Když Volkswagen v létě oznámil, že se v jedné kantýně centrály bude nabízet jen bezmasá kuchyně, vyvolalo to bouři reakcí a komentářů. Nezdržel se ho ani bývalý německý kancléř Gerhard Schröder, který dříve býval členem dozorčí rady Volkswagenu.
„Kdybych ještě zasedal v dozorčí radě VW, tohle by se nestalo,“ napsal tehdy Schröder. Vytvořil také hashtag „zachraňte currywurst“.
Síla reakce veřejnosti firmu překvapila. „Od začátku bylo jasné, že na currywurstu, který budeme i nadále nabízet ve všech ostatních jídelnách závodu, není nic špatného,“ říká Nils Potthast, který má podnikové stravování na starosti. Zaměstnanci si ho mohou i nadále dát například v kantýně, která se nachází hned na protější straně ulice.
Berlínské menzy škrtají z menu maso. Kvůli klimatu i veganským studentům![]() |
Krok Volkswagenu v letní okurkové sezoně vzbudil velký zájem nejen médií. „Odezva našich hostů je senzační a trvale pozitivní,“ říká nyní Potthast. A to jak z řad zaměstnanců ve výrobě, tak od administrativních pracovníků. Za novým konceptem podle něj stojí i zaměstnanci v kuchyni.
Vlastní masna Volkswagenu vyráběla často více currywurstů, než kolik firma vyrobila aut své kmenové značky. Portál AutoMotorUndSport napsal, že originální currywurst z Volkswagenu, do něhož se koření míchá podle tajné receptury, má vlastní výrobní číslo 199 398 500 A, pod kterým si ho obchodníci mohou objednávat z katalogu koncernu.