Zisk Yahoo stoupl v druhém čtvrtletí o 46 procent, příjmy ale klesly

  8:35aktualizováno  8:35
Zisk internetové společnosti Yahoo ve druhém čtvrtletí letošního roku stoupl o 46 procent na 331 milionů dolarů (6,5 miliardy korun). Příjmy se však snížily o sedm procent na 1,14 miliardy dolarů. Firma v prohlášení zveřejněném v noci na středu zhoršila i výhled příjmů na celý letošní rok.
Zisk Yahoo výrazně vzrostl, příjmy naopak poklesly (ilustrační snímek).

Zisk Yahoo výrazně vzrostl, příjmy naopak poklesly (ilustrační snímek). | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Výsledky Yahoo přišly v době, kdy je generální ředitelka Marissa Mayerová rok ve funkci. Investorům ale nedaly příliš důvodů k oslavám.

Ukazují, že zisk sice roste, avšak firma se stále nedokáže ubránit konkurenčním firmám Google a Facebook, které jsou mnohem úspěšnější na trhu s reklamou, odkud pochází většina příjmů internetových firem.

Akcie firmy od nástupu Mayerové, která přešla k Yahoo z Googlu s cílem oživit jednu z nejznámějších internetových značek, stouply o téměř 70 procent.

Někteří analytici upozorňují, že Yahoo těží hlavně ze své investice v čínské internetové firmě Alibaba před osmi lety. Ta také zlepšuje zisky celé skupiny. Yahoo vydělala více peněz ze své investice ve firmách Alibaba a Yahoo Japan než z amerických operací.

Po odečtení provizí příjmy firmy klesly o jedno procento na 1,07 miliardy dolarů a zaostaly za očekáváním analytiků. Je to poprvé od doby, kdy se Mayerová ujala funkce, kdy se čisté příjmy snížily. Firma prodala méně obrazové reklamy než loni a navíc se snížily ceny o 12 procent.

Firma současně kvůli horšímu výhledu trhu s reklamou snížila výhled příjmů na celý rok na 4,45 miliardy až 4,55 miliardy dolarů. Předtím čekala zisk 4,5 miliardy až 4,6 miliardy, napsaly agentury AP a Reuters.

Mayerová navzdory slabým příjmům uvedla, že má stále důvěru ve firmu. Již několikrát prohlásila, že bude trvat dva až tři roky, než příjmy firmy z reklamy začnou růst tak rychle, jako u ostatních firem. Mezitím se chce zaměřit na zlepšení morálky zaměstnanců a získání nových odborníků, technologií a produktů. Touto cestou se již vydala a za dobu ve funkci dokončila 17 akvizic.

Autoři: ,

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Další z rubriky

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Stát New York bude vyšetřovat Facebook kvůli datům uživatelů z aplikací

Ilustrační snímek

List Wall Street Journal zveřejnil zprávu podle které společnost Facebook sbírá osobní informace o svých uživatelích z...

Nekorektní móda. Světové značky bojují s rasistickými přešlapy

Modelka předvádí kritizovaný model britské značky Burberry na londýnském týdnu...

Špatná reklama, pořád reklama. Jako by se tímto motem v poslední době řídilo mnoho světových módních značek. Naposledy...

Najdete na iDNES.cz