2. Vyhledávání plateb v historii
Co to přináší: Chytré mobilní banky umožňují klientům orientovat se v historii plateb. Díky tomu si můžete vyhledat, jakou částku, kdy a komu jste uhradili. Banky se zatím liší v tom, jak snadno a rychle lze v historii plateb hledat. Některé banky již umožňují vyhledávat údaje pomocí fulltextového vyhledávače. Tedy podobně, jako když hledáte informace na internetu.
Kdo to umí: Fulltextové vyhledávání umí zatím je jen aplikace tří bank, a to České spořitelny, mBank a Equa bank. Pomocí tohoto vyhledávače lze podobně jako třeba na Googlu vyhledat v historii plateb všechny výskyty vybraného slova nebo jeho části případně čísla (tzv. textového řetězce). Full-textové vyhledávání plánuje rovněž zavést do mobilní aplikace Fio banka.
Je to jednodušší než zjišťovat třeba variabilní symbol hledaných plateb nebo jiný vyhledávací klíč. To neznamená, že v platbách ostatních bank nelze hledat. Jde to, ale musíte vybírat jen podle nabízených kritérií, a to například podle:
- kalendářního data - umí všechny banky
- směru platby - umí všechny banky kromě UniCredit Bank
- částky - umí všechny banky kromě České spořitelny (Servis 24) a Raiffeisenbank
- variabilního symbolu nebo čísla účtu - umí všechny banky kromě ČSOB, Raiffeisenbank, Air Bank a Servisu 24 od České spořitelny.
U některých bank můžete využít hledání podle kategorií plateb, které si buď můžete sami nadefinovat a ručně platby přiřazovat, nebo se do nich transakce zařazují úplně automaticky na základě bankou nastavených kritérií. Pod kategoriemi si představme druhy nákladů jako jsou např. zábava, bydlení nebo doprava. Kategorie plateb najdete u České spořitelny (George), Air Bank, mBank a Equa bank. V mobilním bankovnictví ale dílčí kategorie nenastavíte, to jde jen v internetovém bankovnictví. Ale na mobilu můžete platbu do kategorie přiřadit a zobrazovat si pak platby podle daných kategorií.