Nárůst v počtu nových funkcionalit a služeb
Analytici společnosti Scott & Rose provádějí srovnání bankovních mobilních aplikací pravidelně, proto rovněž zkoumají, jaké banky dělají ve svých aplikacích největší progres v počtu nových funkcionalit a kdo je pomyslným „skokanem“ v inovacích a ve vylepšování aplikace. Meziročně nejvíce funkcionalit přidala Sberbank, jejíž aplikace je však i přesto co do celkového počtu nabízených funkcionalit na chvostu pomyslného žebříčku mobilních aplikací. Svoji mobilní aplikaci výrazněji vylepšila rovněž Fio banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank nebo UniCredit Bank. Průměrně banky přidaly do mobilních aplikací 16 nových funkcí.
„Mobilní bankovnictví je dlouhodobě na vzestupu. Banky stále své mobilní aplikace rozvíjejí a vylepšují, aby co nejvíce přiblížily své služby klientům. I banky s jednoduššími mobilními aplikacemi se je snaží rozvíjet, přidávat nové funkcionality a tím se přibližovat konkurenci,“ hodnotí situaci na trhu mobilního bankovnictví analytička Veronika Křivská.
Počet nových funkcionalit | Banka |
---|---|
30 a více | Sberbank, Fio banka |
11 až 21 | Česká spořitelna, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, Banka CREDITAS, MONETA Money Bank, Air Bank |
do 10 | Equa bank, Hello Bank!, Komerční banka, mBank, ČSOB* |
Zdroj: Scott & Rose, stav k 2/2021; *původní verze mobilní aplikace (ČSOB Smartbanking), v 5/2021 byla spuštěna nová verze aplikace (ČSOB Smart) |