Společnost Iditex, která vlastní Zaru, se zatím k samotné aféře nevyjádřila. Uvedla pouze, že změna je součástí jejího běžného postupu při obnovování obsahu. Doplnila také, že reklamní kampaň pro kolekci „Atelier“ byla navržena v červenci a fotografie pořízeny v září, zatímco válka mezi Izraelem a Hamásem začala až v říjnu.
Na instagramovém účtu Zary se po vypuknutí aféry objevovaly pod fotkami komentáře, které značně vyzývaly k bojkotu firmy. Na sociální síti X se stalo populární heslo „#BoycottZara“, které vyzývá k bojkotu obchodní společnosti.
VIDEO: Propalestinská aktivistka vyzývala k bojkotu firmy Nike. V botách Nike |
Na reklamních fotografiích se objevovaly modelky s figurínami zahalenými v bílém plášti, busty ležící na podlaze nebo figuríny bez rukou. Podle kritiků fotografie připomínaly mrtvoly v bílých pláštích v Gaze.
Zara při představení kolekce „Atelier“ 7. prosince uvedla, že se inspirovala pánskými krejčovskými dílnami z minulého století. Fotografie měly vypadat jako umělecký ateliér s žebříky, balicími materiály, dřevěnými bednami a asistenty v montérkách.
Aféra kolem nové kolekce Zary poukázala na to, že by mezinárodní firmy v době války mezi Izraelem a Hamásem měly předcházet k tomu, aby nedocházelo k takovýmto situacím. V říjnu musel dokonce odstoupit generální ředitel společnosti Web Summit Paddy Cosgrave, kvůli svým komentářům o válce mezi Izraelem a Hamásem.
Fotografie nové kolekce byly kolem pondělních poledních hodin z webových stránek smazány. Společnost Zara zatím zveřejnila na webových stránkách snímky loňské kolekce.