Šanghajský Disneyland

Šanghajský Disneyland | foto: Profimedia.cz

Disney se přesouvá z kin do streamů. Online budou i nejnovější filmy

  • 15
Jen tři jarní měsíce během pandemie koronaviru stačily k tomu, aby mediální a zábavní gigant Walt Disney prodělal skoro pět miliard dolarů. Ušlé zisky ze zábavních parků a pozastaveného natáčení filmů chce společnost nahradit formou streamovacích služeb.

Kvůli pandemii koronaviru musel konglomerát Walt Disney uzavřít své zábavní parky a oddálit produkci nových filmů. Za tři měsíce do konce kvůli tomu přišel o 4,7 miliardy dolarů, což je přibližně 85 procent jeho příjmů. Celkové příjmy klesly ve srovnání s loňským rokem o 42 procenta na 11,8 miliardy dolarů.

Vedení Walt Disney se proto rozhodlo přizpůsobit se situaci a pozměnilo strategii. Namísto zábavních parků, výletních lodí a výroby filmů se nyní zaměří na své streamovací služby. Letos v září navíc plánuje uvolnit ve své streamovací službě Disney+ dlouho očekávaný velkorozpočtový akční film Mulan. Ten se měl v kinech objevit už v březnu, ale kvůli uzavřeným kinům bylo spuštění několikrát odloženo. Teď bude ke shlédnutí online.

Američtí uživatelé videotéky Disney+ za zhlédnutí Mulan zaplatí 30 dolarů (asi 660 korun). Cena za film se bude v různých zemích lišit. Samozřejmostí je předplacená služba Disney+, která měsíčně vychází na sedm dolarů (asi 155 korun).

Streamování jako naděje

Rozhodnutí přeskočit většinu světových kin a jít rovnou do streamu podnítila nejistota, kdy se znovu otevřou velké řetězce kin v USA. V zemích, kde Disney+ není k dispozici, bude film uveden rovnou v kinech.

Příští rok plánuje Walt Disney zahájit novou streamovací službu mimo USA. Nová služba bude fungovat pod značkou Star a budu streamovat širší škálu obsahu než Disney+. Firma uvedla, že služba Disney+ již přílákala 60,5 milionů předplatitelů.

Společnost spustila Disney+ loni v listopadu v USA a později službu rozšířila na další trhy, včetně Velké Británie. Kvůli koronaviru tlačí Walt Disney na streamování víc než kdy předtím. Snaží se konkurovat Netflixu, Amazonu a dalším streamovacím webům.

Disney uvedl, že na svých webových stránkách, kde provozuje videa na vyžádání, tedy s možností za poplatek sledovat vybrané video bez předepsaného televizního programu, má více než 100milionů předplatitelů. Patří mezi ně také sportovní stream ESPN+, televizní web Hulu pro široké publikum a streamovací služba Hotstar v Indii.

Nová mezinárodní služba bude silně podobná Hulu. Nabídne materiál z celého impéria Disney, které zahrnuje také televizní vysílání ABC, filmy známého studia 20th Century Studios a distribuční síť SearchLight Pictures.

Podle analytika PP Foresight Paola Pescatoreho jsou zisky ze streamování Disney působivé, ale pokud bude chtít služba zůstat konkurenceschopná, bude třeba pokračovat v přidávání nových show a obsahu. Streamovací služba zatím není v zisku. Tato část podniku zaznamenala v tomto čtvrtletí provozní ztrátu zhruba 700 milionů dolarů.