Diskuse k článku

Chcete mít důchod jako Švýcaři?

Pobírat starobní důchod ze švédského systému, rodinné dávky z Německa či podporu v nezaměstnanosti z Francie? Od 1. května příštího roku to nebude žádný problém. Víte, jaké další změny nám připraví vstup do EU v oblasti sociálního zabezpečení?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef Svycar

Chudaci Svycari
Nevim, ktery trouba si vymyslel, ze Svycari maji velke duchody. Je to prava kapitalisticka zeme, kde se maji dobre jen ti bohati. Velka cast Svycaru pobira jen t. zv. AHV, to je minimalni penze, za ktere se temer neda zit.
0/0
4.2.2004 11:11

Rejpal

Budoucnost mají soukromé zdroje.
Pokud nechceme zažívat stresy s důchodouvou reformou je v tomto systému lepší se orientovat na soukromé zdroje. Zejména, pokud se už důchodový věk nemilosrdně blíží a člověk je schopen něco odložit, měl by mít 3 základní druhy zajištění se státním příspěvkem a to ať přímým nebo s daňovou úlevou:
-penzijní připojištění,stavební spoření a kapitálové životní pojištění.
Mimo to by měl část prostředků sám investovat do spolehlivých akcií, které dnes vidím ve vodárenských společnostech a ČEZu. Zde cena akcie i výnos se přizpůsobí i případné inflaci či předpokládané devalvací koruny před přijetím eura, což předchozí produkty nezajistí. Nejvýhodnější je období, kdy děti opustí rodiče a člověk si ještě nezvykl utrácet peníze, které dříve musel investovat do jejich výchovy.
0/0
17.12.2003 21:54

s

to cesi nechteji
protoze by museli opravdu pracovat, pakaz lina
0/0
9.12.2003 12:49

Čech

VTIP DNE- zda chceme mít důchod jako Švýcar.
50,-korunovou prémii vyhrává důchod jako Švýcar.
0/0
9.12.2003 8:37

gv

Pro Vaclava Hanuse
Otazky na ktere se zameruje vyse uvedeny  clanek nesouvisi s duchodovou reformou, ale s tim, jak se pocitaji davky {duchody] osob, ktere pracovaly v nekolika clenskych statech a kde se plati socialni pojisteni. Pokud nekdo pracoval 5 let v SRN, jiste oceni, ze za tuto dobu nedostane cesky ale nemecky duchod. Proto informace o reforme nejsou relevantni. Pokud vas skutecne zajima problematika migrujicich pracovniku {a nikoli reforma] verim, ze vam je CSSZ poskytne. Pokud ne, muzete se obratit na MPSV,  pripadne navstivit stranku www.mpsv.cz   / migrace osob, kde najdete jak texty prislusnych predpisu eu, tak jejich zjednoduseny vyklad a muzete si udelat vlastni obrazek.
0/0
8.12.2003 18:58

Vaclav Hanus

Re: diky, ale
Ano, to je preci vim, ze to nesouvisi s reformou. Jen jsem mel dojem, ze si to neuvedomuji pracovnici CSSZ. I kdyz na druhe strane ...zalezi na tom, jak chapeme pojem reforma. Uz pouhe prizpusobeni duch.systemu normam, ktere doporucuje (zavazuje?) EU lze nazvat reformou. A ze tyto normy pracovnici CSSZ neznaji muzu ..treba akceptovat. Ale ja sam (a i pracovnici CSSZ) nevim zda jeou to normy plne zavazne pro kazdou clenskou zemi od datumu vstupu, a nebo jen doporuceni...Dalsi vec , kterou jsem se nedozvedel (ani z clanku), jak se postavi EU pravidla k dobam odpracovanym pred prijetim techto pravidel a dokonce pred vstopem do EU. Na kazdy pad, vsechny Vami doporucene zdroje vyzkousima a uvidim. Problem je v tom, ze nejake "vyvesene" informace na html strankach jsou absolutne nezavazna. Dnes tam visi neco a za 3 mesice tam muze viset neco uplne jineho. Muze mi to maximalne tak pomoci pochopit ocekavanou situaci, neda mi vsak garanci v nicem.
0/0
12.12.2003 12:24

Vaclav Hanus

Re: upresneni
A jeste..aby nedoslo k nedorozumeni. Me ai tak nezajima, jak to funguje dnes ve stavajici EU. Me hlavne zajima, jak to bude fungovat pro ceske obcany po vstupu do EU a po prijeti norem o kterych clanek pojednava. Cili, jsk se to dotkne me.
0/0
12.12.2003 12:33

frg

gilotina
pro socialisty, komunisty za to že rozkrádají majetek občanů, za to že občany ožebračují a vykořisťují nadměrnými dávkami a daněmi, a za to že lžou o realitě, tj. o tom, že se česko řítí do bankrotu
0/0
8.12.2003 14:41

hawkey1

Je hezký
že všichni schopní, nadaní talentovaní atd. atd. vypadnou za lepším do EU či jinam, otázka je, jestli o všechny ty naše "schopné, nadané a talentované bude tam kde je "líp" někdo stát, aby pak nedopadli jako jiní gastarbaitři u mytí nádobí, poklízení hotelů, či jako prostitutky apod... Vážně si myslíte, že o nás někdo tak hrozně stojí, že Vás přivine na svoji hruˇˇd a zahrne Vás platy a vbyhodami....
0/0
8.12.2003 14:19

o to se nestarej

Re: cesky honzo
kdyz nic neumis, tak zustan doma sedet na zadku ty ceskej trotle a nestras lidi kteri maji guts to zkusit v cizine, pripominas mi bolseviky kteri strasili lidi po 42 let v tehle ceske miserii, tak laskave zklapni ty poseroutko
0/0
8.12.2003 14:22

eldrb

Re:
..že tam vypadnou,o tom ani nedejchej..já budu mezi prvními a to je mi 45 let.A věř,že radši budu v světě mýt nádobí,než tady podnikat a krmit Špidlovu zrůdnou reformu. Jsem stejně zvědav jak jim to vyjde na konci příštího roku...zde totiž zbydou jen socky a státní úředníci. To máš pravdu. o ty nikdo nikde stát nebude.
0/0
8.12.2003 18:17

Peter

ale to víte, že to jde
pracuji jako vyvojový pracovník u Philipsu ve Francii a musím potrdit, že o šikovné lidi z bývalé východní Evropy zájem je. Jsou velmi slušně zaplaceni a zahrnuti všema různými výhodámi. Rozhodně si nestěžuji .
0/0
8.12.2003 22:35

Dášenka

Re: Je to přesně jak píšete,ať jdou ti mistři zkusit štěstí jinam, alespoň se vrátí zpět na zem
a možná i do těch zatracovaných Čech.
0/0
9.12.2003 11:03

jahod

Re:
Ano, privinuje a plati.
0/0
10.12.2003 7:13

Major

Naše důchody projebaly svojí neschopností a terazky nás pošlů do zahraničí,
to je perspektiva akorát tak na skok do metra.
0/0
8.12.2003 13:26

Důchodkyně

Chcete důchod jako Švýcaři,už dlouho jsem se tolik nezasmála.
Samozřejmě,že chceme ale to bychom se museli při takové politice dožít tak 500let abychom se ho dočkaly
0/0
8.12.2003 13:19

Perosh

To snad neni pravda
Co ten magor bobr pise. Jsem v anglii a pracovat tu budu rad a navic dostanu duchod v librach a budu ho treba travit v Cesku. Lidi jako bobr budou nadavat, ale mi bude fajn-)))
0/0
8.12.2003 12:43

Rob

pryc z sockocechoidiocie
diky bohu lze z te prrdelle cechacke odejit a mit se mnohem lepe, Spidel a tlustoSkromach a jim podobni uz nas okradat nebudou, tak nazdar vy socialisticka zlodejska ovada Svejci lini, bojacni, zakomplexovani stary cechacci
0/0
8.12.2003 11:16

beliala

Re:
kdyby se takovy chytraci jako ty taky treba racili dostavit k volbam a volili pravici, tak bys treba nemusel odsud padat pryc, protoze by to tu vypadalo jinak
0/0
8.12.2003 20:32

zevloun

Re: beliala
A kde tu pravici v Čechách najdete ? U komunisty Tlustého či podobných ?
0/0
9.12.2003 1:57

Michal

Konečně past pro rudorůžový
Konečně může člověk vypadnout z tohodle svinčíku a jít podnikat jinam, kde nesedí celý hordy závistivejch úředníků a vláda, co trestá jakoukoliv aktivitu drobných živnostníků okrádáním na daních. Ať si tady ty nemakačenky na podporách a mladý důchodce živí Špidla s Grebeníčkem ! Kašlat na to, Argentina tady bude nevyhnutelná. Ti kdo chtěj pro sebe jistoty za nicnedělání s minimem zodpovědnosti na úkor těch co makaj a nesou skutečnou zodpovědnost teď konečně hořce zapláčou. Dobře jim tak, když nepochopili, že rudorůžový časem nebudou mít s politikou po nás dluhy a spoušť koho odírat ! 
0/0
8.12.2003 10:37

JJe

Ti mladí,
kteří jsou schopní a nejsou líní odejít za prací, učí se cizím jazykům a jsou podnikaví, ti určitě ocení možnosti, které se jim naskýtají a určitě jich využijí.
Ti ostatní ať sedí doma na zadku,  stěžují si na všechno, vymýšlejí si důvody, proč je to všechno špatné, kdo koho vykořisťuje, jaká jsme levná pracovní síla a další nesmysly.
 
0/0
8.12.2003 9:22

bobr

Re:
Kolik dostavate ze pomahate dooblbovavat obyvatelstvo a ze rozkradani v teto zemi nam davate jako cnost co vsechno a jake moznosti maji mladi lide,kteri se mohou ucit jazyky a odchazet za praci.Neni to asanace na druhou?
0/0
8.12.2003 9:38

agatka

Re:
co je "cnost"
0/0
8.12.2003 9:54

iope

Re:
drz kusnu ty komousi starej, to spise oblbujes ty obcany ceska, tupce jmenem bobr, zavidis ze mame dnes tolik moznosti a ty jsi musel sedet doma na prdeli a poslouchat tve idoly gottwalda a husaka, vid??? mas smulu, duchod ti platit nebudeme, jelikoz v ceskem spidrprdellsatnu nebudeme, tak cest praci soudruhu ksichtee obecnehj
0/0
8.12.2003 11:13

bobr

Re:
Komunista jsem nikdy nebyl na rozdl od mnoha dnesnich moudrych byvalych partajniku a milicionaru,ktery se dnes na cetech prezentuji a delaji presne to co za jejich byvale partajnicke ery.Urazi a nic jineho neumi.Kdyz uz me urazis postav se proti mne jako chlap.Ja te neznam a mam svuj nazor na urcite veci v teto spolecnosti.Predpokladal jsem,ze je to diskuze a ne ze musim mit stejny nazor na vec jako ty.Napis misto,kde se se mnou jak pises starym komunistou chces setkat.Je pravda ze s byvalym estebakem,jako s tebou se asi tesko vede diskuse.
0/0
8.12.2003 21:34

agatka

Re:
pod tohle bych se podepsala, podnikaví, vzdělaní a pracovití, ti mají možnosti. Ostatní jen nadávají a stěžují si.
0/0
8.12.2003 9:56

eiji

Re: Ahá...
...takže každej kdo řekně něco kritickýho je neschopnej a nepodnikavej. A naví c je to podvratnej živel, kterej ohrožuje světlou integraci Evropy směrem k větší sociální spravedlnosti....
Ha, ha. Nepovažuju se za línýho a vzdělání taky nějaký mám. Proto se mi dělá blivno když vidím jak s náma EU zametá. A jak s náma zamete v budoucnosti.
0/0
12.12.2003 11:48

bobr.

Budeme levna pracovni sila ve vychodnich zemich?
Myslim,ze je predcasne se zajimat dneska o duchod a praci v EU,byt by clovek mel treba tri roky do duchodu.Ze pribiva nezamestnanych , uredniku  a policie o tom nema asi cenu psat.Lide,kteri by meli pracovat ve vyrobni sfere stale ubyva,protoze se rusi dalsi a dalsi fabriky a opousteji se trhy za profity ve prospech vyrobcu z EU.Do republiky se tlaci asijsti prodejci a likviduji nase male firmy svymi levnymi vyrobky z Ciny a navic tyto penize tato ekonomika uz nikdy nevidi.Penize,ktere si statni urednici pujcuji a schvaluji v rozpoctech utrati marnotratne ve svych predrazenych budovatelskych firmach a rozfofrujou je na vysoke platy pribyvajicich uredniku a svych potencionalnich volicu.Nam potom vse zdrazuji a nasadi velke dane(ozdravne balicky pro jejich kapsu a rozmarily zivot).Pokud cesi ztrati praci,tezko budou moci v teto zemicce ekonomicky vydrzet.V EU pro ne prace minimalne sedm let nebude.Takze si myslim ze duchodovy system,jako socialni a dalsi se musi zakonite pokud do nej neprispiva prevazna cast prace schopneho obyvatelstva ve vyrobni sfere stejne rozpadnout.Je to jen otazka casu nez se vsechno rozproda a prozere v platech narustajici nevyrobni sfery obyvatelstva.Preji hezky den . 
0/0
8.12.2003 8:30

Eva

Re:
No a co ma jako byt? To, ze se pohnoji nejaka mala ekonomika naseho statecku znamena jako co? Maximalne to, ze se clovek prestehuje za praci o par kilometru dal, zkratka pryc od Trautenberka, hura ke Krakonosovi. Nic vic. Uz jsme si vsichni odhlasovali vstup do EU, tak proc vsichni brecime nad tim, ze se to u nas sere? Neumime si vladnout , tak to bylo, je a bude. Hura za Krakonosem.
0/0
8.12.2003 16:50

Honzik

Re:
Evicko presne s tebou souhlasim, konecne nejaky poradny nazor v tehle diskusi :))) Taky jsem se prestehoval, a to o 2500km dal od Kocourkova. A je tu fajn.
0/0
21.12.2003 12:09

Rene3

Jak zblbnout národ?
Zase jeden z článků jak zblnout národ před volbami poslanců do evropského parlamentu. Kterýpak z kandidátů si tento článek zaplatil?
Ve skutečnosti to bude úplně jinak. Platit všude a až dojde na věc, že by měl člověk čerpat, tak se udělá důchodová reforma. Podívejte se, kde všude jsou důchodci V EU proti důchodovým reformám. Takže tomuto článku vůbec nevěřte a našim politikům už vůbec ne!!! Jinak pokud půjdou mladí do důchodu v 73 letech, tak toho důchodu nebudou mít vůbec zapotřebí. Navíc je otázkou jak se tento nadstandart zdaňovat - v česku se bude jednat určitě o nadstanrdní důchod, který by do kasy měl přinést nějaký peníz, protože budou tlačit tyto důchody na inflaci.
0/0
8.12.2003 7:22

Tomáš X.

Re:
Proboha, chápat důchod jako nadstandard a zdaňovat? To snad ne!!! To by byl zvláště ohavný příklad závisti a zlodějny!!! Ten člověk určitý počet let žil v dotyčné zemi, tam vydělával, tam platil NADSTANDARDNÍ důchodové a sociální pojištění a daně, také tam čerpal veřejné "požitky", nikoliv u nás, tedy "neužíral z Vašeho" a příslušný důchod je vypořádáníse tamního členského státu EU s ním. Důchod se z těchto důvodů už nezdaňuje, protože je vlastně placen z už "zdaněných (nebo lépe na pojištění vybraných)" peněz. Kdyby se třeba francouzský důchod u nás zdaňoval, rovnalo by se to mezistátní krádeži: Česká republika by vykrádala důchodový fond Francie a to už je snad na vyhlášení války.... 
0/0
8.12.2003 10:06

Rys

Re:
Az budete mit chvili tak si prostudujte zakon 586/1992 (o danich z prijmu)
Poplatníci, kteří mají na území České republiky bydliště nebo se zde obvykle zdržují, mají daňovou povinnost, která se vztahuje jak na příjmy plynoucí ze zdrojů na území České republiky, tak i na příjmy plynoucí ze zdrojů v zahraničí.
Předmětem daně z příjmů fyzických osob (dále jen "daň“) jsou: a)... b)... c)... d)... e) ostatní příjmy (§ 10).
§ 10
Ostatní příjmy a)... b)... c)... d)... e) přijaté výživné, důchody a obdobné opakující se požitky s výjimkou uvedenou v § 4
§ 4 Osvobozuje od dane prvnich 144 tis.
 
 
0/0
8.12.2003 21:38

Michal

Re:
Nevim, co je mysleno temi 73mi lety..
Vzhledem k tomu, ze se prodluzuje prumerna delka doziti (delka lidskeho zivota), tak mi pripada fer, ze jse do duchodu pozdeji. Delka zivota stravena v duchodu a placena z duchodoveho systemu tak klidne muze byt stejna.
Asi to taky vyzaduje mit trochu pozitivni pristup k praci - ne stylem: ja to  nejak do toho duchodu doklepu.
Osobne si myslim, ze clovek by mel pracovat, dokud je zdravy a ne cekat nekde s natazenou rukou.
0/0
8.12.2003 10:06

hehehe

Re:
Heh, tak tebe pripada fer ze do dochodku sa ide pozdejsie hej? .... takze tebe nevadi ze vlastne dlhsie budes makat na cim dalej vacsi pocet dochodkarov, a vzhladom k starnutiu populacie sa to este len viac zvrhava.
Posuvanie dochodkoveho veku je len koli tomu aby stat stihal platit dochodkove davky a bez dochodkovej reformy=uzivaj si v starobe len to co si si nasetril si neskor stat nebude sihat ak k nej nedojde.
 
Takze ak sa vobec toho dochodkoveho veku dozijes, bud rad ak na teba bude mat kto makat ;).
 
0/0
8.12.2003 12:56

Honzajs

Re:
Pojistná matematika je jasná... Bohužel.
0/0
8.12.2003 16:35

vena

Re:
Myslím že píšeš blbosti protože nejde o to kdy se jde do důchodu ale o to jak dlouho a kolika prostředky jsi do vynuceného systému takzvané sociální solidarity přispíval. Normální by bylo kdyby si člověk mohl určit odchod do důchodu sám a dostával by částku podle toho kolik si naspořil dokud by ji nevyčerpal jenomže to tato komunismem prochcaná společnost nemůže snést protože minimálně 40 procent lidí v této zemi nikdy nedostávali peníze za skutečný a užitečný produkt ale za účast v různých spolcích (ksč, státní správa, polostátní dotované podniky) a proto si myslí že ti kteří tvrdě pracují a mají velké příjmy by se oně měli podělit s nimi.
0/0
8.12.2003 20:29

Tomas Rektor

co zpetne?
bude se system tykat i tech, co pracovali v zemich eu v minulosti?
0/0
8.12.2003 1:19

gv

Re:
Ano, vypocet duchodu vyse popsany se tyka i dob ziskanych v minulosti (ale delsich nez jeden rok). Blizsi informace muze poskytnout Ceska sprava socialniho zabezpeceni.
0/0
8.12.2003 10:22

Vaclav Hanus

Re: CSSZ? - ha-ha-ha-ha
CSSZ ti poskytne akorat tak prt. Zajimal jsem se o tyto otazky a byly me davany odpovedi ve smyslu (a v znacne nejistem tonu): "...a jeeje, brzo bude reforma a vsechno bude jinak a to nikdo nevi jak", a nebo "na to e nas neptejte, to vam tady nikdo nezodpovi..." a pod.
0/0
8.12.2003 15:34

gv

Re:
Otazky na ktere se zameruje vyse uvedeny  clanek nesouvisi s duchodovou reformou, ale s tim, jak se pocitaji davky {duchody] osob, ktere pracovaly v nekolika clenskych statech a kde se plati socialni pojisteni. Pokud nekdo pracoval 5 let v SRN, jiste oceni, ze za tuto dobu nedostane cesky ale nemecky duchod. Proto informace o reforme nejsou relevantni. Pokud vas skutecne zajima problematika migrujicich pracovniku {a nikoli reforma] verim, ze vam je CSSZ poskytne. Pokud ne, muzete se obratit na MPSV,  pripadne navstivit stranku www.mpsv.cz  / migrace osob, kde najdete jak texty prislusnych predpisu eu, tak jejich zjednoduseny vyklad a muzete si udelat vlastni obrazek.
0/0
8.12.2003 18:40

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz