovaly do několika hodin pravidelně jenom čtyři české banky. Ostatní banky poskytly odpovědi v různých časových intervalech, případně do několika dnů nereagovaly vůbec.

Průzkum krizové komunikace podle agentury STEM/MARK prověřil a potvrdil dlouhodobou kvalitu elektronické komunikace České spořitelny a Komerční banky.

Křištálová lupa Schopnost podat klientům požadované informace
Agentura STEM/MARK kromě rychlosti reakce bank zveřejnila také výsledky svého rozsáhlého dlouhodobého průzkumu zaměřeného nejen na rychlost, ale také na kvalitu poskytnutých informací a inovační potenciál jednotlivých bank při zlepšování elektronické komunikace se svými klienty.

Při vyhodnocování agentura přihlíží k několika faktorům s různou váhou důležitosti. Pořadí bank se poté určí podle počtu dosažených bodů ukazatele e-CPI.

V rámci měření byly bankovní instituce dotázány na rozsáhlé spektrum produktů a služeb nabízených běžným zákazníkům i podnikatelům. Výzkumná studie se vedle tradičních témat soustředila také na zavádění inovací (on-line aplikace pro klienty, depozitní bankomat, poskytování služby cash back apod.)

Jedním z parametrů ovlivňujících konečnou hodnotu indexu e-CPI byla rovněž schopnost řešit krizové situace. Konkrétně v červenci 2008 autoři studie testovali schopnost bank klientům poskytnout informace k rychlému propadu amerického dolaru.

Do průzkumu bylo opět zařazeno deset tuzemských nejvýznamnějších bank obsluhujících retailovou klientelu.

Z výsledků čtvrtletního dotazování zákaznických center bank vyplývá, že nejvyšší úrovně elektronické komunikace s klienty dosáhla Česká spořitelna (e-CPI 89,3), u níž výzkumníci zdůrazňují především zdvořilý přístup operátorů k volajícím.

Těsně za ní skončila Komerční banka, bronzovou medaili získala Volksbank. Naopak nejnižší bodové indexové skóre (e-CPI 4,2) patří Citibank.

Za pozornost stojí, že výsledek víceméně koresponduje s průzkumem reakční doby zákaznických center.

Více čtěte na Hypoindex.cz.

Autor:

Nejčtenější

Nejčastější prohřešky proti finanční gramotnosti. Je jich celkem sedm

Premium

Finanční gramotnost, tedy schopnost spravovat své finance s rozumem, má svá pravidla. Řada lidí tato pravidla sice zná, ale vůbec se jimi neřídí. Proč to tak je a o co si tito lidé koledují,...

Je z dynastie Petrofů a zná tajemství, proč jsou klavíry Petrof tak unikátní

První nástroj postavil Antonín Petrof před 160 lety. Od té doby jich firma vyrobila přes 635 tisíc. A ne náhodou patří dnes tato firma z Hradce Králové k našemu rodinnému stříbru. Nahlédli jsme do...

Občas se odpojte, nebo vyhoříte. Kdy to chce zásadní změnu?

Nechuť k jídlu, nesoustředění, dlouhodobá únava, i tak se může hlásit syndrom vyhoření, nemoc, která bývá spojována s chronickým stresem v práci. Jak se mu bránit? A kdy to bude chtít zásadní...

Zmapováno: kdo garantuje úrokové sazby na spořicích účtech i několik měsíců

Změnit úrokovou sazbu na spořicím účtu mohou banky kdykoliv. Stačí, aby to daly klientům předem vědět. Některé bankovní mají ale teď jinou strategii. Sazby na „spořácích“ garantuji i třeba po několik...

Pořídit si investiční byt? Smysl to dává, ale už ne pro každého

Investiční byty už dnes sice nejsou příslibem zaručeného rychlého výdělku. A rozhodně nejsou ani investicí bezpracnou. Pokud se ale taková nemovitost správně vybere a dobře spravuje, může být...

Digitální nemoci: Zdravotní obtíže, za které může práce u počítače. Jak jim předejít

Premium

Bolavá záda už nemají jen ti, kteří mají fyzicky náročnou práci. Zranění, jako je tenisový loket či golfové rameno, už dávno nejsou jen doménou náruživých sportovců. Mnoho lidí si podobné zdravotní...

21. dubna 2025

Je z dynastie Petrofů a zná tajemství, proč jsou klavíry Petrof tak unikátní

První nástroj postavil Antonín Petrof před 160 lety. Od té doby jich firma vyrobila přes 635 tisíc. A ne náhodou patří dnes tato firma z Hradce Králové k našemu rodinnému stříbru. Nahlédli jsme do...

20. dubna 2025

Catering není černobílý, ale velmi barevný. Každý den je jiný, líčí podnikatel

Premium

Jeho cesta ke gastronomii začala náhodou, velmi rychle však přerostla v celoživotní vášeň. Díky své ctižádosti se navíc už v pětadvaceti letech vyšvihl na manažerskou pozici, ve třiceti se stal...

19. dubna 2025

Za neplnění daňových povinností hrozí vysoké sankce. O jaké částky jde?

Základní lhůta podání u papírových daňových přiznání, která letos připadala na 1. dubna 2025, je za námi. Teď je možné vyplnit a odevzdat přiznání jen elektronicky. Online podání je zároveň povinné...

18. dubna 2025

Nájem se platí i za hrobové místo. Cenové rozdíly jsou obrovské

Premium

Zatímco pomník, deska či rám hrobu spadají do soukromého vlastnictví, se samotným hrobem je to jinak. Za místo na hřibově se platí nájemné, které však není až tak závratné. To jednorázový výdaj za...

17. dubna 2025

Pořídit si investiční byt? Smysl to dává, ale už ne pro každého

Investiční byty už dnes sice nejsou příslibem zaručeného rychlého výdělku. A rozhodně nejsou ani investicí bezpracnou. Pokud se ale taková nemovitost správně vybere a dobře spravuje, může být...

17. dubna 2025

Zranil jsem se v práci, prý teď musím vyplnit řadu formulářů. Opravdu musím?

Těžký úraz v práci může znamenat i několik měsíců na neschopence. Za pracovní úraz však podle zákona náleží takovému zaměstnanci náhrada škody. Tu vyplácí pojišťovna, u které je zaměstnavatel pro...

16. dubna 2025

Zmapováno: kdo garantuje úrokové sazby na spořicích účtech i několik měsíců

Změnit úrokovou sazbu na spořicím účtu mohou banky kdykoliv. Stačí, aby to daly klientům předem vědět. Některé bankovní mají ale teď jinou strategii. Sazby na „spořácích“ garantuji i třeba po několik...

16. dubna 2025

Občas se odpojte, nebo vyhoříte. Kdy to chce zásadní změnu?

Nechuť k jídlu, nesoustředění, dlouhodobá únava, i tak se může hlásit syndrom vyhoření, nemoc, která bývá spojována s chronickým stresem v práci. Jak se mu bránit? A kdy to bude chtít zásadní...

15. dubna 2025

Otřesy na trzích. Spolu s akciemi padají ceny dluhopisů i podílových fondů

Letošní březen se na finančních trzích nesl ve znamení kroků amerického prezidenta Donalda Trumpa. Jeho politika donutila evropské státy vydávat více například na obranu, což značí zejména další...

15. dubna 2025

Advantage Consulting, s.r.o.
ZKUŠENÝ SVÁŘEČ 1 SMĚNA (35-40.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Nejčastější prohřešky proti finanční gramotnosti. Je jich celkem sedm

Premium

Finanční gramotnost, tedy schopnost spravovat své finance s rozumem, má svá pravidla. Řada lidí tato pravidla sice zná, ale vůbec se jimi neřídí. Proč to tak je a o co si tito lidé koledují,...

14. dubna 2025

Můj „kolega“ leguán, pes či motýl aneb jaká je práce se zvířaty

Jak bylo dnes v práci? Na zdánlivě obyčejnou otázku někdy můžete dostat vskutku originální odpověď. Třeba: Micka zase přišla s horečkou. Vylíhl se krásný otakárek smaragdový. U krokodýlů byl dneska...

13. dubna 2025