Značka Kellogg’s patří k nejznámějším potravinářským značkám na světě. Své snídaňové cereálie prodává po celém světě i v České republice. Nedávné prohlášení jejího generálního ředitele však vyvolalo na internetu pobouření.
Pilnickova rada chudým rodinám padla v živém vysílání CNBC s dovětkem, že cereálie byly vždycky docela dostupné. Stalo se tak navíc v době, kdy jsou spotřebitelé nuceni od roku 2020 utratit za potraviny zhruba o 26 procent více.
Vejce jako symbol inflace. V USA zdražila tolik, že se pašují z Mexika |
Uživatelé Pilnickovi na sociálních sítích odpovídají, že má své kukuřičné lupínky raději zlevnit, protože jejich rodinné balení za deset dolarů (234 Kč) spolu s mlékem vyjde stejně draho jako mražené lasagne, ze kterých se nají stejný počet lidí.
Jeden z uživatelů na síti napsal, že Pilnick měl místo propagace svých výrobků více mluvit o růstu cen potravin a s tím spojených problémech. V komentářích k videu mnoho lidí napsalo, že už kukuřičné lupínky nekupují, protože jsou příliš drahé.
Společnost Kellogg’s spustila svou kampaň Cereálie k večeři v roce 2022. Ve stejném roce vzrostly ceny potravin ve Spojených státech o 9,9 procenta, což bylo nejvíce od roku 1979.
Krmí cereáliemi i své děti?
Někteří Pilnickova slova přirovnávají k výroku „ať jedí koláče“, který údajně pronesla francouzská královna Marie Antoinetta, když jí řekli, že rolníkům došel chléb. Jeden z uživatelů Tiktoku se posměšně odvolával na multimilionářův příjem, který se podle údajů americké Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) z loňského září skládá z ročního platu ve výši jednoho milionu dolarů (23,4 milionu Kč) a více než čtyř milionů dolarů na odměnách.
„Ten idiot vydělává čtyři miliony dolarů ročně,“ uvedl uživatel. „Myslíte, že krmí své děti k večeři cereáliemi?“ dodal a kritizoval také nedostatek živin v kukuřičných lupíncích. Další uživatel poukázal na to, že cereálie také nejsou tak syté jako skutečná jídla.