ANALÝZA: Jaká je strategie 15 bank a čím budou získávat klienty

Část 2/2

Air Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Klienti nás vnímají jako cenově výhodnou a inovativní banku, která investuje do rozvoje služeb a přitom zůstává přátelská a jednoduchá na používání. Od začátku se odlišujeme jak uživatelsky přátelským internetovým bankovnictvím a mobilní aplikací, tak i stylem komunikace. A to nejen v reklamě, ale především ve skutečném kontaktu, který s námi klient má. Ať už mluví s pracovníkem na pobočce nebo si od nás přečte mail. Klienti oceňují, že nám rozumí, protože nepoužíváme bankovštinu a i naše smlouvy jsou psané běžným, srozumitelným jazykem,“ říká mluvčí Air Bank Jana Karasová.

Banka Creditas: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Pro klienty je stále podstatnější pohodlí a jednoduchost bankovních služeb, tedy například dostupnost služeb online, snadné a levné používání karty, platby mobilem, okamžité platby. Jsme bankou, která je pro klienta výhodná jak pro spoření, tak pro každodenní transakce. Soustředíme se na inovace a nové technologie tak, aby to klient reálně poznal na komfortu správy svých prostředků. Budoucnost má banka, která dokáže konkurovat fin-tech společnostem, resp. taková, jež se do jisté míry fin-tech firmou dokáže stát, ale přitom zachová jistou intimitu a osobní vztah s klientem,“ říká Věra Pavlišová, ředitelka retailového bankovnictví Banky CREDITAS.

Česká spořitelna: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Máme nejrozsáhlejší síť poboček, ale také bankomatů a platbomatů. Máme největší portfolio finančních i nefinančních produktů na trhu a nabízíme péči osobního bankéře všem klientům bez ohledu na jejich bonitu v rámci služby Moje zdravé finance. Jsme bankou, která rozpozná klienta po hlasu a zejména starší klienti mohou díky hlasové biometrii využívat veškeré naše produkty jen skrze zavolání na telefonní linku, kde jsou automaticky ověřeni podle hlasu a již si nemusí pamatovat klientská čísla a PINy. Spustili jsme také plně automatizované poradenství přímo v naší aplikaci George v mobilu a na internetu,“ říká mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

ČSOB (skupina): V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Specifik je více, ČSOB je například tradičně velmi silná v partnerstvích, v řešeních, která propojují firemní a koncové zákazníky. Jde jak o robustní platební platformy, tak o srovnávací portály nebo také o inovativní řešení pro městskou hromadnou dopravu, parkování apod. Vedle toho je podstatný i rozdíl v komplexnosti nabídky – naším cílem je kompletní pokrytí jak finanční tak pojišťovací oblasti s návaznou sadou dalších synergických služeb,“ říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka pro Platební řešení, spotřebitelské financování, otevřené bankopojištění a inovace a digitalizaci ČSOB.

Equa Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Klademe klienta na první místo. Nasloucháme mu, umíme rychle reagovat na jeho potřeby, můžeme si dovolit individuální přístup. Jednáme transparentně a férově, a to ve všech ohledech. Klienti slyší především na rychlost, jednoduchost a pohodlnost. Přesně takové inovace chtějí. Chtějí produkty, které mohou zřídit odkudkoliv, ideálně z mobilu, jejichž vyřízení trvá jen chvíli a celý proces je tak jednoduchý, že s ním projdou bez porady s bankéřem. Budoucnost má banka, která slyší potřeby klientů a umí na ně reagovat. Potřeby vlastníků/majitelů bank nemohou dlouhodobě stát na prvním místě,“ říká mluvčí Equa Bank Markéta Dvořáčková.

Fio banka: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Naše poplatková politika je dlouhá léta neměnná a stabilní. Klienti u nás najdou nejen účty zdarma, ale také kompletní služby pro podnikatele, úvěry pro spotřebitele i firmy a také investiční služby. Mohou tak mít prakticky všechny své bankovní aktivity pod jednou střechou. Zároveň nabízíme ideální spojení online banky a rozsáhlé sítě poboček. Pokud klienti preferují osobní kontakt s bankéřem, mohou navštívit některou z 84 poboček v Česku, pokud dávají přednost elektronické správě svých financí, většinu věcí u nás vyřídí pohodlně online,“ říká mluvčí Fio banky Jakub Heřmánek.

Hello bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Úspěšné jsou především inovace, které klientům usnadňují běžný život, a které jsou zároveň zdarma, například mobilní bankovnictví, bezkontaktní placení či sjednání služby online na internetu bez nutnosti navštívit pobočku. Jsme jediná banka, které kromě standardních bankovních služeb a produktů nabízí i splátkový prodej u více než 1 800 obchodních partnerů. Jsme tak klientům blíže přímo v místě jejich nákupu. Naše podmínky jsou navíc platné pro stávající i nové klienty. Snažíme se být bankou, která myslí na lidi. Navíc naše produkty jsou jednoduché a bez zbytečných podmínek,“ říká mluvčí Hello Bank Gabriela Pithartová.

ING Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Odlišujeme se jednoduchými a srozumitelnými produkty. Zaměřujeme se na spořicí účty a stále tento produkt inovujeme. Pro klienty chceme přinášet srozumitelné a nekomplikované služby, které lze snadno ovládat prostřednictvím chytrého telefonu. Budoucnost má plně digitalizovaná banka, jejíž produkty nevyžadují návštěvu pobočky ani složité studování obchodních podmínek,“ říká ředitel retailové sekce ING ČR Radek Sedlář.

Komerční banka: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Chceme klientům nabízet jednoduše dostupné, transparentní a pro ně relevantní produkty a služby, k nimž se dostanou rychle a zcela intuitivně online cestou. Platební inovace, které jsme v poslední době svým klientům nabídli, vedou k rychlému nárůstu uživatelů mobilního bankovnictví KB. Meziročně vzrostl jejich počet o 38 % na 655 tisíc. Naši klienti si do svých mobilních platebních peněženek nainstalovali již téměř sto tisíc platebních karet. Mohou využívat k placení za zboží a služby nejen své telefony, tablety, ale i hodinky Apple (Apple Pay), zařízení s Androidem (Google Pay) a také hodinky Garmin a Fitbit,“ říká mluvčí KB Michal Teubner.

mBank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Budoucnost má banka s praktickými a srozumitelnými řešeními, které klientovi reálně ulehčují život. Banka zaměřená na mobilní placení a ovládání účtů. Klienti slyší na praktické novinky, které jim zjednodušují a zpříjemňují život. Proto se snažíme nabízet něco navíc, a to jak například eurové SEPA platby zdarma, nebo nejvýhodnější kurzy na debetní platební kartě mezi českými bankami a výběry zdarma nad 1500 korun z bankomatů nejen v ČR, ale po celém světě,“ říká mluvčí mBank Pavel Vlček.

Moneta Money Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Snažíme se klientům umožnit, aby svůj účet a veškeré doplňkové služby s tím související, mohli dělat plně online. Klienti slyší na jednoduchost, rychlost a maximální bezpečí plateb. Jako první jsme například umožnili klientům platit chytrými hodinkami Garmin, Fitbit pay, Google Pay a nově i Apple Pay. Naše aplikace Smart Banka umí ovládat i účty některých konkurenčních bank, například ČSOB, Air Bank, České Spořitelny,“ říká mluvčí Moneta Money Bank Martina Lambert.

Raiffeisenbank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Aktuálně máme pro nové klienty spořicí účet s sazbou 3% p.a na prvních šest měsíců, poté klienti získají časově neomezené úročení ve výši 1%. Vedení účtu zdarma je již standardem, proto klientům neúčtujeme poplatky za výběry z bankomatů všech bank v ČR i zahraničí. Unikátní službou je vedení až 19 měn pod jedním číslem účtu s jednou debetní kartou. Na českém trhu jsme jediná banka, která koncept tzv. multiměny nabízí. Tato služba výrazně usnadňuje správu financí, pokud klienti využívají více měn. Budoucnost má banka, která se soustředí na klientskou spokojenost a nabídne inovativní a současně uživatelsky jednoduché služby, především pak v oblasti mobilního bankovnictví,“ říká mluvčí Raiffesisenbank Petra Kopecká.

Sberbank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Naše banka se zaměřuje na firemní klienty a běžné občany. Pro ně chceme být specializovanou bankou, která jim přináší zajímavé produkty, které na trhu chybí. Klienti slyší na atraktivní produkty podpořené výborným a rychlým servisem, včetně kvalitního poradenství, které jim pomůže v řízení jejich financí a dosahování jejich cílů. Bankovnictví se otevírá, digitalizuje a zároveň zrychluje. Klienti musí mít též možnost sjednat si produkty online. Letos proto spustíme nové mobilní a internetové bankovnictví, které přinese vyšší komfort a servis a postupně budeme přidávat další funkce, jako je například placení mobilem,“ říká mluvčí Sberbank Radka Černá.

Trinity Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Klademe velký důraz na osobní přístup, budování vztahů se svými klienty, špičkovou kvalitu služeb a dlouhodobě zajímavé a výjimečné podmínky pro zhodnocování vkladů. To potvrzuje i náš spořicí účet, který je pro nové klienty aktuálně úročený sazbou 1,58% p.a. a pro stávající sazbou 1,38 % p.a. bez omezení a podmínek. Vzhledem k tomu, že se chceme profilovat jako menší banka, máme skutečnou možnost pečovat o každého klienta individuálně. Pro mnoho klientů jsou osobní přístup, dlouhodobé vztahy a vysoký standard služeb ve spojitosti s bankovními službami nepostradatelné,“ říká mluvčí Trinity Bank Eva Čerešňáková.

UniCredit Bank: V čem jste oproti konkurenci jiní?
„Jsme univerzální bankou s velkou flexibilitou a silnou pozicí v bankovních segmenech retailového, privátního, firemního a investičního bankovnictví. Klienti slyší na novinky z oblasti digitalizace, zjednodušení v oblasti mobilního bankovnictví, sjednání služeb online a kvalitní zákaznický servis, který mnohdy překoná jakoukoliv novinku. Bez kvalitní péče o klienta se bankovnictví neobejde. Navíc klienti oceňují rodinný přístup. Budoucnost má především univerzální banka, která je schopna nabídnout klientovi a jeho celé rodině jednoduché produkty a služby od A do Z,“ říká Petr Plocek, mluvčí UCB.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Je to triko 21. století a chceme, aby ho měl každý, říká podnikatel

Pavel Hrstka (zleva), Martin Burkoň a René Němeček z chrudimské firmy CityZen

Tři inženýři a tátové od rodin. Společně podnikat začali teprve vloni. Letos vyhráli celorepublikové kolo soutěže...

KOMENTÁŘ: Podílové fondy letí nahoru a „roztřesené ruce“ pláčou

ilustrační snímek

Roztřesené ruce jsou investoři, kteří se při výkyvech trhů vzdají své strategie a vrací peníze zpět do krabice od bot....

Úrokové sazby hypoték dál klesají, a to díky akčním nabídkám bank

Ilustrační snímek

Hypotéky dál zlevňují, a to už pátý měsíc. Průměrná úroková sazba poklesla z únorových 2,99 procent na červnových 2,76...

Proč vypnout o dovolené a jak si umět odpočinout, radí psycholog

Ilustrační snímek

Kdo nedokáže o dovolené vypnout a relaxovat, koleduje si o potíže. Nejen že klesne pracovní produktivita, ale vzroste...

Odkládat hledání práce se nevyplácí. Absolventi, kteří nečekají, mají výhodu

Ilustrační snímek

Řada absolventů středních a vysokých škol si užívá prázdniny a odkládá hledání nového uplatnění. Personalisté však...

Další z rubriky

ANALÝZA: Jaká je strategie 15 bank a čím budou získávat klienty

Ilustrační snímek

Novým bankám dál přibývají klienti, celkově už jich mají přes 3,3 milionů, což je o 386 tisíc více než před rokem. Těží...

Vyzkoušeli jsme, jak funguje Trinity Bank. Počty klientů jí rostou

Trinity Bank

Od letošního února začala na bankovním trhu působit nejmladší, ryze česká Trinity Bank. Na startu oznámila, že chce...

Karetní realita: PIN na šupině, kartu dala synovi, účet vysál kolega

Ilustrační snímek

Platit kartou Čechy baví. V digitálních platbách jsme dokonce na špici v Evropě. Používáme je doma i v cizině a platíme...

Investiční bublina v podobě akcií Boeingu splaskla

Investiční bublina v podobě akcií Boeingu splaskla

Kurzy.cz V průběhu minulého týdne zasáhla akcie společnosti Boeing zpráva, že letadla 737 Max, které byly vyřazené z provozu kvů...

Advantage Consulting, s.r.o.
VEDOUCÍ IT ODDĚLENÍ Brno

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 70 000 - 85 000 Kč

Najdete na iDNES.cz